Lanka Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Samtidig som jeg i år er i militæret (Ferdig sommer 07) må jeg ta 3MX og 2FY. Tar derfor 3mX på nytt ved Bjørknes nå. Men problemet er at jeg ikke har 2FY, noe jeg må ha for å komme inn på NTNU til høsten. 3MX-kurset er på Mandager og Onsdager (kveld), men finner derfor ingen kveldskursordning for 2FY på andre dager enn disse. Hva kan jeg gjøre? Jeg har funnet ut at hvis jeg får 4 i 3MX og 5 i 2FY (muntlig) får jeg 58,8 poeng. Noe som gir meg muligheter for NTNU. Hvis ikke jeg har fysikken kommer jeg jo ikke inn? Eller kan jeg ta forkurs? Eller hvordan blir det? Har jeg dårligere karaterpoeng da? Og vil jeg da ikke komme inn fordi jeg ikke har 2FY? Har prøvd Sonans,Bjørknes og Folkeuniversitet. Og alle har ikke 2FY på andre dager enn mandag og onsdag. Hjelp PS : Må ha undervisning. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvilket studium på NTNU er det du er interessert i? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Usikker. Byggteknologi har jeg tenkt på. Men kan fort bli noe annet. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 du må nok ha 2fy for å komme inn på ntnu, ja. etter hva jeg vet, har ikke ntnu noen sommer/forkurs i fysikk. men du kan vel evt ta 2fy på sommeren ved en privatskole. problemet da er at du ikke rekker å få søkt deg inn via samordna opptak. kanskje du burde ringe ntnu og høre hva de sier Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 HiST har halvtårig realfagsforkurs i bl.a 2MX, 3MX og 2FY. Ta en titt her. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 HiST har halvtårig realfagsforkurs i bl.a 2MX, 3MX og 2FY.Ta en titt her. 7793734[/snapback] Nå bor jeg i Oslo Vanskelig å ta fysikk hjemme som privatist? Altså uten undervisning? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hvis det gikk bra med deg i naturfag går det nok bra i fysikk. 2FY er ikke så forferdelig avansert. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hvis du får tatt 3FY i tillegg, kommer du ikke til å angre... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Dersom du får Steinar Raaen i fysikk på NTNU kommer du til å være glad for alt du kan fra før av, ettersom han ikke er noen særlig god foreleser. Jeg er hvertfall veldig glad for det jeg husker av 3FY. Lenke til kommentar
skorpio Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 For en 3 år siden kom man ikke inn på ntnu med bare enkeltfag fra forkurs kombinert med VGS fag man hadde fra før. Man måtte da ta fullt forkurs med alle fagene. Mulig de har forandra reglene nå, da jeg finner det ganske urimelig at man måtte ha fullt forkurs .. undervisningen er jo akkurat den samme selv om man bare tar ett av fagene. Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 2FY er et muntlig fag, så tar du det som privatist så er det vel bare en muntlig eksamen. Det betyr at man burde muligens ha litt erfaring med bruk av fysikkutstyr (f.eks kretskobling) vil jeg tro. 2FY er stort sett et "formelfag" uten de helt store problemene. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Alle fysikkfag er forsåvidt "formelfag", så man kan få ståkarakter med rent kvantitative ferdigheter. Skjønt, man kommer veldig mye lenger med den kvalitative forståelsen i tillegg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå