aklla Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Den perfekte døgnrytme er å legge seg etter skole/jobb. Og være våken hele natta. Men da går du glipp av butikkene og henge med venner, hvis du ikke drar på fest hver dag. 7806665[/snapback] og hvorfor er den perfekt da? baksider: Butikkene er stengt når du våkner. Ingen andre er oppe. Avtaler på foregå på natta/du holder deg oppe lengre Du får ikke sol-lys På f.eks skoleturer/studieturer/ferier osv vil du måtte snu døgnet, eller sove bort dagen da også fordeler: Du kan være oppe hele natta(hvis du ser på det som en fordel da) Du kan jobbe på natta, og få natt-tillegg. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Det er en stor fordel med å stå opp om natten og legge seg et par timer etter skolen. Du slipper det stresset med å stå opp om morningen. Hive i seg frukost, om man får tid. Og springe ut døren. Det er deilig da og stå opp å vite at det er mange timer til man skal på jobb Lenke til kommentar
catolap Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Leste en gang i en bok at det funker aa sove 20min hver 4. time, ryktes at det skal proeves til sommern/paaskeferien. 7804459[/snapback] Da trot jeg du går på en smell før eller siden. Kroppen trenger dup drømmeløs søvn, og den kommer med en og en halv timers intervaller. Tror ikke 20 min napper funker i lengden. 7806641[/snapback] Nei, det har Kramer i Seinfeld bevist, men det var tjue minutter hver tredje time da.. hehe.. Nå har ikke jeg prøvd, men blir ihvertfall helt pudding av å sove ei lita stund bare. Lenke til kommentar
Gastaa Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Leste en gang i en bok at det funker aa sove 20min hver 4. time, ryktes at det skal proeves til sommern/paaskeferien. 7804459[/snapback] Da trot jeg du går på en smell før eller siden. Kroppen trenger dup drømmeløs søvn, og den kommer med en og en halv timers intervaller. Tror ikke 20 min napper funker i lengden. 7806641[/snapback] Nei, man kommer ikke til å gå på noen smell, hvis det gjøres riktig. Det er slik at når man sover, er det kun 2 timer kroppen trenger for å være utvilt. Sover man da 20 minutter hver fjerde time, får man akkurat nok søvn . Dette kan kun voksne gjøre, da barn (under 20) trenger med hvile enn voksne mennesker. Jeg skal definitivt prøve dette om noen år Endret 24. juni 2007 av Gastaa Lenke til kommentar
salah Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Den perfekte døgnrytme er å legge seg etter skole/jobb. Og være våken hele natta. Men da går du glipp av butikkene og henge med venner, hvis du ikke drar på fest hver dag. 7806665[/snapback] og hvorfor er den perfekt da? baksider: Butikkene er stengt når du våkner. Ingen andre er oppe. Avtaler på foregå på natta/du holder deg oppe lengre Du får ikke sol-lys På f.eks skoleturer/studieturer/ferier osv vil du måtte snu døgnet, eller sove bort dagen da også fordeler: Du kan være oppe hele natta(hvis du ser på det som en fordel da) Du kan jobbe på natta, og få natt-tillegg. 7811734[/snapback] Du kan legge til noe mer på ulemper: Konsentrasjonsevnen minsker. Hjernens konsentrasjonsevne er best tidligst om morning, og synker utover kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå