AlexTheMad Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Hei! Jeg ordna JDK6 manuelt ved å laste det ned fra Sun sin side, extracte fila og installerte det med denne kommandoen: update-alternatives --install /usr/bin/java java /usr/lib/jvm/jdk1.6.0/jre/bin/java 60 \ --slave /usr/share/man/man1/java.1.gz java.1.gz /usr/lib/jvm/jdk1.6.0/man/man1/java.1 Men nå har jeg ordnet det slik at jdk6 også er installert via apt-get. Derfor har jeg nå 2 java installeringer! Ene er manuell og andre er fra pakkebehandleren: alex@laptop:~$ sudo update-alternatives --config java There are 3 alternatives which provide `java'. Selection Alternative ----------------------------------------------- 1 /usr/bin/gij-wrapper-4.1 2 /usr/lib/jvm/jdk1.6.0/jre/bin/java *+ 3 /usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/bin/java Press enter to keep the default[*], or type selection number: Lurer på åssen jeg uninstallerer den java'n som jeg installerte manuelt? Takker for svar edit; forferdelig norsk Endret 24. januar 2007 av AlexTheMad Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Slett katalogen og konfigurer java til å bruke den du installerte med apt-get? Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 åja det var ikke verre nei. Trodde kanskje jeg måtte kjøre en kommando eller to for å ordne noe i systemet før jeg slettet katalogen, for å forhindre at java klikker i vinkel. Men ok, da var det fiksa. Takk havarn, du leverer alltid *thumbs up* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå