havarden Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hei, alle dere der ute på verdensveven! Har dere slitt med ADSL-oppkobling mot Telenor via rp-pppoe før? Problemet jeg har er i alle fall at jeg får "Timeout sending Config-requests" fra pppd. Jeg har lest HOW-TO-CONNECT og prøvd å feilsøke, men det hjelper meg ikke noe (og ja, lampene på modemet blinker når jeg starter oppkoblingen). Jeg forsøker nå å få Debian 3.0 (woody) tilå koble opp, og har prøvd bl.a. å: - ikke sette noen defaultroute - disable alle nettverkskort unntatt det til modemet) - la adsl-boksen enable kortet sitt helt selv - fjerne alle pppd-standard settings (rp-pppoe setter det opp selv) - redusere antall mtu til forskjellige verdier (1400-1500) - øke timeout-tiden til 10 minutter (også dette uten at noe mer skjedde) Det ser ikke ut til at problemet ligger i hardware, drivere eller noe som helst for meg. Alle kortene fungerer, og jeg har prøvd å bytte kort i PCen og koble opp nettverk med en annen PC med begge kortene. Jeg har disablet og enablet og herjet og styret med nettverkssettingene, men ingenting ser ut til å funke. HJELP!? Takk til alle som prøver! Håvard (PS: jeg vil helst be om å ikke få svar som er tatt fra HOW-TO-CONNECT.txt i rp-pppoe-pakken, jeg kan lese. Hvis jeg dog har feiltoket noe, er jeg selvsagt glad for å bli opplyst om det.) Lenke til kommentar
Lead Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Heisann. Jeg har hatt samme problem 2 ganger, men har ikke hatt det med debian (siden jeg ikke bruker debian :razz:). Det som var feil første gangen var at firewall scriptet mitt blokkerte for å ta i mot ip adresse fra telenor(tok ikke i mot broadcast fra telenor les: dhcp discover,send,ack). Prøv å envt. flushe scriptet ditt og sett det opp etter du hår fått koblet deg til, eller bare modifiser det. Det som var feil en annen gang, aner ikke hvorfor (hvis noen vet så si i fra.. skjønte ikke helt denne feilen) var at ADSL'n nekta å koble seg til under boot. Jeg måtte rett og slett koble den opp etter oppstart og da funket det perfekt. Litt merklig.. Vet ikke om dette var til hjelp i det hele tatt, så lykke til. :wink: Mvh [ Denne Melding var redigert av: Lead på 2002-12-01 12:17 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå