Gå til innhold

Overklokking av cpu og ram etter flashing av bios.

Anbefalte innlegg

hey, nå har jeg nettopp flashet bios'en, før bios flash, var settings slik : FSB 350 mHz, multiplier 8x cpu ble da 2.8 gHz per kjerne, forholdet var 1:1. slik at ddr-ramene ble på 700 mHz, nå etter flashingen, står FSB på 266 mHz, men muliplier varier mellom 6x og 8x ifølge cpu-z, forholdet er 1:1.5, slik at ramma blir 800 mHz. noen som vet hvorfor multiplier hopper mellom 6x og 8x ? Og hvordan skal jeg nå klare å overklokke cpu? for med en gang jeg setter forholdet til f.eks 1:1, og FSB på 400 mHz. slik at ramma blir på 800 mHz, nekter pc'en å starte, selvom jeg har satt voltage nok opp og samme skjer når jeg prøver forholdet 1:1.33.

Som dere sikkert skjønner, ønsker jeg ram som kjører på 800 mhz, men samtidig få overklokket cpu litt. Ville 1:1 400 fsb være det beste? hvor mye tror dere cpu voltage må opp på da?

Er Geil PC6400 ram, Intel Core 2 Duo E6400 og MSI 975X Platinum powered up edition.

På forhånd takk

Endret av Prec1sioN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hey, nå har jeg nettopp flashet bios'en, før bios flash, var settings slik : FSB 350 mHz, multiplier 8x cpu ble da 2.8 gHz per kjerne, forholdet var 1:1. slik at ddr-ramene ble på 700 mHz, nå etter flashingen, står FSB på 266 mHz, men muliplier varier mellom 6x og 8x ifølge cpu-z, forholdet er 1:1.5, slik at ramma blir 800 mHz. noen som vet hvorfor multiplier hopper mellom 6x og 8x ? Og hvordan skal jeg nå klare å overklokke cpu? for med en gang jeg setter forholdet til f.eks 1:1, og FSB på 400 mHz. slik at ramma blir på 800 mHz, nekter pc'en å starte, selvom jeg har satt voltage nok opp og samme skjer når jeg prøver forholdet 1:1.33.

Som dere sikkert skjønner, ønsker jeg ram som kjører på 800 mhz, men samtidig få overklokket cpu litt. Ville 1:1 400 fsb være det beste? hvor mye tror dere cpu voltage må opp på da?

Er Geil PC6400 ram, Intel Core 2 Duo E6400 og MSI 975X Platinum powered up edition.

På forhånd takk

7789221[/snapback]

det er en setting i bios ,, husker ikke hva den heter igjen , men på asus så skal man bare hake av alle feltene ved cpu,,

er det eiest?

Lenke til kommentar
Prøv å skru av SpeedStep i den delen av BIOS som heter "Advanced BIOS Feautures".

Heter i alle fall det på mitt kort, så jeg tror det gjør det hos deg også.

7792372[/snapback]

Dette var desverre til ingen hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...