Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pc'n kobler til router, men ikke til internett.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg en router av typen GN-BR01G (Gigabyte) som skal brukes med ett kabelmodem fra get. Routern kobler helt fint opp til routern, og jeg får opp at signalstyrken er høy. Problemet kommer når jeg skal på internett, enten det er gjennom Explorer, msn eller lignende. Når jeg prøver å søke etter feil, kommer det opp att det er en dns-feil. Hvordan skal jeg komme meg på internett?

Nettverkskortet på pc'n min virker fint med andre trådløse nettverk. Sånn som det nettverket jeg sitter å sniker på nå, er jo litt kjip å sitte her med en dårlig forbindelse når jeg faktisk betaler for en bedre forbindelse :(

håper noen kan hjelpe meg.

W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at Thorvald er på et bedre spor enn meg...

EDIT: Du kan sjekke om trådløsforbindelsen er i orden ved å legge inn routerens IP i nettleseren. (192.168.1.1)

Hvis du har koblet til en PC til modemet tidligere (og det fungerte) så vil modemet ønske å koble seg opp mot den samme macadressen neste gang også.

I såfall kan du gjøre følgende: Start, kjør, com, IPCONFIG /ALL

Se etter physical adress til det nettverket du var koblet opp med.

Deretter legger du inn physical adress (mac) i routeren under 'change wan mac address' menyen.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Prøv å klone macadressen til PC og bruk denne i routeren.

GET har begrensninger på sine dårligste linjer.

7791540[/snapback]

Har samme problem. Har laveste hastighet hos GET, hva slags begrensninger snakker du om? De kan da umulig klare å tukle med hvordan jeg bruker nettet videre fra modemet? Må da være mulig å få til trådløst? Forøvrig har jeg en CNet wlan router, har fungert fint før. Veldig problematisk nå.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg en router av typen GN-BR01G (Gigabyte) som skal brukes med ett kabelmodem fra get.  Routern kobler helt fint opp til routern, og jeg får opp at signalstyrken er høy.  Problemet kommer når jeg skal på internett, enten det er gjennom Explorer, msn eller lignende.  Når jeg prøver å søke etter feil, kommer det opp att det er en dns-feil.  Hvordan skal jeg komme meg på internett?

Nettverkskortet på pc'n min virker fint med andre trådløse nettverk.  Sånn som det nettverket jeg sitter å sniker på nå,  er jo litt kjip å sitte her med en dårlig forbindelse når jeg faktisk betaler for en bedre forbindelse :(

W

7791230[/snapback]

Prøv å se om de to ruterene deler ut samme ip (av typen 10.0.0.1) hvis de deler ut dette vil de kræsje mot hverandre og du kommer ikke på nett. Hvis dette er tilfelle slå av DHCP-server på den ruteren som er koblet opp mot modemet, håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg en router av typen GN-BR01G (Gigabyte) som skal brukes med ett kabelmodem fra get.  Routern kobler helt fint opp til routern, og jeg får opp at signalstyrken er høy.  Problemet kommer når jeg skal på internett, enten det er gjennom Explorer, msn eller lignende.  Når jeg prøver å søke etter feil, kommer det opp att det er en dns-feil.   Hvordan skal jeg komme meg på internett?

Nettverkskortet på pc'n min virker fint med andre trådløse nettverk.  Sånn som det nettverket jeg sitter å sniker på nå,  er jo litt kjip å sitte her med en dårlig forbindelse når jeg faktisk betaler for en bedre forbindelse :(

W

7791230[/snapback]

Prøv å se om de to ruterene deler ut samme ip (av typen 10.0.0.1) hvis de deler ut dette vil de kræsje mot hverandre og du kommer ikke på nett. Hvis dette er tilfelle slå av DHCP-server på den ruteren som er koblet opp mot modemet, håper dette hjelper.

7801543[/snapback]

Jeg som skrev feil her, har ikke to routere. Det jeg skulle skrive var at pc'n kobler helt fint opp til routeren. men jeg kommer allikevel ikke på internett.

Har nå både prøvd å ta strømmen på modemet men la routern være på, og endre mac adressen. Ingenting hjelper. Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Etter å ha fiklet litt til så fikk jeg det plutselig til å virke. Ved å prøve begge forslagene herfra, samtidig som jeg satte routeren tilbake til fabrikk innstillingene! Endelig på det nettet jeg faktisk betaler for :)

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt, sist hjalp det å legge inn manuelt DNS innstillinger. Har prøvd "alt", men får ikke noe til å funke. Har grei kontakt mellom PC og WLAN-router, alt ser ut til å stemme der. Det ser ut til å være mellom kabel-modem fra GET til routeren jeg ikke får nett. WAN lampen lyser ikke. Dette med mac-adr skjønner jeg ikke helt, hva er det jeg skal forsøke der, gjerne stegvis oppskrift?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...