Gå til innhold

Hvordan oppgradere skjermkort?

kaalmannen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har skjermkortet "ati radeon x800", men problemet er at jeg ikke kan spille enkelte spill. Kompiser av meg sier at det bare er til å oppgradere skjermkortet, men jeg finner det aldri ut. Noen her som kan skrive en veiledning eller noe?

Setter stor pris på alle svar :)

Mvh

Kaalmannen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har skjermkortet "ati radeon x800", men problemet er at jeg ikke kan spille enkelte spill. Kompiser av meg sier at det bare er til å oppgradere skjermkortet, men jeg finner det aldri ut. Noen her som kan skrive en veiledning eller noe?

Setter stor pris på alle svar :)

Mvh

Kaalmannen

7790136[/snapback]

Først må du jo kjøpe et f.eks Gf 7600GT så får du det i posten eller om du kjøper det i en pcbutikk i nærheten. du tar ut det gamle forskiktig og setter i det nye forskiktig(husk å ta av AGP port låsen før du tar ut kortet og på igjen når du har satt i det nye(det er en hvit tapp på høyre side av AGP porten))

Lenke til kommentar
Ja, men det skal gå ann å oppgradere skjermkortet slik at det går ann med det jeg har:p

7790195[/snapback]

nei, tror nok ikke det er mulig. Det de mente med å oppgradere var å bytte ut skjermkortet. Kan hende de mente at du skulle overklokke og voltmodde skjermkortet, men det er uansett ikke noe ytelse å hente på det. X800 klokker ekstremt dårlig desverre.

Så det du må gjøre er å kjøpe et nytt skjermkort og sette inn i pc'n.

edit: eller er det drivere du er ute etter?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Jeg har jo 32 bit kort og det er du trenger til bt1942, men så kommer det kun lyd og ikke bilde. Og etter noen microsoft skjerm tester så er det bare på full skjersmodus at det blir helt svart, sier dette dere noe?

7790258[/snapback]

har du ikke oppdatert driverne kan du jo prøve dette først.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet, men det samme problemet dukket opp igjen. Bare svart skjerm med lyd. Kan det være noe på "ati catalyst control center" jeg må fikse på?

Forresten jeg fant ut at skjermkortet var "radeon x800GT" hvis det sa noe:D

Endret av kaalmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...