Iyon Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Hei Jeg har blitt summarisk utestengt fra skolens (UiOs) nett. Skolen har fått en henvendelse fra Business Software Association om at en gitt ip har gjort MS.Office.2007.Enterprise.English.iso.rar tilgjengelig gjennom bittorrent (og en tracker på tpb). Skolen mener at ifølge deres logger, så var den aktuelle ipen leaset av meg i det aktuelle tidsrommet. Skolen mener jeg logget meg på 0936 denne dagen, og logget meg av en gang etter kl. 1300. Jeg gikk på flyet til warsawa kl. 1010, og sjekket inn til dette flyet en gang før 08:27 (som er tidspunktet på en kvittering fra tax-free, betalt med mitt bankkort). Tidspunktet for hendelsen rapportert av BSA, er 12.20, på hvilket tidspunkt, jeg befant meg i warsawa. Alle tider er norsk tid. Jeg lurer på om noen jusskyndige mennesker kunne ta seg tid til å hjelpe meg å forfatte en klage på dette, peke på ting jeg bør/ikke bør ha med osv. Er forberedt på å legge frem bevis for min uskyld, selv om jeg misliker sterkt at bevisbyrden skal havne på meg i et slikt tilfelle. Mvh. Jørgen EDIT: Glemte å føye til at pcen jeg har konfigurert for tilgang på skolens nett var med meg hele tiden Endret 24. januar 2007 av jhsveli Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du kan jo bare ta utskrift av innlegget ditt her. Du har jo med alle detaljer som trengs for å bevise din uskyld Lenke til kommentar
Beatric Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Flybillettene da, ville vel være bevis godt nok? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Flybillettene da, ville vel være bevis godt nok? 7794688[/snapback] Nei. At du har kjøpt en flybilett beviser ikke at du har reist med det. Men kvitering fra Tax-freeen (i tillegg til biletten for å bevise at det var deg) burde nok holde. Bare send inn en klage med flybiletten og tax-freekviteringen. Uansett om du har loven på din side eller ikke burde de godta det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå