ELR Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Hei! Har et merkelig problem som jeg skjønner fint lite av. Maskinen er som følger: CPU: Athlon 64 3500+ HK: MSI ett eller annet... RAM: 1GB (2x512) GPU: ATI X800XT AGP PSU: 500W Når jeg spiller, altså bruker 3D-delen av GPU, så får jeg spille i noen minutter, så begynner det svak knitring og støy i lyden. Dette tiltar ganske kjapt i løpet av ca. ti sekunder, og så låser maskinen seg. NumLock osv. fungerer etter alt er låst, men lyd og bilde er frosset. Hvis jeg er kjapp og klarer å multitaske ut til windows når knitringa kommer kan jeg unngå problemet. Når jeg så går inn igjen i spillet kan jeg kanskje fortsette et minutt eller to før det hele gjentar seg. Noen som aner hva problemet kan være? Har hatt samme problem med 2 HK. Drivere etc. er nye, og windows er oppdatert. Edit: Da var problemet løst. ATI-Tool fiksa biffen. Klokka ned kortet, og vips da virket det. Ser ut som om jeg har for dårlig kjøling på skjermkortet, temperaturen fløy nemlig i været. Endret 26. januar 2007 av Pitbullo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå