Pug-Nose Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Er denne god til prisen? http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...hsftdppdesktop2 Ser jo den er satt ned en del nå også.. Trenger en grei stasjonær til oppgaveskriving, surfing, og litt videoredigering og surfing.. Tilbudet går ut idag ser det ut til, så raske svar setter jeg stoor pris på.. Evt andre alternativer. EDIT: Den har jo bl,a 2gb ram, 256mb skjermkort.. Det er vel ganske bra for en pc til 6300,- inkl frakt! Jeg har forsåvidt en 400gb harddisk liggende, så finner dere andre alternativer er ikke plass et problem. Mvh Pug. Endret 24. januar 2007 av Pug-Nose Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Det er ofte best å bygge pc selv. Dell har knallbra bærbare, men på stasjonære får du ofte med så mye programmer du ikke trenger, og dessuten er det svindyrt om du skal oppgradere med dell sine "orginale" deler. Jeg hadde hvertfall aldri kjøpt dell stasjonær selv om jeg har dell bærbar. EDIT: Dessuten er bios og slikt helt på tryne på dems maskiner, som kan gjøre det vansklig å bytte ut. Vet at dem før var strenge på å bytte ut deler, for å da få brutt garantien. Bygger du selv eller med en pc-bygger på andre nettshop'er får du garanti på hver enkelt komponent. Endret 24. januar 2007 av OgnOmm Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Dessuten suger grafikkortet rompe, X1300 er vel noe av det svakeste som produseres i dag. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Skal du ha den Dell maskina, skift minnet til "2 GB tokanals DDR2-minne på 533 MHz [2x1 GB] [inkludert i prisen]" På standard valg bruker de 4x512MB brikker, da er alle minneplassene brukt. Ellers ser det bra ut, bortsett fra skjermkortet som ikke er så bra til spilling av de aller nyeste spilla, men til det du nevner som bruk så er det bra nok. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Kjøp av stasjonær. Bør jeg gå for Dell NEI Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det er jo en kraftig kontorpc til en billig penge, se om du får satt sammen noe liknendes i prisguiden til samma pris og se? Husk også på at dell kan ikke klokkes Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Gå for å bygge selv, det er alltid det beste alternativet.. hvis man vil spare på noe så kan man oppgradere etterhvet EDIT Dell lodder fast strømforsyninga til kabinettet så det er så og si umulig å bytte strømforsyning på de. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Et problem med Dell og en rekke andre ferdigmaskinleverandører er at du kun får garanti på hele maskinen og kun på "orginale" komponenter som kan vise seg å bli ganske kostbare. Bygger du selv har du garanti på hver enkelt komponent og kan oppgradere så ofte du ønsker Edit: Så vidt jeg vet får du heller ikke med en orginal Windows CD, men OS og diverse andre greier ligger på en skjult partisjon på HDen. Dette skaper nesten alltid problemer når du vil gjøre en "clean" install... Men Dell maskiner er rimelige, det skal de ha.... Endret 24. januar 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Velg de riktige komponetene -> bygg selv -> overklokk! Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 hvor mye har du tenkt til å bruke på PC da? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Han har tenkt å bruke ca. 6000 uten skjerm om du hadde gjort litt research Lenke til kommentar
Pug-Nose Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Velg de riktige komponetene -> bygg selv -> overklokk! 7792049[/snapback] Jeg hadde nok klart å skru sammen pcen selv, men har absolutt ikke fulgt med i tida... Så jeg aner ikke hva de riktige komponente er.. Dersom noen har lyst til å finne noe som man garanterer fungerer sammen til 6000,- så hadde jeg blitt superfornøyd. Windows bør også følge med.. (Obs jeg har harddisk liggende) Lenke til kommentar
Pug-Nose Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Nei, nå vil jeg bare bestille en pc! Dritkjedelig å bare ha pc og internett på skolen!! Skal jeg likesågodt gå for denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74600 ? Den ser jo bra nok ut.. Eller er den ikke istand til å spille på.. Jeg kommer nok ikke til å spille de mest krevende spillene på denne maskinen... Men vil jo spille litt innimellom... Og hva med videoredigering, det vil vel også funke. 2gb ram og dualcore er vel ikke så værst? Om jeg ikke har fått en god anbefaling på en bedre og billigere stasjonær innen 1 time så kjøper jeg den!! (stakkars lommebok) Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 hvis jeg var deg så hadde jeg ventet litt med å kjøpe meg stasjonær pc for nå kommer det hk som støtter 2 dobbelkjerneprosessorer fra AMD og etterhvert så kommer de med 4 kjerners prosessorer som passer i samme hk slik at man kan oppgradere og få tilsammen 8 kjerner. og i tillegg så ville jeg nok ha hevet budsjettet til 10 000 siden da kan du få noe som er ganske mye bedre Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 For ikke å snakke om direct x 10........ Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Tilsvarende (m Core 2 Duo) + Windows vil komme på rundt 7 000 + i en grei webshop. Montering vil sikkert legge en halv tusing ekstra på denne prisen. Om ikke spill er et alternativt tidsfordriv, så vil den bærbare være et like greit valg. Lenke til kommentar
Pug-Nose Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Tilsvarende (m Core 2 Duo) + Windows vil komme på rundt 7 000 + i en grei webshop. Montering vil sikkert legge en halv tusing ekstra på denne prisen. Om ikke spill er et alternativt tidsfordriv, så vil den bærbare være et like greit valg. 7798356[/snapback] Jeg kjøpte den bærbare fra MPX.. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Grei den da, men det skjermkortet var bare bais Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Acer'n er relativt kraftig og har gratis Vista-upgrade. Tror den passet bra. Lenke til kommentar
Pug-Nose Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Grei den da, men det skjermkortet var bare bais 7798436[/snapback] Ok, kan dere gi noen eksempler på hva slags spill jeg kan kjøre uten hakking og med grei oppløsning på dette skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå