aommundsen Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 I 2007 vil kyberkriminelle i stadig større grad vende sin oppmerksomhet vekk fra e-post og mot en mer webbasert form for distribusjon av skadelig programvare, spår en ny rapport fra Sophos. Les mer Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Kyberkriminelle var et vakkert ord. Heter det virkelig det? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Kyberkriminelle var et vakkert ord. Heter det virkelig det? 7789554[/snapback] Lurer også på det Aldrig hørt om eller set det før, og finner det ikke i nogen norsk ordbok heller (kanske utdaterte ordbøker jeg har). Kimmer Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Heter nok det, selv om det virker 'litt' rart syns eg. Clue(v6.1): cyber- adj,(edb) kyber- edit: leif Endret 25. januar 2007 av Akvarius Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Med måten man utaler k på norsk, så blir hordet helt fjernt... Etter min mening hadde da nesten vært bedre om de bytta ut c med s i steden om man absolutt skulle fornorske.. så man fremdeles kunne uttale det likt i det minste. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Med måten man utaler k på norsk, så blir hordet helt fjernt... Etter min mening hadde da nesten vært bedre om de bytta ut c med s i steden om man absolutt skulle fornorske.. så man fremdeles kunne uttale det likt i det minste. 7795649[/snapback] Det er en vanesak, antar jeg. Et helt kurant ord. Det er faktisk på engelsk ordet høres fjernt ut i forhold til opprinnelsen, greske "kybernetikos". edit: kan også nevne at "cyber-" er en godkjent norsk forstavelse, helt sidestilt med "kyber-". ON TOPIC: Dette er vel, ikke uventet, det neste steget i våpenkappløpet. Ettersom flere og flere innfører sikkerhetstiltak på mailsystemene, må de "kyberkriminelle" finne andre innfallsvinkler. Kanskje IM-angrep blir mer og mer vanlig? Og url-filtrering vil vel også bli et fokusområde for sikkerhetsleverandørene, med stadig hyppigere oppdatering av filtrene på linje med definisjonsoppdateringer for antivirus. Endret 25. januar 2007 av o-haavard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå