LadyKatie Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Har hørt at det kommer en ny tupe skjerm type kalt OLED. Er denne skjermen verdt å vente på eller er det smart å kjøpe en LCD Tv som skal koste ca 6000? Vil OLED skjermene falle fort i pris? Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Er vel ingen som vet når OLED skjermene vil komme, men at de kommer til å koste mer enn 6000 når de engang kommer ut er nok rimelig sikkert. Med mindre du har tenkt å vente i et par år er det like greit å kjøpe em LCD skjerm nå. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 OLED skjermer er da allerede i salg? hvertfall fra samsung. så noen på expert. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 OLED skjermer er da allerede i salg? hvertfall fra samsung. så noen på expert. 7818254[/snapback] Kan du si meg hvor du fant denne Expert butikken befant seg? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Sørlandsparken (Kristiansand) De i butikken kalte dem riktignok bare for LED og ikke OLED, men regner ikke med det er noe forskjell? Har sett litt på wikipedia og sånnt. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Kremt. OLED er en helt annen teknologi enn LCD. Den skjermen fra Samsung det antakelig er snakk om, benytter seg av LED baklys i stedet for vanlig lys, men er ellers basert på LCD-teknologi. Lenke til kommentar
serf Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 SED-tv'r skal komme i butikken mot slutten av 2007. Denne teknologien skal visst være like god som OLED. Det er bl.a Canon som produserer disse tvene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 OLED skjermer er da allerede i salg? hvertfall fra samsung. så noen på expert. 7818254[/snapback] Som nevnt, i tråden, tviler sterkt på at Expert selger OLED TV skjermer. Finnes bare ennå (til salg)på enkelte mobiltelefoner såvidt jeg vet. Og 1" skjermer er kanskje ikke så aktuelt? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 ahh. .ok sorry, my mistake Hvist det er tilfelle, gleder jeg meg til å se kontrasten på OLED skjermer Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 OLED- skjermer skal visst nok ha en kontrast på vanvittig 1:3,000,000! Det blir spennende å se hvordan disse blir i forhold til LCD/plasma Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Altså, skal jeg svare kjapt på diskusjons kjerne om OLED er verdt å vente på og kjøpe når det blir lansert: Nei. Høy lanseringspris, TV-størrelse og lav tilgjenglighet er noen stikkord. Kjøp deg en god LCD/plasma og vent til at OLED (hvis dette blir en dominerende skjermteknologi mtp. SED/Laser) har etablert seg på markedet og prisene har dalt. Å vente på OLED i dag er som å ha ventet med å kjøpe en datamaskin med Vista, ett år etter XP-lanseringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå