Gå til innhold

nå er jeg lei av støyen, trenger tips/hjelp


Lab

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett meg lei av støyen i denne pc`n. Noe må gjøres.

 

Har pentium 3,2 ghz prosessor. Tror det er den som bråker mest. Hva bør jeg kjøpe?

 

Kan jeg forvente at det er brukt kjølepasta når denne ble bygget, slik at dette må fjernes før ny vite skal på plass? Bør jeg bruke kjølepasta når ny skal på plass?

 

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags socket er cpu'en ?

 

Det kan være lurt og kjøpe med kjølepasta ja, men det kan hende det er med kjølern. Fjern den gammle når du setter på ny kjøler ja..

7788474[/snapback]

Intel Socket 775

7788596[/snapback]

 

Zhalman har jo noen fine kjølere som du selv kan regulere. Hvilken bestemmer lommebok og plass i kabinettet.

 

Benytt også anledningen til å rydde i kabinettet. Kjøp også noen stillegående vifter til å bytte utmed de orginale. Papst har vel lenge vært fasit på stillegående vifter.

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale å bruke kjølepasta du evt får med en ny vifte, bruk arctic silver istedet.

Kan du sette opp en liste over annen hardware i maskine di; strømforsyning, grafikkort, antall (med str) vifter i kabinettet osv

Hvor mye vil du bruke, er vannkjøling aktuelt (stille.......)

Da blir det lettere å foreslå endringer.

 

Ny prosessorvifte vil sikkert hjelpe, en slik fungerer meget bra, stille og god kjøler. også andre i samme serie kan anbefales. ( nederst på siden ligger det kjølepasta)

Strømforsyning er også noe som ofte bråker, anbefaler denne

 

Har du grafikkort, så vil det ofte ha en vifte som bråker men må vite hvilket et du har før jeg kan anbefale.

Hovedkortet har også muligens sen liten vifte som bråker, denne kan byttes med passiv kjøler.

Alle vifter i kabinettet kan være ok å bytte ut med nye, her er det mye å ta tak i.

 

Vil du gjøre mer er støydempende matter også mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...