MacBoy Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Kan 16åringer være i forsvaret? Evt hvor da? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Mmm, nei! Utenom HV-ungdommen da, vet ikke helt om du regner det som "i miliæret". Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 du kan komme tidligst inn det året du fyller 18. ivvertfall det jeg har fått beskjed om Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Det er aldersgrense på håndtering av våpen og å kunne kjøre tanks, så hvis du skulle ha vært i militæret nå hadde det vært kjedelig Endret 24. januar 2007 av krizkriz Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Du kan verve deg -året du fyller atten. Du må ikke være fylt annet, men mister en del privilegier før du gjør det. Har selv en bror som ringte og vervet seg rett etter at året han fylte sytten passerte. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Vel en kompis av meg (16) er i HV-ungdom, og de fikler med AG3 og Glock Og du får gå i camo-klær Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg vet ikke hvordan HV-ungdommen er i dag, men de historiene jeg har fått høre av faren min om hvordan det var på slutten av søttitallet sier jo sitt. Mye knabbing av militært materiell, alkoholiserte troppsledere og sprengstoff på avveie. Så til trådstarter, det er bare å hive seg inn i HVU ^^. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg var medlem av HVU i et par år før jeg gjennomførte førsteganstjenesten. Jeg kan avkrefte Der Kommissars påstand om useriøsitet. I HV ungdommen lærer du blant annet førstehjelp, samband, feltliv og du får undervisning i sikker håndtering av våpen. Dersom du er ute etter opplæring i stridsteknikk kommer du til å bli skuffet. Det er ikke noe slikt i opplæringsprogrammet. HV ungdommer er ikke barnesoldater slik noen ser ut til å tro. Noe av gulrotene i HVU er reise til en camp i USA og deltakelse på HV Ungdommens Landskonkurranse. I landskonkurransen deltar ett lag fra alle HV distrikt. Dette kan man lese mer om på www.mil.no. Du finner en tab for "ungdom" i siden for ditt HV distrikt og for å illustrere kan jeg linke til HV01 sin ungdomsaktivitet. http://www.mil.no/hv/hv-01/start/HV-Ungdommen/ Endret 24. januar 2007 av valentino Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Man kan også være lærling i forsvaret. Da er man jo under 18. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Man kan også være lærling i forsvaret. Da er man jo under 18. 7794424[/snapback] det året man fyller 18 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 En tidligere klassekamerat av meg var lærling i forsvaret. Han begynte i lære samtidig som meg, og det var året FØR jeg fylte 18. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 En tidligere klassekamerat av meg var lærling i forsvaret. Han begynte i lære samtidig som meg, og det var året FØR jeg fylte 18. 7794571[/snapback] men var det året FØR han fylte 18? neira. kan sikkert være mulig, men i fjord så fikk vi beskjed av dudene som fortalte om læreplass og slik i forsvaret at en måtte bli 18. det året du startet som lærling i forsvaret. men kan hende det var anderledes før, (eller andre steder?)... har hørt det er kjett uansett Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Sjekket www.mil.no, og det stemmer det du sier. Det høres for meg litt rart ut, men det er mulig det har vært slik hele tiden. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) du går jo to ar vgs, og så ut i lære. og da blir en lærling det året du er ferdig på VK1/VG2 (andre året). Det året er også det året du blir 18, med mindre du er et supergeni som hoppet over noen klassetrinn Ellers så er jeg for trøtt enda Edit: Som jeg fikk vite på intervjuet jeg var for lærlingeplass i forsvaret, så er du 90% lærling og 10% i førstegangstjeneste, hvis jeg husker riktig. og i de 10% så er du vanlig menig.. Endret 25. januar 2007 av tu30r6 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg er for trøtt jeg også, så jeg klarer ikke tenke tilbake Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 du kan vel ikke starte i lære året før du er 18.? da går du vel på GK? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg greier bare ikke regne tilbake :S Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 okei. jeg er nå førsteårslærling. jeg har nettop fylt 19. par uker siden. men i 2007. i fjord, da jeg startet som lærling var jeg 18. året før der, var jeg 17. da gikk jegVK1 året før der, sluttet jeg på u-skolen, og startet på GK. Så det vil si at du ikke kan starte som lærling året før du er 18, med mindre du er en form for supergeni som fikk hoppe over noen klassetrinn Eller så er jeg altfor trøtt til å skjønne hva jeg driver med Ble kanskje litt mye OT... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Man kan vel også bare ta grunnkurs og går rett i 3 års lære, meg bekjent. I så fall kan man være 16 når man blir lærling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå