Gå til innhold

Komplett Gamer i25 hjelp trengs!

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg en gamer pc nå da min er snart klar for museum. Her er hva jeg så langt har tenkt meg :

Kabinett:

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

Power:

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

Hovedkort:

MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

Prosessorer:

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Skjermkort:

XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

DDR2 minne:

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

Harddisk:

Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM

Det jeg lurer på da er...2gb ram vil det bli for lite? Burde jeg gå for 4g ram? Og hovedkortet støtter ikke SLi...burde jeg evnt velge et hk som gjør dette? Men da igjen kommer jeg noen gang til å trenge å putte i 2 stk monster skjermkort? Siden jeg velger det største som er ute så langt...?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du kjører 32 bits os vil du ikke kunne utnytte mer enn 3 gb ram... 2 gb holder.

du betaler ganske mye for e6700 i forhold til å ta e6600..

av det jeg har hørt har xfx 8800gtx en dårlig bundle

7790875[/snapback]

Jeg skal jo kjøre Vista på denne...og den finnes vel i 32bits og 64bits...hva burde en gå for tro? Med tanke på at dette blir en rein spille maskin. E6700 er ganske så mye dyrere ja....og det er vel bare ca 200mhz som skiller...er det så voldsomt ytelses forskjell tro...at det er verdt dem ektra lappene...?

Lenke til kommentar

hvis du har litt erfaring med klokking er det ikke noe problem å klokke den langt over e6700..

det greie med ram er at det er lett å sette inn nytt ;) så du kan jo bare kjøpe 2Gb nå, og kjøpe nye senere, hvis behovet er der.

du kan jo kanskje spandert på deg hiper type-r 580, og kanskje et annet kabinett.. men det er mest opp til deg

du kan jo søke litt rundt på nettet og finne ut hva som følger med de forskjellige 8800gtx korta.. xfx er jo også dyrere, uten noen ytelses vinning...

jeg tror også du kan spare de penga fra raptoren, kjøp heller stor lagring, eller evnt be om å få satt 2 hdd i raid

Lenke til kommentar
hvis du kjører 32 bits os vil du ikke kunne utnytte mer enn 3 gb ram... 2 gb holder.

du betaler ganske mye for e6700 i forhold til å ta e6600..

av det jeg har hørt har xfx 8800gtx en dårlig bundle

7790875[/snapback]

Jeg skal jo kjøre Vista på denne...og den finnes vel i 32bits og 64bits...hva burde en gå for tro? Med tanke på at dette blir en rein spille maskin. E6700 er ganske så mye dyrere ja....og det er vel bare ca 200mhz som skiller...er det så voldsomt ytelses forskjell tro...at det er verdt dem ektra lappene...?

7790936[/snapback]

Vi hadde en kar fra MS hos oss på IFI UiO, og han frarådet å gå for Vista 64-bit. Hvertfall en liten stund fremover, pga driver mangel etc...

2gb ram er dessuten nok for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...