Gå til innhold

Endelig noe nyttig fra Elkjøp

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje har fått med seg tidligere, er jeg ikke akkurat noen superfan av elkjøp.

Men endelig fikk jeg et produkt fra disse som virkelig falt i smak:

Den siste kundeavisen! Makan til produkt å gjøre opp fyr i peisen med skal man lete lenge etter! Så tørr og fin, helt uten saftige tilbud av noe slag som ville forverre opptenningsprosessen i det hele tatt.

Og det beste av alt, den er fritt levert på døren, uten noen omkostninger overhodet.

Anbefales!

:rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er fordi de generelt sett har elendig service og kunnskap.

Her hvor jeg bor har de 3 kasser i kassa, jeg har ALDRI sett mer enn 2 av dem i bruk, selv om det står over 20 stk i kø (og jeg er innom elkjøp ca 1 gang i uka).

I 9 av 10 tilfeller er det bare 1 av kassene som er i bruk.

jeg mener at elkjøp er stedet å handle når du vet hva du skal ha og kan hente det uten å måtte ha hjelp, f.eks skulle de absolutt prakke på mora mi et lcd tv (lcd=søppel i forhold til plasma) selv om vi sa at vi skulle ha det tv de hadde annonsert og det var plasma.

Han forsatte å skryte av søpla og skulle absolutt selge det frem til jeg ble småsur på ham og sa at vi skulle ikke ha det stygge lcd tv, men det vi kom for å kjøpe. (og ja plasma ER bedre enn lcd til å se på TV/film med noe man gjerne bruker et TV til...)

Lenke til kommentar

Det om servicen til Elkjøp kommer mye ann på hvor i landet du bor.

Men de har ofte gode priser, om du vil ha billige varer.

Uansett så er ikke alt der av den beste kvalitet, så du får jo det du betaler for. Jeg merker ikke noen bedring i f.eks Sibabutikk og etc.

Men selvsagt en fotobutikk som kun selger fotoutstyr, så har selgeren mye mer erfaring om produktene. Som på Elkjøp så selges det jo mye flere ting enn bare fotoutstyr. Jeg syns at det er mye naturlig.

Lenke til kommentar

Som Snillekim sier... på Elkjøp skal man kunne litt om alt, mens i spesialbutikker skal man kunne mye om litt. Sier seg selv at det gir utslag. Selvsagt finnes det spesialiserte folk på elektrokjedene også, men mange har ansvaret for forskjellige avdelinger fra dag til dag.

Ellers er det som jvc1990 nevner... på Elkjøp prøver man veldig ofte å dra inn kunder med supertilbud som de taper på å selge, og prøver så å få kunden over på noe de tjener penger på, med grunnlaget "det er så mye bedre, det vi har tilbud på er egentlig et elendig produkt". Og hvis kunden krever tilbudet, og henviser til annonsegaranti (minst like bra produkt til samme pris), så er tilbudet utsolgt og de får tilbud om et mindre kjent merke som er SÅÅÅ mye bedre fordi det har én megapiksel mer (digitalkamera). At produktet har langt lavere innkjøpspris for butikken, er det jo ingen som nevner. Bedre spesifikasjoner betyr ikke nødvendigvis bedre produkt.

Ok, så blir dette veldig generaliserende, men det er dette både jeg og andre kunder på Elkjøp har opplevd.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen i mye av det som blir sagt, men jeg tror ikke Elkjøp er så mye verre enn andre kjeder. Fotobutikker f.eks. har heller ikke bestandig like kunnskapsrike folk bak disken. Jeg er bl.a. ikke spesielt imponert over Elitefoto.

I den lokale Elkjøpbutikken nylig ble jeg faktisk rådet til å vente med kjøp av 20 tommers TV til utvalget av TV'er med 16:9 ble bedre. Jeg gikk altså ut av butikken uten å ha kjøpt noe p.g.a. ekspeditørens anbefaling.

Lenke til kommentar
Den siste kundeavisen! Makan til produkt å gjøre opp fyr i peisen med skal man lete lenge etter! Så tørr og fin, helt uten saftige tilbud av noe slag som ville forverre opptenningsprosessen i det hele tatt.

7790473[/snapback]

Morsomt.

Men det er for mye fargetrykk i avisen til at den skal fungere optimalt. En vanlig avis er betraktelig bedre.

Lenke til kommentar

7790473[/snapback]

Morsomt.

Men det er for mye fargetrykk i avisen til at den skal fungere optimalt. En vanlig avis er betraktelig bedre.

7794645[/snapback]

Joda, har også erfart at det er fordeler/ ulemper med dette.

Men min erfaring viser at tørrheten i Elkjøps kundeavis mer enn veier opp fargetrykket, som faktisk mange dagsaviser også bruker mye av.

Dessuten er det et stort pluss at man har livslangt abonnement, den er gratis (i motsetning til dagspressen), og den kommer i stadig hyppigere utgaver.

Har også hørt at andre med hell har brukt den i krisesituasjoner når papiret på rull er tomt, uten at jeg har egen erfaring med akkurat dette.

:ph34r:

Endret av Cirrrus
Lenke til kommentar
Tipper det er fordi de generelt sett har elendig service og kunnskap.

Her hvor jeg bor har de 3 kasser i kassa, jeg har ALDRI sett mer enn 2 av dem i bruk, selv om det står over 20 stk i kø (og jeg er innom elkjøp ca 1 gang i uka).

I 9 av 10 tilfeller er det bare 1 av kassene som er i bruk.

jeg mener at elkjøp er stedet å handle når du vet hva du skal ha og kan hente det uten å måtte ha hjelp, f.eks skulle de absolutt prakke på mora mi et lcd tv (lcd=søppel i forhold til plasma) selv om vi sa at vi skulle ha det tv de hadde annonsert og det var plasma.

Han forsatte å skryte av søpla og skulle absolutt selge det frem til jeg ble småsur på ham og sa at vi skulle ikke ha det stygge lcd tv,  men det vi kom for å kjøpe. (og ja plasma ER bedre enn lcd til å se på TV/film med noe man gjerne bruker et TV til...)

7791384[/snapback]

Sier vel litt mer om kunnskapen din det Mr. Du får idag LCD-TVer som banker Plasma! Billig plasma rundt 10k er bare dritt uansett. Skal du ha en bra Plasma-TV må du punge ut med 20-30k og anskaffe deg Pioneer sin.

Plasma er på vei ut av markedet og LCD og SED (kommer om 2 år) vil ta over. Pioneer fronter Plasma da de utelukket bare produserer dette. Just my 2 cents

Lenke til kommentar
Som Snillekim sier... på Elkjøp skal man kunne litt om alt, mens i spesialbutikker skal man kunne mye om litt. Sier seg selv at det gir utslag. Selvsagt finnes det spesialiserte folk på elektrokjedene også, men mange har ansvaret for forskjellige avdelinger fra dag til dag.

Ellers er det som jvc1990 nevner... på Elkjøp prøver man veldig ofte å dra inn kunder med supertilbud som de taper på å selge, og prøver så å få kunden over på noe de tjener penger på, med grunnlaget "det er så mye bedre, det vi har tilbud på er egentlig et elendig produkt". Og hvis kunden krever tilbudet, og henviser til annonsegaranti (minst like bra produkt til samme pris), så er tilbudet utsolgt og de får tilbud om et mindre kjent merke som er SÅÅÅ mye bedre fordi det har én megapiksel mer (digitalkamera). At produktet har langt lavere innkjøpspris for butikken, er det jo ingen som nevner. Bedre spesifikasjoner betyr ikke nødvendigvis bedre produkt.

Ok, så blir dette veldig generaliserende, men det er dette både jeg og andre kunder på Elkjøp har opplevd.

7794442[/snapback]

En ting kunder faktisk ikke forstår er at de har forskjellige behov. Min mor og far kan tru at det holder med en PC fra Elkjøp til 4000,- kr, mens jeg sa til de at iforhold til behovet dems måtte de høyere opp i prisklassen da de ønsket å kjøre videoredegering. Jeg tror at flesteparten som trur at selgere skal "lure" dem er pågrunnlag av nevnte. Jeg ville heller ha fått et produkt som passet meg mye bedre enn å få et produkt som ikke var dygelig.. Mener at Elkjøp har 30-dagers returrett, hvis de lurte kunder så ville de jo fått masse varer tilbake og misfornøyde kunder. Trur at de er smartere enn så.

Det finnes udugelige selgere over hele verden, og det er de som skaper et rykte. 90% står igjen som dyktige selgere som gir kunden det han/hun trenger..

Lenke til kommentar
Sier vel litt mer om kunnskapen din det Mr. Du får idag LCD-TVer som banker Plasma! Billig plasma rundt 10k er bare dritt uansett. Skal du ha en bra Plasma-TV må du punge ut med 20-30k og anskaffe deg Pioneer sin.

Plasma er på vei ut av markedet og LCD og SED (kommer om 2 år) vil ta over. Pioneer fronter Plasma da de utelukket bare produserer dette.  Just my 2 cents

7794750[/snapback]

Vis meg det LCD TV som gir meg bedre fargegjengivning og kontrast sammeliknet med et plasma tv i samme str og pris og samme "generasjon" (om det så er 10k eller 40k) så skal jeg tro deg, men er utdannet servicelektroniker innen lyd & bilde og vet teknikken bak skjermene og på baserer jeg mine utsagn (samt mange sammenlikninger i div. butikker).

Jeg vet også at lcd er blitt bedre, men etter hva jeg har sett så er forsatt plasma hakket foran på kontrast og fargegjengivning (selv om LED belysning på lcd tv har hjulpet dem frem).

Selv har jeg ingen planer om å kjøpe flat tv før SED endelig ankommer markedet da det er ingenting som slår CRT (dvs SED) teknologisk sett.

Endret av jvc1990
Lenke til kommentar

Plasma er på vei ut av markedet og LCD og SED (kommer om 2 år) vil ta over. Pioneer fronter Plasma da de utelukket bare produserer dette.  Just my 2 cents

7794750[/snapback]

Vis meg det LCD TV som gir meg bedre fargegjengivning og kontrast sammeliknet med et plasma tv i samme str og pris og samme "generasjon" (om det så er 10k eller 40k) så skal jeg tro deg, men er utdannet servicelektroniker innen lyd & bilde og vet teknikken bak skjermene og på baserer jeg mine utsagn (samt mange sammenlikninger i div. butikker).

Jeg vet også at lcd er blitt bedre, men etter hva jeg har sett så er forsatt plasma hakket foran på kontrast og fargegjengivning (selv om LED belysning på lcd tv har hjulpet dem frem).

Selv har jeg ingen planer om å kjøpe flat tv før SED endelig ankommer markedet da det er ingenting som slår CRT (dvs SED) teknologisk sett.

7795704[/snapback]

hvordan kan du være utdannet på et så høyt nivå, når du maks kan gå andre del av gk på vgs egentlig? (om jeg legger til grunn at du er en del av 90-kullet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...