Gjest member-101642 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Som topicen sier: er garn og oter sportsfiske? Kan er garnfisker kalles for sportsfisker? Jeg for min del mener at det blir helt feil. Garnfiskere tar sjeldent hensyn til økosystemet, og tar alt for ofte for mye fisk. Sportsfiske skal bedrives på grunnlag av rekreasjon, ikke matauk. Håper på å få noen synspunkt på dette. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det sier jo seg selv at fiske med garn IKKE er sportfiske. Å fiske med oter er vel halveis sportfiske og spesielt siden det selges otere som man bruker samme med fiskestang men vanlig oterfiske fra båt regner nok ikke som sportfiske. Sportfiske=stang og snøre. Lenke til kommentar
Zeratul84 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Kan jo samtidig spørre om dynamitt ses på som sportsfiske heheh Jeg ser på dette som fiske, men ikke sportsfiske. Sportsfiske anser jeg som fiske med håndholdt stang! Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nei det synes jeg ikke, jeg ser på garnfiske mere som matauk, dvs fiske til egen husholdning eventuelt salg. Nå kan man jo med stang og snøre også få betraktelig med fisk men dette blir noe mere tilfeldig. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hva med line/bakk, eller pilkesnøre? Jeg er også med på at garn ikke er sportsfiske, men absolutt spennende og veldig effektivt! Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Garn er ikke sportsfiske. Garn er like mye sportsfiske som dette: edit: Dette derimot kaller jeg sportsfiske: Endret 25. januar 2007 av Xander^ Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Fluefiske for alle penga.. De som fisker med garn skulle hatt skambank. Når jeg står med tohåndsen i elva med snus under leppa og fisk på land, da liker jeg meg.. Endret 25. januar 2007 av Vasily Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Fluefiske for alle penga.. 7800441[/snapback] Du snappet ordene ut av munnen min Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Garn og oter fiske = Matauk Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hva med line/bakk, eller pilkesnøre? 7799884[/snapback] syntes det er sportsfiske ja, på en måte fiske med stang er f.eks fotball og pilking er håndball hvis du skjønner Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nå er det jo de som mener at å fiske med sluk ikke er sportsfiske da Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Nå er det jo de som mener at å fiske med sluk ikke er sportsfiske da 7947884[/snapback] og det er de som mener man må løpe for at noe skal kalles en sport.. Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Sportsfiske er svekling bak det fancy fiskeutstyret sitt... Sportsfiskere får heller ikke fisk, så hvem bryr seg? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Kan jo samtidig spørre om dynamitt ses på som sportsfiske heheh Jeg ser på dette som fiske, men ikke sportsfiske. Sportsfiske anser jeg som fiske med håndholdt stang! 7791623[/snapback] I så fall må det være håndgranat. Det krever skillz. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Sportsfiske er svekling bak det fancy fiskeutstyret sitt...Sportsfiskere får heller ikke fisk, så hvem bryr seg? 8040503[/snapback] Sportsfiskere trenger ikke få fisk for hele tiden. Det skal være utfordende og utstyret trenger ikke være siste skrik. Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Sportsfiske er svekling bak det fancy fiskeutstyret sitt...Sportsfiskere får heller ikke fisk, så hvem bryr seg? 8040503[/snapback] Sportsfiskere trenger ikke få fisk for hele tiden. Det skal være utfordende og utstyret trenger ikke være siste skrik. 8048498[/snapback] Nei vell, definisjonen deres gjør meg til sportsfisker i mot min vilje . Men de fleste sportsfiskere (i generell tilstand) får lite fisk og er dårlige fiskere. Og det jeg mener er at sportsfiskere ofte er byfolk som bare har kjøpt seg fancy utstyr og har lest om fiske på internet og bøker, men det ligger mye mer i det... Fiske er en kunst, de som ikke er enig kan holde kjeft. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 snip.. Av ren nysgjerrighet.. Hvilket fiskeredskap bruker du? Og hva mener du egentlig med fancy utstyr? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Tror rett og slett han bare bommer grovt på definisjon av sportsfiske. Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 snip.. Av ren nysgjerrighet.. Hvilket fiskeredskap bruker du? Og hva mener du egentlig med fancy utstyr? 8069751[/snapback] Jeg bruker fiskehjul... Sportsfisker/turistfisker, det går for det samme :/ Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Tror rett og slett han bare bommer grovt på definisjon av sportsfiske. 8070111[/snapback] Så gjør meg den tjenesten å definere sportsfiske for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå