Gå til innhold

8800 gts /gts ?

Anbefalte innlegg

lurer på om det er veldig stor ytelsesforskjell på disse kortene (eks.gainward 8800gts/gtx) og om de bråker mye. jeg har også lest et sted at disse kosrtene bruker en del strøm og jeg har en 500w og lurer på om det holder(har ikke en hel haug med hd kunn en) ellers består pcen min av 2gb corsair twinx pc 6400 brikker og en intel e6300.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil egentlig tjene mest på å kjøpe 8800 GTS siden 8800 GTX krever et monster av et system, sies det. Men 8800 GTX er jo bedre, sjekk gjerne denne linken. Men har du penger å legge i et 8800 GTX så kan du bare gjøre det, selv om du gjerne ikke får utnyttet det på det sterkeste. (Hvis du da ikke har klokket din E6300 opp på E6600 ++ nivå.)

En kvalitets 500 Watter skal holde. Sjekk gjerne med en PSU-Kalkulator. Det er sagt at 8800 GTX ved full load krever maks 320 W.

Edit: Jeg må si disse kalkulatorene ikke er helt pålitelige, men det er noe i den duren.

Endret av weirdo
Lenke til kommentar
lurer på om det er veldig stor ytelsesforskjell på disse kortene (eks.gainward 8800gts/gtx) og om de bråker mye. jeg har også lest et sted at disse kosrtene bruker en del strøm og jeg har en 500w og lurer på om det holder(har ikke en hel haug med hd kunn en) ellers består pcen min av 2gb corsair twinx pc 6400 brikker og en intel e6300.

7790776[/snapback]

Sjekk denne siden hvis du ønsker å sammenligne ytelsen på kortene:

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Have fun.

Lenke til kommentar

500W skal i de fleste tilfeller holde til GTX, og da selvfølgelig GTS også.

Du må nok opp i 3-3,2GHz før du får utnyttet alt det en GTS kan klare, kanskje mer.

Men for å si det sånn: et sted må flaskehalsen være uansett, så hvorfor ikke like gjerne la det være CPU?

Selv om det vil være mest fornuftig å kjøpe et GTS kort, så kommer du til å tenke hvor mye bedre du hadde klart det med GTX. Og når R600 fra ATI kommer blir det samme med det. Sånn er det alltid.

Mitt råd er å tenke grundig igjennom om du faktisk gidder å betale 1000kr for litt mer ytelse.

Lenke til kommentar

500W skal i de fleste tilfeller holde til GTX, og da selvfølgelig GTS også.

Du må nok opp i 3-3,2GHz før du får utnyttet alt det en GTS kan klare, kanskje mer.

Men for å si det sånn: et sted må flaskehalsen være uansett, så hvorfor ikke like gjerne la det være CPU?

Selv om det vil være mest fornuftig å kjøpe et GTS kort, så kommer du til å tenke hvor mye bedre du hadde klart det med GTX. Og når R600 fra ATI kommer blir det samme med det. Sånn er det alltid.

Mitt råd er å tenke grundig igjennom om du faktisk gidder å betale 1000kr for litt mer ytelse.

takker for svar alle. så fkatisk nå at komplett har et gainward 8800gts kort på ukens tilbud 3400 kr og det er jo ikke så værst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...