Vindicare Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Jeg har etterhvert bygd meg opp en god samling dvdfilmer,og skulle gjerneha rippet dem til DivX, såjeg kan se de på Pc i fred og ro(da min dvd spiller hører utsom en jet motor), noen forlsag tilprogrammer? Lenke til kommentar
jinx_ Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Sjøl så bruker jeg dvd decrypter til ripping og flask mpeg til sjølve encodinga. Skulle det trengs noen finpuss så bruker jeg virtual dub. Ta deg en titt på http://www.doom9.net, ligger en del angående emne dær. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Smartripper er garantert det beste og enkleste. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Finnes det noe bra progg som gjør selve encodinga, synes flask er brukbart, men det har det med å klikke (spesielt .6 preview, men det er kanskje ikke så rart). Er ute etter noe som kan åpne dekrypterte VOBfiler og komprimere video og evt lyd. VOB-import i virtualDUB hadde vært det aller beste, finnes det noe sånt? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Skal du ha det beste programmet for å rippe DVD'ene så heter det VStrip. Det er noe vanskleigere å bruke, men du finner ingen DVD dette programmet ikke ripper. Når det gjelder å gjøre om vob-filene (som du får fra rippinga), så anbefaler jeg at du stikker innom http://www.doom9.net og laster ned GordianKnot. Det er en alt-i-ett løsning som baserer seg på programmene VStrip (eller smartripper), DVD2AVI, Azid, Lame og VirtualDub (kanskje flere, husker ikke nå). Det finnes en veldig omfattende guide på samme side, les den. GordianKnot er ikke så mye vanskeligere å bruke enn Flask, men etter min mening mye bedre, og MYE mer stabilt. Du får også en bedre "bruksanvisning" på hva slag oppløsning du skal bruke på filmene, som er veldig kjekt. Jeg begynte med Flask, men gikk etterhvert over til programmene som nå ligger innebygd i GordianKnot, pga jeg ble så dritt lei av at Flask hengte seg, ikke koda hele filmen, eller ikke klarte å få lyden til å passe med bildet. Har ALDRI hatt lignende problemer med GKnot, selv om det er beta. Sier ikke at GKnot er det beste programmet, for det er det ikke. Det finnes sikkert folk på forumet som er mye mer inne i DivX enn meg som bruker mye mer innvikla programmer (noe som jeg ikke har orka å sette meg inn i). Men GKnot er ihvertfalll brukervennlig og etter min mening mye bedre enn Flask. [ Denne Melding var redigert av: CSSSK på 2001-12-20 11:27 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Jeg liker best det "orginale" programmet DeCSS laget når det gjelder ripping av DVD'en. Til å encode er jo Flask best... Lenke til kommentar
_fr0st Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Sjekk ut http://www.divx-digest.com/ her har de mye bra! Personlig liker jeg Flask best! Dette programmet encoder til DivX rett fra DVD'n saa du slipper aa rippe :smile: Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 her er standard verktøyene mine når jeg ripper en dvd. Smartripper - få vob'ene decrypta og over til hd. flaskmpeg4/xmpeg4 - konverterer vob'en til divx (avi) virtuadub - sync'er (interleaving) lyden med video'n for å få perfekt resultat og eventuelt dele opp video for to cd'er Med Xmpeg 4.1c (4.2b er siste men jeg finner den ikke.)(faktisk videreutvikling av flask) så greier jeg rundt 24fps på en pal video med lyd, gamle flask 5.967 (ellernosånt) og .6 preview så får jeg ikke mer enn 10-12fps max.. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 hva med DVD2SVCD som du finner på http://212.88.77.140/ Jeg har ikke testet dette siden jeg ikke har fått dvd spiller ennå. Har tenkt å prøve dette. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Flask er do dritt... henger seg jo så ofte, også er det enkelte filmer den ikke takler. Ville brukt noe annet. Skal prøve GKnot som han karen over her skrev om. Hørtes jo bra ut. Ikke bruk flask hvertfall. Ville satsa på et prog som gjør hele prosessen. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Vil nu si at FairUse er den beste alt-i-ett løsningen. Den encoder 4 filmer, å setter sammen det beste fra vær encoding. (3 low-motion og en fast-motion.) Du kan også velge hvor mange encodings den skal gjøre, så hvis du velger 16 encodings, så blir jo resultatet strålende, men det tar jo fryktelig lang tid :smile: Eneste draw back med FU er at du må legge til lyden selv, men dette står forklart i min guide på www.home.no/divx-planet! Lenke til kommentar
vo||a Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Ja mye bull her.... VStrip taklet ikke en jævel dvd sone1 jeg hadde så det... Bruker Claddvd1.63+Flaskmpeg 0.6 XIS version og har til nå ikke møtt på noe problem . Finpusser også med virtualdub. Gordianknot som bitrate kalkis+resolution beregner. Bruker å sette bitraten litt høyere enn anbefalt av gordian , og så klippe med virtualdub , (credits o.l) (Hadde vannvittig flaks her om dagen , traff på 699mb akkurat uten klipping) Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Quote: VStrip taklet ikke en jævel dvd sone1 jeg hadde så det... Hvilke innstillinger brukte du?? Har rippa masse sone 1 og sone 2 dvd'er, og ikke hatt problemer med noen. Begynte å bruke det etter at smartripper plutselig slutta å ta med begynnelsen på noen dvd'er. Prøvde de fleste innstilligner, reinstallerte masse driver og prog'et, men fortsatt samme problemet på mange dvd'er... Aldri opplevd det med vstrip... Kanskje er jeg heldig, men det er vel en grunn til at de/den som skriver guidene på doom9.net anbefaler det... men, men, samma det. Funker smartripper for deg er det vel ikke no å diskutere igrunn... Lenke til kommentar
megaray Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Hei ! Hva med andre veien - Hvoedan koverterer du .AVI filer til DVD format ?? hvilket program brukes og hva er filformatet ?? Grunnen til spørsmålet er at jeg har lånt ca 100 filmer på cd i AVI format og kunne tenkt meg å brenne disse over til DVD ( ja jeg har DVD brenner ! ) med en slags meny som kommer opp når jeg starter DVD spilleren i stua ? God jul og godt nytt år til alle som ferdes på dette forumet !! Raymond Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Quote: Grunnen til spørsmålet er at jeg har lånt ca 100 filmer på cd i AVI format og kunne tenkt meg å brenne disse over til DVD ( ja jeg har DVD brenner ! ) med en slags meny som kommer opp når jeg starter DVD spilleren i stua ? Dumt at du ikke fikk med filene som innehold menyen da Lenke til kommentar
megaray Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Poenget var å brenne en dvd med egen meny med de filmene som jeg brant inn på dvd¨en. Et poeng var også at menyen skulle komme opp på TV skjermen når jeg satt in den brente DVD~en - GOT IT ?? Jeg er ganske fersk i dette og kunne trenge noen gode råd om programmer som kan brukes, NOEN ?? Raymond Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg skjønte at du ville ha noe álla autorun på cd plater da vettu. Hue. Men jeg aner ikke hvilke programmer som gjør det for dvd filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå