Gå til innhold

Barn om liv og død og sånn :)

trn100

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp denne e-posten fra en venn av meg og måtte glise, selv om det antagelig ikke er barn som har sagt alt ;)

Barn om liv og død og sånn...

Elin, 4år:

Jeg vil ikke begraves når jeg blir gammel, for jeg klarer ikke å ligge så lenge under jorda uten å puste.

Og så er det så ekkelt å få jord i nesa. Da er det nesten bedre å bo på gamlehjem.

Magne, 7 år:

Hvis du dør, så skaper Gud deg om til jord. Da skjønner du ikke bæret.

Mikkel, 7 år:

I Afrika tror de på Nilsen Mandela.

Kate, 6 år:

De som tror på Allah er muslinger. I Kina tror jeg de tror på noe annet. Der tror de på drager.

Hanne, 8 år:

Gud trenger ikke tro på noen han. Han kan bare tro på seg selv.

Fredrik, 9 år:

En misjonær er en mann med hatt og koffert som leser Bibelen i dørsprekken til folk.

Ingrid Marie, 7 år:

Man kan bli frelst eller helfrelst, det kommer an på hva man gidder.

Hanne, 8 år:

Når man giftet seg i gamle dager, var det fordi staten sa det og presten mente det var best. I dag kan man slenge seg sammen med den ene samboeren etter den andre uten at staten så mye som letter på lokket.

Turid, 7 år:

Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsøfte.

Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man dele på lampene og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir enige om det, må gå til en børsmeger. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får heller den andre et spisebord ekstra.

Regina, 7 år:

I gamle dager brukte de foldeskjørt. Nå er det gått av moten, men presten bruker det fortsatt rundt halsen.

Mona, 6 år:

Først blir man celle, så blir man barn, så blir man mamma, så blir man bestemor, så blir man oldemor og så blir man tippoldemor. Til slutt blir man gjørme.

Trine Marie, 6 år:

Bestefar fikk en kjæreste da han var 70 år. Hun innmari liten og sikkert 80 år mindre enn han. Hun arvet skrubbel og bit.

Ludvig, 5 år:

Damer blir hete i overgangsaldren. Det dampet av mormor da hun kom inn i den.

Anne Elise, 9 år:

Min farmor ble vrien i overgangsalderen, men hun kom seg igjen en uke før hun døde.

Siri, 9 år:

Mannen slutter aldri å lage celler, men kommer i en slags alder han også. Den kalles panikkalderen.

Stine, 9 år:

Når man er sånn førti eller femti år, slutter damene å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen og varer helt til middelalderen.

Pål, 7 år:

Noen gamle damer har bart, men det er ingen vits i å si det for de bare reagerer.

Kjartan, 5 år:

Gamle jomfruer vet ikke helt hvordan menn skal brukes.

Marte, 8 år:

Gamle jomfruer er damer som har hornhinna i behold.

Siw, 10 r:

Gamle folk kan ikke lenger få barn fordi de har tørket opp innvendig, og babyer må jo ha vann mens de gror.

Heldigvis, sier nå jeg, for ellers kunne man jo risikere at besteforeldrene fikk massevis av onkler og tanter som kanskje ble yngre og yngre.

Martin, 9 år:

Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte.

Kaja, 7 år:

På mormorer er liksom puppene dobbelt så synlige. Det er fordi de har melket så mange familiemedlemmer.

Heidi, 6 år:

En bestemor er en som hele slekten har kommet ut gjennom. Da er det ikke så rart om hun blir litt slaskete i skinnet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen av dem jeg også.... Blant annet en som heter "Kua har fire hjørner" :) Man skal imidlertid ikke tro at alt dette virkelig kommer fra "barnemunn", men det aller meste er ganske så fornøyelig da :)

Min favoritt:

Martin, 9 år:

Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte.

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar

var en del som opplagt ikke var fra barnemunn, det ødela litt, men lo av de fleste, men satte drikka mi i halsen da jeg leste:

Heidi, 6 år:

En bestemor er en som hele slekten har kommet ut gjennom. Da er det ikke så rart om hun blir litt slaskete i skinnet!

Lenke til kommentar
var en del som opplagt ikke var fra barnemunn, det ødela litt, men lo av de fleste, men satte drikka mi i halsen da jeg leste:
Heidi, 6 år:

7792445[/snapback]

En av de som får meg til å tro at det ikke bare er barn involvert, til tross for at barn sier mye rart... Bare ikke så mye rart.... ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ohhh Jeg trengte denne latteren. Etter en lang dag med dritt arbeid. :thumbs:

Må bare legge inn litt mer. :lol:

Små tips fra barn

Dersom du vil ha noe dyrt, spør mormor eller morfar.

- Matthew, 12 år -

Ha alltid på deg en lue når du mater måker.

- Rocky, 9 år -

Sov med klærne på - da er du allerede ferdig påkledd om morgenen.

- Stephanie, 8 år -

Spyl aldri ned i toalettet når pappa er i dusjen.

- Lamar, 10 år -

Spør aldri om noe som koster mer enn 50 kroner når mamma og pappa holder på med selvangivelsen.

- Carrol, 9 år -

Irritér aldri en gravid mamma.

- Nicholas, 11 år -

Vær aldri så mett at du ikke orker dessert.

- Kelly, 10 år -

Svar aldri din pappa når han er sint og spør deg "Ser jeg dum ut?"

- Heather, 13 år -

Fortell aldri mamma at slankingen hennes ikke fungerer.

- Michael, 14 år -

Plag aldri din søster når hun holder et balltre.

- Joel, 12 år -

Når du får med deg et karakterkort med dårlige karakterer fra skolen, vis det til mamma når hun prater i telefonen.

- Alyesha, 13 år -

Spytt aldri når du kjører i berg- og dalbane.

- Scott, 11år -

Finn aldri på noe tull på politistasjonen.

- Sam, 10 år -

Vær kritisk til restaurantmat når det ser ut som om den rører på seg.

- Rob, 10 år -

Fortell aldri lillebror at du ikke kommer til å gjøre som mamma sier.

- Hank, 12 år -

Husk at du aldri blir for gammel til å holde pappa i hånden.

- Molly, 11år -

Lytt til hjernen din - den har mye informasjon.

- Chelsey, 7 år -

Vedd aldri med lillebror om han tør å male bilen til pappa.

- Philip, 13 år -

Glem kaken - spis heller opp pynten.

- Cynthia, 8 år -

Endret av L..
Lenke til kommentar

Barns tanker om kjærlighet og ekteskap

Hvordan bestemmer man seg for hvem man skal gifte seg med?

Du må finne en som liker de samme tingene som deg. Hvis du for eksempel liker sport, må hun like at du liker sport, og hente chips og brus til deg mens du ser på sporten (Emil, 10 år)

Er det bedre å være singel eller å være gift?

Det er bedre for jenter å være singel enn for gutter. Gutter trenger noen til å rydde opp etter seg. (Anna, 9 år)

Jeg får hodepine når jeg tenker på sånt. Jeg er bare et barn (Adam, 7 år)

Når er den rette alderen å gifte seg?

Ingen alder er riktig. Du må være idiot for å gifte deg. (Fredrik, 6 år)

Når du er 84, for når du er så gammel jobber man ikke lenger, og kan ligge på soverommet og elske hverandre hele dagen. (Carola, 8 år)

Når jeg er ferdig i barnehagen (Martin, 5 år)

Hvordan kan en fremmed se om to personer er gift med hverandre?

Gifte ser ofte lykkelig ut når de snakker med andre mennesker (Elin, 8 år)

Du må kanskje gjette, men en god ledetråd er hvis de skriker til samme barn (Sebastian, 8 år)

Hva har din mamma og pappa til felles?

Ingen av dem vil ha flere barn. (Kicki, 8 år)

Hva gjør de fleste personer på en «date»?

På første daten lyver de for hverandre, og det pleier å få dem så interessert at det blir flere dater. (Ola, 10 år)

Når er det greit å kyssen noen?

Det er aldri ok å kysse en gutt. De bare slever på en. Det var derfor jeg sluttet med det. (Jeanette, 10 år)

Du bør ikke kysse en jente med mindre du har penger til en ring og et videokamera, for hun vil ha videofilmer fra bryllupet. (Oskar, 10 år)

Hvordan ville du få ditt ekteskap til å fungere?

Si at hun er vakker, selv om hun ser ut som en lastebil (Rick, 10 år)

Det er lurt å huske navnet på kjæresten sin, ellers blir det bråk.

Hvis det er like strevsomt å være forelsket som å lære seg å skrive, vet jeg ikke om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Fra en annen bok jeg har, "De to første menneskene på jorden var Hans og Grete" kan man lese...

Om matematikk:

"En kubikkmeter er så mange meter som kan være i en kasse som er like stor overalt"

Om definisjoner:

"Bagatell: En så liten ting at det ikke er verdt å regne med"

"Fremmedord: Et ord som vi kan bruke i steden for et annet ord som vi har glemt hvordan staves"

Ha en fornøyelig helg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...