Zattaxu Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei, min relativt nye bärbare pc (1 mnd) har flere ganger hengt seg i windows. "Vanligvis" har jeg da holdt inne avknappen for aa force den til aa slaa seg av. Etter aa ha gjort det, faar jeg problemer med oppstarten. F.eks. at den bare "henger" naar den laster windows. Dette har löst seg etter aa gaa inn i sikkerhetsmodus og saa boote paa nytt, og vente et halvt dögn för jeg slo paa pc'en igjen (det har skjedd to ganger). I gaar maatte jeg igjen slaa av pc'en ved aa holde inne avknappen. Problemet naa er at PC'en henger seg med en gang den pröver aa boote fra harddisken. Jeg faar ikke noen meldinger om "please insert a boot medium" eller noe, men med en gang den forsöker aa boote fra harddisken henger skjermen seg (svart skjermbilde). Akkurat naa er jeg i utlandet og faar windows CD'en min sendt nedover saa jeg kan forsöke aa boote fra CD'en og forsöke "siste fungerende konigurasjon". Spörsmaalet mitt er om dere har noen formening om feilen maa skyldes HD, eller om den kan skyldes andre ting. (Akkurat naa er jeg avhengig av PC'en og har ikke tid/lyst til aa sende den til Norge for aa faa feilen rettet). Tror noen at "siste fungerende konfigurasjon" vil löse problemet? For ordens skyld: PC'en er en Elitegroup G610, med 80 GB SATA harddisk fra FujitsuSiemens (staar det i BIOS), OS = WIN Media Center XP. Kan ta litt tid för jeg svarer paa evt. spörsmaal fordi jeg ikke har noen fungerende PC akkurat nu... Takker for all hjelp som kommer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå