Footy Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Sitter her å leker og bygger min første pc. Det forklares i detaljer hvordan CPU skal festes og hvordan Boxed fan skal festes oppå. Men det sies ingenting om kjølepasta. Er ikke dette et must? hadde under intrykk at det faktisk smelter om man ikke har noe jeg... Så noen tips på hvordan påføre det best og hvor mye? Takker (C2D 6400) Endret 24. januar 2007 av Footy Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Sitter her å leker og bygger min første pc. Det forklares i detaljer hvordan CPU skal festes og hvordan Boxed fan skal festes oppå. Men det sies ingenting om kjølepasta. Er ikke dette et must? hadde under intrykk at det faktisk smelter om man ikke har noe jeg... Så noen tips på hvordan påføre det best og hvor mye? Takker (C2D 6400) 7791175[/snapback] Det er kjølepasta på kjøleren Det gråe på den er kjølepasta. Endret 24. januar 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
Footy Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 oki, Har kjøpt egen jeg. Artic Silver 5. Den skal være bedre? kal jeg skrape bort det andre før jeg setter på kjøleren? Hvor mye skal på? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Du må få av det andre først. Det må du få noen andre til å hjelpe deg med, men ellers så skal du ta en stripe på prosessoren (Ikke gni ut) Og sette på kjøleren. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 ok, så bare en stripe på langs så sette kjøleren forsiktig på.. Jeg har tenkt å gjøre detta alene, så fjerner den gamle pastaen selv også. Men hvordan gjøre dette enklest mulig og skadefritt? Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 http://www.hardware.no/guider/kjoling/goopguide/12603 Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) ok, så bare en stripe på langs så sette kjøleren forsiktig på.. Jeg har tenkt å gjøre detta alene, så fjerner den gamle pastaen selv også. Men hvordan gjøre dette enklest mulig og skadefritt? 7791261[/snapback] Først fjerner du av kjølepastaen. Bruk neglelakk fjerner eller rødsprit og q-tips. Så setter du en stripe kjølepasta langs cpuen (ikke for mye). Sett på kjøleren, og press ned de fire klemmene, og så snur du de motsatt vei av pilen. Pass på at de er helt nedi. Ikke vær redd for å bruke makt, bare ikke for mye Lykke til EDIT: ikke sett langs hele prosessoren, bare en stripe i midten. Endret 24. januar 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
Footy Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Nytt problem. Prøver å sette på kjøleren, Følger instruksjonen til pungt og prikke, men... Når jeg skal dytte ned festene er de så harde at jeg til slutt ikke tørr å trykke hardere i frykt for å ødelegge noe. Skal det virkelig være så hardt å trydde de på? Ja, jeg trykker de ned 2 om gangen, både diagonalt og motsatt... Fortsatt for hardt... (Tillegg: Jeg har tatt vifta opp og ned 2 ganger nå. Vil det si jeg er nødt å ta på ny kjølepasta eller kan jeg fortsette å bruke det jeg allerede har lagt på?) Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Nytt problem. Prøver å sette på kjøleren, Følger instruksjonen til pungt og prikke, men... Når jeg skal dytte ned festene er de så harde at jeg til slutt ikke tørr å trykke hardere i frykt for å ødelegge noe. Skal det virkelig være så hardt å trydde de på? Ja, jeg trykker de ned 2 om gangen, både diagonalt og motsatt... Fortsatt for hardt... (Tillegg: Jeg har tatt vifta opp og ned 2 ganger nå. Vil det si jeg er nødt å ta på ny kjølepasta eller kan jeg fortsette å bruke det jeg allerede har lagt på?) 7793134[/snapback] Jeg måtte bruke mye makt for å feste festene. ikke vær redd. Det ser skummelt ut, men er ikke farlig. Når du har festa på alle sammen så sjekk om kjøleren rører på seg. Du kan bruke den du har lagt på allerede. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Da har jeg trykker noe jeg mene er svinaktig hardt. Kun den første som sa skillelig "klikk", de andre gav bare fra seg ørsmå lyder... Men den ser ut til å sitte. Holder det eller tror du jeg må døtte til jeg får de skikkelige klikkene? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Monter cpu,kjøler og ram FØR du setter inn hovedkortet. Da kan du holde i mot og du kan se på baksiden om pinnene til kjøleren er på plass. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Da har jeg trykker noe jeg mene er svinaktig hardt. Kun den første som sa skillelig "klikk", de andre gav bare fra seg ørsmå lyder... Men den ser ut til å sitte. Holder det eller tror du jeg må døtte til jeg får de skikkelige klikkene? 7794347[/snapback] Den trenger ikke å lage klikelyd, ta på alle sammen og snu festen motsatt vei av pilen. Så tar du å prøver å dra i kjøleren. Hvis den rører på seg, så er den ikke festa bra nok, hvis ikke, så er den på. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Monter cpu,kjøler og ram FØR du setter inn hovedkortet.Da kan du holde i mot og du kan se på baksiden om pinnene til kjøleren er på plass. 7794452[/snapback] Nå ble jeg nervøs, siden alle manualer sa motsatt. Så jeg har trykker hardt på et HK som stod skrudd inn i maskinen Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Sett festene slik som beskrevet i manalen.Merkene på toppen på festet skal stå i en bestemt retning.Da er bare å trykke dem ned diagonalt.Du skal vanligvis høre to klikk,da er de på plass. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Da har jeg trykker noe jeg mene er svinaktig hardt. Kun den første som sa skillelig "klikk", de andre gav bare fra seg ørsmå lyder... Men den ser ut til å sitte. Holder det eller tror du jeg må døtte til jeg får de skikkelige klikkene? 7794347[/snapback] Den trenger ikke å lage klikelyd, ta på alle sammen og snu festen motsatt vei av pilen. Så tar du å prøver å dra i kjøleren. Hvis den rører på seg, så er den ikke festa bra nok, hvis ikke, så er den på. 7796527[/snapback] Nå må jeg høre her. Skal festene vris rundt under innstallasjon av HS? Kastet Intels bruksanvisning sammen med mengder av plast men ASUS manualen beskriver at de skal vris for å løsne HS igjen. Synes dette er såpass vesentlig at jeg ville spørre. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Skal festene vris rundt under innstallasjon av HS? Nei,når du monterer den skal du ikke vri. Det er når man skal demontere at man må vri. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Da har jeg trykker noe jeg mene er svinaktig hardt. Kun den første som sa skillelig "klikk", de andre gav bare fra seg ørsmå lyder... Men den ser ut til å sitte. Holder det eller tror du jeg må døtte til jeg får de skikkelige klikkene? 7794347[/snapback] Slo meg at det kan være mulig at hovedkortet bøyer seg såpass at plastikk-tuppene tar i bakplata før det klikker. Litt avhengig av hor stiv bakplata er kan det nok bli vanskelig å få satt på kjøler uten å ta ut hovedkort. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 der sier du noe.... skal ta en tit i morgen Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 der sier du noe.... skal ta en tit i morgen 7805033[/snapback] Som andre har foreslått, ta ut kortet. Da kan du støtte opp for hånd på baksiden. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Så hvordan gikk det ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå