Gå til innhold

Trenger vi å lære to språk?

Barista Bob

Bør sidemålsundervisning være obligatorisk i norsk skole?  

111 stemmer

1. 1. Bør sidemålsundervisning være obligatorisk i norsk skole?

• Ja.
      45
    • Nei.
      63
    • Vet ikke/ingen formening.
      3

Anbefalte innlegg

Veit du 9E2? Sånn var det for meg ogso!

Men for meg skjedde det berre for.. moglig berre 7 dagar sidan.

Eg bur på Østlandet, og inga i heile klassen min synes noko godt om nynorsk. Dei latterliggjer det. Men det er dei som er latterlege. Å le av noko som ein ikkje forstår, viser kvar dum ein sjølv er.

Med tida vil eg konvertere talemålet mitt til nynorsk ogso.

Eit døme, er da korsfararane tok over Konstantinopel (no Istanbul), gjekk dei rundt og let som om dei skreiv i lufta. Det var fordi dei så på skriving som noko teit og rart. Og sjå kvar me er i dag; alt er avhengig av skriftmålet.

Og det eg har å seie til dykk som berre vil innføre eit skifte til ENGELSK i NOREG: Har dykk noko spor av nasjonal føling i kroppen dykkar?!

Eg veit eigentlig ikkje kva ein skal seie til det... det er grueleg å tenkje på.

Eg håpar at politikarene ALDRI fjernar nynorsk frå skulen. Før syntes eg det, men ikkje no lenger.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette er bortkastet. Hva faen er vitsen med to språk i ett land der det ikke er fem millioner mennesker engang? De fleste som lærer sidemål har jo aldri bruk for det senere i livet. Uten sidemål hadde skolen spart mange, mange timer, og disse timene kunne ha blitt brukt til mer fornuftige ting.

Lenke til kommentar
Bah da svarte jeg JA men mente SÅ KLAART NEEEEI ! Det er bare møkk og piss at vi skal lære nynorsk og evt bokmål for de som snakker nytard :p Selv har jeg norsk men ikke nynorsk :) Ikke til vg2 heller :) Men det er jo mye teit man må igjennom av fag altså..Sidemål er ikke det eneste som jeg ikke skjønner pointet med.

Det er berre teit å si.

Hilsen meg (--frå Austlandet, har ALLTID snakka og skrevet bokmål, eller rettare sagt: Dansk)

Det virkar som om du ikkje veit kva nynorsk er eingong, det er heilt tydeleg når du kommer med sånne utsegn.

Latterliggjering av noko ein ikkje forstår, er det dummaste ein kan gjere. Det får bare ein tilbakeslagsvirkning på deg sjølv.

For folk på Vestlandet, vil eg gjette, høyres bokmål like fråstøytande ut, som nynorsk tydelegvis er for deg. Eller kanskje dei ikkje gjer det? Eg har ALDRI høyrt nokon med nynorsk her på forumet, klage over sidemålsundervisning.

Det er ikkje nokon vits i å tru at ditt mål er noko betre, det er ikkje det. Det er faktisk folk som har omvendt seg frå å skrive dansknorsk (bokmål), til å skrive nynorsk - blant anna eg.

:nei: nytard... skal ein begynne å kalle bokmål for:

Eg-har-ikkje-eit-ordentlig-språk-så-eg-må-snakke-ein-fornorsking-av-dansk-målet?

Går ikkje an å gå rundt og hate språket til kvarandre sånn.

For fem dagar siden, ville eg vore samd med deg i det at sidemål på skulen er teit.

Men for det første, har eg innsett at nynorsk er: Fint, morosamt, praktisk, og rikare

For det andre, viser ein respekt ovanfor kvarandre ved å lære kvarandre sine mål.

Sidemålsundervisninga hjelper også nokon (få) med å forstå dei andre sitt mål - det er jo faktisk nokon ord som ikkje ein reinspikka bokmålselskar ville forstå med det første.

Sidemålsundervisninga gir elevane større innsikt i språket sine røter.

Nynorsk er ein viktig del av kulturarven.

Dessutan gir sidemålsundervisninga eit tilbaud til oss (slike som meg) til å skifte hovudmål ein gong, vis me ønskjer.

OG! Undervisninga binder Vest-Noreg og Austlandet tettare saman, og nokon (nokon altså, i dei mest vellykka tilfella - og til glede for Noregs Mållag) skifter mål.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
Bah da svarte jeg JA men mente SÅ KLAART NEEEEI ! Det er bare møkk og piss at vi skal lære nynorsk og evt bokmål for de som snakker nytard :p Selv har jeg norsk men ikke nynorsk :) Ikke til vg2 heller :) Men det er jo mye teit man må igjennom av fag altså..Sidemål er ikke det eneste som jeg ikke skjønner pointet med.

Det er berre teit å si.

Hilsen meg (--frå Austlandet, har ALLTID snakka og skrevet bokmål, eller rettare sagt: Dansk)

Det virkar som om du ikkje veit kva nynorsk er eingong, det er heilt tydeleg når du kommer med sånne utsegn.

Latterliggjering av noko ein ikkje forstår, er det dummaste ein kan gjere. Det får bare ein tilbakeslagsvirkning på deg sjølv.

For folk på Vestlandet, vil eg gjette, høyres bokmål like fråstøytande ut, som nynorsk tydelegvis er for deg. Eller kanskje dei ikkje gjer det? Eg har ALDRI høyrt nokon med nynorsk her på forumet, klage over sidemålsundervisning.

Det er ikkje nokon vits i å tru at ditt mål er noko betre, det er ikkje det. Det er faktisk folk som har omvendt seg frå å skrive dansknorsk (bokmål), til å skrive nynorsk - blant anna eg.

:nei: nytard... skal ein begynne å kalle bokmål for:

Eg-har-ikkje-eit-ordentlig-språk-så-eg-må-snakke-ein-fornorsking-av-dansk-målet?

Går ikkje an å gå rundt og hate språket til kvarandre sånn.

For fem dagar siden, ville eg vore samd med deg i det at sidemål på skulen er teit.

Men for det første, har eg innsett at nynorsk er: Fint, morosamt, praktisk, og rikare

For det andre, viser ein respekt ovanfor kvarandre ved å lære kvarandre sine mål.

Sidemålsundervisninga hjelper også nokon (få) med å forstå dei andre sitt mål - det er jo faktisk nokon ord som ikkje ein reinspikka bokmålselskar ville forstå med det første.

Sidemålsundervisninga gir elevane større innsikt i språket sine røter.

Nynorsk er ein viktig del av kulturarven.

Dessutan gir sidemålsundervisninga eit tilbaud til oss (slike som meg) til å skifte hovudmål ein gong, vis me ønskjer.

OG! Undervisninga binder Vest-Noreg og Austlandet tettare saman, og nokon (nokon altså, i dei mest vellykka tilfella - og til glede for Noregs Mållag) skifter mål.

Eg er heilt enig med deg Norvegisk. Nynorsk er eit flott mål og det er berre synd og skam at det er så månge som ikkje brukar det. Dansknorsk er heilt greit det, men det er noko spesielt med nynorsken som eg liker. Personleg, så synast eg høgnorsk er det som er finast, sjølv om det kan virke litt gamaldags. Um folk vil skrive Dansknorsk (Bokmaal "det dansklignende sprog" =P) så greit, det er eit fritt rike, men det er feil å kalla nynorsk for (til dømes) "nytard" (alvorleg tald :ermm: ). La folk velgje sjølv utan å gå i strupane på kvarandre.

Til zibri, eg har brukt dansknorsk gjennom heile grunnskulen. Eg bur på vestlandet og fann ut for ikkje så lenge sidan at eg skulle skifte til nynorsk. Korfor skulle eg, sum vestlending, bruke eit mål som ikkje stemmer med dialekto mi? Eg respekterar at du bruker ditt mål, men ikkje ver nedsnakkande til oss som faktisk likar "nytard"

Endret av Quasir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...