Meuchelmorder Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 har en PC med XP og en med 2000 og skal dele ADSL har kobla opp maskina mi til switchen samt en annen maskin. Kjørte en kryssa TP inn fra ADSL modemet til switchen. Kommer på nett med XP maskina men hvordan får jeg 2000 maskina til å kunne bruke internett Lenke til kommentar
simmy Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hvis du skal gjøre det enklest og dårligest mulig, setter du bare på internet connection sharing i xp(hvis det er den som ringer opp til nettet) så setter du opp på 2000 at den skal bruke xp`s ip som dns og gateway. Lenke til kommentar
Meuchelmorder Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 men jeg har jo ikke IP adresse i 2000 skal jeg sette det da??? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Meuchelmorder skrev (2002-11-29 18:54):men jeg har jo ikke IP adresse i 2000 skal jeg sette det da??? egenskaper på mine nettverkssteder, egenskaper på tilkoblingen. Men hadde vært flott om du sa hvilken internett leverandør du har. leverandørene bruker forskjellige teknologier til å koble deg til nett. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 har du Telenor er vel det greieste å ha en router med mulighet for tilkobling for ADSL. Hvis begge pc'ene skal være på nett samtidig må vel da i ditt tilfelle 2000-maskinen komme seg på nett via XP-maskinen. Når da ikke XP-maskinen er på nett må den koble seg opp direkte selv. Jeg er ikke 100% sikker på dette oppsettet, men jeg har i 2 tilfeller selv satt opp(les: kjøpt) en router for å løse delingen av ADSL til flere maskiner. Den jeg kjøpte først selv var en SMC Barricade 7004, og den regner jeg med ikke koster all verden nå for tiden. Uansett, en router gjør det mye enklere, fordi det da er routeren som kobler seg opp, og da slipper du å gjøre noe for å koble deg til internet i det hele tatt, bare å plugge i nettverkskabelen fra routeren. Har du noe annet enn Telenor er vel dette innlegget ganske bortkastet :smile: bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå