Gå til innhold

S-ATA HD som har status "Tilkoblet(Feil)" hjelp!

ExhalE

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har 2 S-ATA WD3200KS harddisker. Den ene funker helt fint. Det er den andre som er problemet. Begge 2 er tilkoblet en SATA300 TX4 kontroller.

For en stund siden forsvant den fra Min Datamaskin og jeg fikk helt panikk.

Pc'en finner den i BIOS og i enhetsbehandling.. og i Diskbehandling, men i diskbehandlingen står det en gul trikant over og under status står det "OK (I fare)" og nå nylig kom det også en til der det står "Ikke godkjent" med et rødt kryss over. Jeg leste litt rundt på forumet og fant ut hva jeg skulle gjøre for å få den til å vise i Min Datamaskin igjen, det var å angi en stasjonsbokstav.

Så problemet er, hvordan fikser jeg det slik at den ikke lengre er 'I fare'? er redd for å miste backupen min! Jeg har prøvd forskjellige kabler og de forskjellige portene på kontrolleren, ingenting fungerer :( *desperat*

post-26294-1169657425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Dette kan være en indikasjon på at disken holder på å ta kvelden. (SMART som sier fra at det er noe galt med den)

Du bør laste ned og kjøre et diagnoseringsprogram på den for å være på den sikre siden, du finner helt sikkert et på sidene til WD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...