lurte Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvilken prisklasse må man opp i for å kunne få et skjermkort som kjører de mest krevende spillene? Anbefalinger? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvilken prisklasse må man opp i for å kunne få et skjermkort som kjører de mest krevende spillene? Anbefalinger? 7791419[/snapback] Rundt 3 tusen holder. 3500 hvis du skal ha et dx-10 kort. Lenke til kommentar
lurte Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Hvilken prisklasse må man opp i for å kunne få et skjermkort som kjører de mest krevende spillene? Anbefalinger? 7791419[/snapback] Rundt 3 tusen holder. 3500 hvis du skal ha et dx-10 kort. 7791455[/snapback] KK Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det er bare Geforce 8800 serien som støtter DX 10 for øyeblikket....ligger vel mellom 3500-4500kr. Vær oppmerksom på at du også trenger windows Vista for DX 10 funksjonaliteten. Ellers anbefaler jeg at du sørger for å kjøpe et balansert system. Et monster skjermkort vil ikke utnyttes til det fulle hvis den kombineres med lite system minne (mindre enn 1GB) og en crappy processor. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Og vil du ikke bruke 3500,- på et DX 10 kort, vent noen måneder. Da kommer det svakere kort med DX 10 støtte, til lavere pris Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Og vil du ikke bruke 3500,- på et DX 10 kort, vent noen måneder. Da kommer det svakere kort med DX 10 støtte, til lavere pris 7791977[/snapback] Tror du det kommer noen kort for rundt 2500? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 For å være ærlig burdte man ikke kjøpe et kort som yter dårligere enn 8800 serien hvis man tenker på hvor krevende spill som kommer.. f.eks vegas og scareface merker jeg at det hadde vært nytteløst med litt eyecandy på dårligere kort. Lenke til kommentar
lurte Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Det er bare Geforce 8800 serien som støtter DX 10 for øyeblikket....ligger vel mellom 3500-4500kr. Vær oppmerksom på at du også trenger windows Vista for DX 10 funksjonaliteten. Ellers anbefaler jeg at du sørger for å kjøpe et balansert system. Et monster skjermkort vil ikke utnyttes til det fulle hvis den kombineres med lite system minne (mindre enn 1GB) og en crappy processor. 7791634[/snapback] Takk for tipset:D Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Akkurat nå er 8800-serien ganske dyr, men snart kommer mellomklassekort fra nvidia og 8800-dödaren fra ati, og da faller prisene. Jeg klarte ikke dy meg og måtte gå til innkjøp av et GTX med en gang, men det er egentlig ingen grunn til å gjøre dette med det første dersom du har et OK kort i dag. At kort har DX10-støtte hjelper jo bare dersom spillet også støtter DX10, og det er det ingen som gjør enda. Personlig er det tre spill med DX10 som jeg gleder meg til; Crysis, C&C Tiberium Wars og World in Conflict. Ingen av disse er ventet på noen måneder, så ideelt sett burde jeg ventet og således spart noen tusenlapper. Men - prisene faller hele tiden, så argumentet med å vente og vente på nye kort og eksisterende som faller i pris resulterer dermed i en endeløs venting. Så mitt råd er derfor - kjøp det beste du har råd til i øyeblikket. Men akkurat i den situasjonen vi er i nå med nye kort og DX10-spill rundt hjørnet, vil jeg råde deg til å vente til spillene kommer og utvalget av kort er bedre, og da velge et kort. (du kan jo kanskje begynne å sette av noen kroner allerede?) btw, GTX kicker ass. Jeg tror faktisk at det er laget av en slags Ninja-Jesus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå