dana_471 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 hei. jeg har kjøpt meg to stk a/d/s forsterkere 2600W typen. Blir dette noe bra trykk tror dere? også hvordan kobler jeg dem sammen? trenger litt hjelp, er nybegynner Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det er som å spørre om en tror det blir bra om en hopper sju meter bredt... Du får ikke noe trøkk ut av forsterkern alene. Du må ha elementer som drives av disse igjen. Står det noe om at disse kan linkes i manualen? 2600W? Gudbedre, du er heldig om du får ut 260W om den er som resten av det a/d/s har å by på Ser du forsterkern her? Uansett må en ha mer info om forsterkerne, typebetegnelse og slikt er til stor nytte. Videre kan det være lurt å hinte om hva du har fra før samt hva du ønsker å handle inn slik at en kan komme med forslag til ting som gir deg kvalitet for penga Lenke til kommentar
dana_471 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Det er som å spørre om en tror det blir bra om en hopper sju meter bredt... Du får ikke noe trøkk ut av forsterkern alene. Du må ha elementer som drives av disse igjen. Står det noe om at disse kan linkes i manualen? 2600W? Gudbedre, du er heldig om du får ut 260W om den er som resten av det a/d/s har å by på Ser du forsterkern her? Uansett må en ha mer info om forsterkerne, typebetegnelse og slikt er til stor nytte. Videre kan det være lurt å hinte om hva du har fra før samt hva du ønsker å handle inn slik at en kan komme med forslag til ting som gir deg kvalitet for penga 7791039[/snapback] jeg har en Pioneer SPL3004 element, alle kabler som jeg trenger... PS: jeg får 850w rms ut av forsterkerne forsterkerne kan kobles sammen, men jeg var bare litt nysjerrig om hvordan jeg skal koble.. nei jeg ser ikke forsterkeren på noen av bildene på linken din. Endret 24. januar 2007 av dana_471 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Det står i manualen om de kan brokobles, men er det en tokanaler så er det omternt 100% sikkert at det skal gå finfint å brokoble dem i en kanal hver på en 4 ohms last. Om de kan linkes - kjøres sammen så begge driver ett og samme element - det er en annen sak, det bør det også stå noe om i manualen og siden jeg ikke er synsk aner jeg ikke hva slags forsterkere det dreier seg om, ei heller hva manualen sier For en generell innføring i brokobling du ta en kikk her, under "Amplifier bridging" punkt nr. 52. Den siden inneholder forøvrig mye annet glupt også. - F.eks det at Watt er noe en bør ta med en spade salt. Det er strømleveranse som teller siden en har en konstant varierende last. Musikk er dynamikk. Det er en grunn til at en kvalitetsforsterker som tilsynelatende yter mindre enn en annen billigforsterker faktisk er dyrere Endret 24. januar 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå