Gå til innhold

Pc krøll ved underkjøling/minus grader!?

Anbefalte innlegg

Hvilke komponenter er det som ikke tåler ekstrem kulde i en Pc? :hmm:

Sikkert et dumt spørsmål for mange,men det er dypt seriøst!

Er det noen som kan svare meg seriøst på spørsmålet :!:

Ps:Alle tenklige komponenter ifra Cd rom til you name it :dribble:

Endret av Mozart-TX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

harddisker greier ikke å fungere når det er kaldt etter hva jeg har skjønt.

Har også merket at hvis en laptop (DELL) har ligget i bilen en stund om vinteren, så får du oppstartproblemer med den (laptoppen, ikke bilen), og den må bli litt varm først.

Lenke til kommentar
harddisker greier ikke å fungere når det er kaldt etter hva jeg har skjønt.

Har også merket at hvis en laptop (DELL) har ligget i bilen en stund om vinteren, så får du oppstartproblemer med den (laptoppen, ikke bilen), og den må bli litt varm først.

7791077[/snapback]

Hvorfor selger man kjøling til HDD da!? :innocent:

Lenke til kommentar

Jo, Det er bevegelege deler i eit LCD display. Ein LCD skjerm består av flytande krystaller som viser forskjellig farge ettersom kva vinkel dei står i. Vinkelen blir bestemmt av kor mykje strøm dei får.

Når ein LCD skjerm blir kald henger den ofte litt etter.

Dette var sakt på ein veldig enkel måte, og eg er ikkje heilt sikker på om det er heilt rett heller, men det er i vertfall bevegelige deler i ein LCD skjerm.

PCen vil heller ikkje gå fortare jo kaldere den er, men det gjer at det blir rom for litt ekstra overklokking. Det er berre dei mest ivrige entusiastane og overklokkarane som bruker kjøling som gjev minusgrader.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
Jo, Det er bevegelege deler i eit LCD display. Ein LCD skjerm består av flytande krystaller som viser forskjellig farge ettersom kva vinkel dei står i. Vinkelen blir bestemmt av kor mykje strøm dei får.

Når ein LCD skjerm blir kald henger den ofte litt etter.

Dette var sakt på ein veldig enkel måte, og eg er ikkje heilt sikker på om det er heilt rett heller, men det er i vertfall bevegelige deler i ein LCD skjerm.

PCen vil heller ikkje gå fortare jo kaldere den er, men det gjer at det blir rom for litt ekstra overklokking. Det er berre dei mest ivrige entusiastane og overklokkarane som bruker kjøling som gjev minusgrader.

7791353[/snapback]

He,he,he så en isopor bit på vannet kommer i kategori bevegelige deler siden den flyter :D Kødder bare litt, meget bra svart spør du meg. Men kan sikkert diskuteres :) Resten av Pc`n tåler minus grader er det sånn å forstå! :ph34r:

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Hvorfor selger man kjøling til HDD da!?  :innocent:

7791108[/snapback]

Fordi det er ønskelig å få de ned mot romtemperatur, men ikke under.

Ja en ting til, med romtemperatur mener jeg rundt 20 grader. Har du en PC i et fryserom ville jeg ha montert varmeelement på HD.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...