Gå til innhold

Windows eller OS X?

ShareFun

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en bærbar datamaskin, og lurer på om jeg skal slå til med en mac denne gangen. jeg har aldri prøvd det selv og er klar over at spill så godt som ikke fungerer på det. men ellers har jeg hørt at det er mye mer stabilt enn windows og at om man ikke skal spille på den er OS X det beste valget. siden jeg ikke har prøvd det selv hadde det vært fint om noen med litt erfaring! dette er det jeg lurer på:

-er det noe tekstbehandlingsprogram med norsk retting? og fungerer det bra?

-fungerer messenger (msn)?

er det noen andre argumenter for eller imot eller andre ting jeg burde vite?

vær så snill å kom med saklige argumenter, og ikke spam innlegget med at mac eller windows suger. trenger hjelp :blush:

edit: den eventuelle mac'en blir en macbook med 2ghz cd2 til ca 11k

Endret av ShareFun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft Office finnes for Mac, og i løpet av de neste månedene slipper de en ny versjon for Mac. Dersom du kjøper stor nok harddisk, har du også muligheten til enten å kjøre Windows eller Mac OS på MacBooken. Du kommer ikke til å savne noe. Det er en fantastisk maskin. Prøv mac1.no dersom du har flere spørsmål om Mac

Lenke til kommentar
Microsoft Office finnes for Mac, og i løpet av de neste månedene slipper de en ny versjon for Mac. Dersom du kjøper stor nok harddisk, har du også muligheten til enten å kjøre Windows eller Mac OS på MacBooken. Du kommer ikke til å savne noe. Det er en fantastisk maskin. Prøv mac1.no dersom du har flere spørsmål om Mac

7790174[/snapback]

kanskje jeg skal prøve det da ;) men vil tro at forumet der inne er ganske partisk :p men om det er noe jeg lurer på om noen av funsksjonene kommer jeg til å utnytte det, takk :!:

Lenke til kommentar
til tekstbehandling kan du jo kjøpe deg MS office til mac, ellers så kan du laste ned den gratise OpenOffice.org

7790149[/snapback]

er det retting på disse? :p (norsk, tysk og engelsk)

7790165[/snapback]

disse er det ordbok på ;)

Alle elevene og lærerne på skolen jeg jobber bruker OpenOffice.

det er nesten helt likt å bruke som MS Office, bortsett fra et par små forandringer, og utseendet er heller ikke så ulikt.

Lenke til kommentar
til tekstbehandling kan du jo kjøpe deg MS office til mac, ellers så kan du laste ned den gratise OpenOffice.org

7790149[/snapback]

er det retting på disse? :p (norsk, tysk og engelsk)

7790165[/snapback]

disse er det ordbok på ;)

Alle elevene og lærerne på skolen jeg jobber bruker OpenOffice.

det er nesten helt likt å bruke som MS Office, bortsett fra et par små forandringer, og utseendet er heller ikke så ulikt.

7790213[/snapback]

det ser ut til at jeg kaster windows hva laptops angår med andre ord :cool: men er OS'et virkelig mye mere stabilt og enkelt enn windows?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...