Forumforumforum Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Man må fylle 18 i løpet av inntaksåret Ang. hva som er lov og ikke lov er det mange regler.. De under 18 kan ikke bære helautomatisk våpen, de kan ikke lære f.eks stridsteknikk, de kan ikke kalle stridsvesten for stridsvest etc. En ekstra jobb for befalet å holde styr på, de er tross alt litt nøye på det i starten. Lenke til kommentar
MADGamer Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg går nå VG1 Elektro, og på starten av året var det en dame fra forsvaret der. Hu var fra en eller annen befalskole nær Kristiansand. Da fikk vi vite at på den skolen hu representerte kunne man komme inn hvis man var 17 år, men ble 18 år det første året man var der. 17 år vil si 2. år (VG2) og hu sa at det gjalt data og elektronikk (som jeg uansett har tenkt til å gå videre). Men jeg begynner å undre, for jeg finner ikke noe om VG2 LB, eller VG2 i forsvaret i det hele tatt (på www.mil.no). Bare VG3 og lærling. Så jeg har tenkt til å ringe for mer info, og håper på at jeg forstod riktig. Jeg vil prøve å komme inn på befalskole så tidlig som mulig. (16. år er det ikke, men close ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå