Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var fint her i sta, da var det rau solnedgang, ganske kaldt, men helt klart. det var digg det. skal nart ut å ta den sisste halve jeg fant.

 

 

Etter at elevene på skolen jeg jobber på måte begynne å bruke laptop i undervisningen, har de begynt å bli asosiale. og alle lærerne er enige om at hvis alle bynner å røyke, vil de være mere sosiale, ad står alle på røykeplassen og prater, og ikke bak hver sin laptop og nerder :p

Lenke til kommentar
men, er det ingen som har et annet forhold til røyk, enn et negativt forhold?

7790018[/snapback]

Joda, jeg liker røyk. Og vil ikke slutte :wee:

Liker følelsen av en røyk rett etter å ha spist så mye at jeg er sikker på at maten sitter til langt oppi halsen og magan sprekker snart. Det løser opp, på en måte. Liker morrarøyken om høsten; gå av bussen to stopp før jeg pleier, kjøpe kakao med melk eller kaffe for så å sette seg ved en av de to varmovnene ved kaféen som har bord ute. Eller ved vifta hos bakeren.

Liker å ligge på krakken på leikeplassen en kveld på sensommeren, når det er litt kjølig, for å se opp på stjernene, kanskje filosofere litt, og røyke.

Jeg liker å sitte ute hos pappa i mørket og røyke, mens jeg ser på insektene samle seg rundt gatelyset, mens jeg har på meg pappa's altfor store kjipperser og pysj.

 

Jeg liker rett og slett følelsen røyk gir meg.

Og noen situasjoner kan jeg ikke forestille meg uten røyk.

7790570[/snapback]

 

 

du er definitivt på mitt lag;)

er enkelte situasjoner som først blir hele når røyken er der:P

 

hvilket merke røyker du da? og hvilke assosiasjoner har du til forskjellige røykmerker? for eksempel, kan et merke være romantisk for deg?:p

Lenke til kommentar
nå fikk jeg lyst på en røyk... :)

7790601[/snapback]

Jeg har en tendens til å ha den effekten på folk når jeg først starter :ermm:

 

Vil du gifte deg med meg?

7790619[/snapback]

Haha xD

 

Håper på klart vær i kveld... Da skal jeg kle godt på meg og gå en tur ut i skogen utenfor her, legge meg ned og kikke opp på stjernene å kose meg med en røyk.

7790707[/snapback]

Ååw, altfor kaldt her til det nå. :(

 

hvilket merke røyker du da? og hvilke assosiasjoner har du til forskjellige røykmerker? for eksempel, kan et merke være romantisk for deg?:p

7790788[/snapback]

Petterøe's og Petterøe's 3. Kent i utlandet (;

 

Edit: Har vel egentlig ingen assosiasjoner til de andre røykmerkene, og.. røyk er ikke romantisk ;)

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Håper på klart vær i kveld... Da skal jeg kle godt på meg og gå en tur ut i skogen utenfor her, legge meg ned og kikke opp på stjernene å kose meg med en røyk.

7790707[/snapback]

Ååw, altfor kaldt her til det nå. :(

7790836[/snapback]

Gjelder å kle seg riktig bare... Er ikke mer enn 6,5 minusgrader ute nå. ;)

Lenke til kommentar

Om en røyker eller ikke går på andre ting enn intelligenz. For det første: mange smarte folk som gjøre ting de vet de ikke har godt av. En ting er jo at mange begynner å røyke som ung, og ja DA var en kanskje ikke så smart. Det kan være enten nyskjerrighet, at syntes det var kult, at en likte rusen eller det som sannsynligvis gjelder for flest: det er vanvittig sosialt. For det er det faktisk, selv jeg som er ikke-røyker innser dette. (Og det burde du og.) Det finnes faktisk positive ting ved røyking. Mange som røyker er sannsynligvis klar over at det er skadelig, men gjør det likevel. Folk må da få tenke selv. Jeg er enig i at røyk ikke nødvendigvis er det sunneste her i verden, men det er faen meg ikke fast-food heller.

 

Du er helt på vide vanker som generaliserer slik. Jeg kjenner både røykere og ikke-røykere. Blant røykere finnes det ekstremt smarte, ekstremt dumme og alle varianter inni-mellom. Akkurat som med alle andre mennesker!

 

EDIT: Fjenet personangrep.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Joda, jeg liker røyk. Og vil ikke slutte :wee:

Liker følelsen av en røyk rett etter å ha spist så mye at jeg er sikker på at maten sitter til langt oppi halsen og magan sprekker snart. Det løser opp, på en måte. Liker morrarøyken om høsten; gå av bussen to stopp før jeg pleier, kjøpe kakao med melk eller kaffe for så å sette seg ved en av de to varmovnene ved kaféen som har bord ute. Eller ved vifta hos bakeren.

Liker å ligge på krakken på leikeplassen en kveld på sensommeren, når det er litt kjølig, for å se opp på stjernene, kanskje filosofere litt, og røyke.

Jeg liker å sitte ute hos pappa i mørket og røyke, mens jeg ser på insektene samle seg rundt gatelyset, mens jeg har på meg pappa's altfor store kjipperser og pysj.

 

Jeg liker rett og slett følelsen røyk gir meg.

Og noen situasjoner kan jeg ikke forestille meg uten røyk.

... da gikk jeg og tok en røyk ^^

Lenke til kommentar
Om en røyker eller ikke går på andre ting enn intelligenz. For det første: mange smarte folk som gjøre ting de vet de ikke har godt av. En ting er jo at mange begynner å røyke som ung, og ja DA var en kanskje ikke så smart. Det kan være enten nyskjerrighet, at syntes det var kult, at en likte rusen eller det som sannsynligvis gjelder for flest: det er vanvittig sosialt. For det er det faktisk, selv jeg som er ikke-røyker innser dette. (Og det burde du og.) Det finnes faktisk positive ting ved røyking. Mange som røyker er sannsynligvis klar over at det er skadelig, men gjør det likevel. Folk må da få tenke selv. Jeg er enig i at røyk ikke nødvendigvis er det sunneste her i verden, men det er faen meg ikke fast-food heller.

 

Du er helt på vide vanker som generaliserer slik. Jeg kjenner både røykere og ikke-røykere. Blant røykere finnes det ekstremt smarte, ekstremt dumme og alle varianter inni-mellom. Akkurat som med alle andre mennesker!

 

EDIT: Fjenet personangrep.

7790944[/snapback]

pwn

Lenke til kommentar

Å begynne å røyke er da en tvers gjennom dum handling uansett hvordan du ser på det? Så vidt jeg selv vet er det ingen som liker effekten (eller rusen) av cigaretter fra første trekk, man må "venne seg til det". Ja, jeg snakker av erfaring.

 

Selv har jeg ikke noe i mot røyk så lenge det kommer i denne formen.

 

Jeg blir alltid litt lei meg når ellers oppegående mennesker må ut jevnlig og ta seg en blås for å holde humøret oppe.

Lenke til kommentar
mersk: hvilket forhold har du til de forskjellige røykmerkene da??:)

7790814[/snapback]

 

Lucky Strike er det eneste jeg kjøper, og jeg røyker kun sigaretter (med mindre jeg er fri for røyk og får rulle hos noen). Prince hater jeg; det gir meg hodepine og smaker forferdelig. Petterøe's minner meg om smaken man har i munnen etter man har spydd. Marlboro funker.

Lenke til kommentar
Å begynne å røyke er da en tvers gjennom dum handling uansett hvordan du ser på det? Så vidt jeg selv vet er det ingen som liker effekten (eller rusen) av cigaretter fra første trekk, man må "venne seg til det". Ja, jeg snakker av erfaring.

 

Her tar du faktisk feil. Grunnen til at jeg begynte å røyke var da en venn av meg fyrte opp en slemming og spurte "skal du ha?" Jeg svarte "Neh, røyker ikke". Etter litt prat om røyk/røyking, sa jeg "jeg skal ta et trekk bare for å bevise at jeg virkelig ikke liker det". Guess what? Jeg likte det, og har røkt siden. Og jeg angrer ikke et sekund på det.

Endret av mersk
Lenke til kommentar
Tenker Sim er stolt jeg, som har fått så mange til å fyre seg opp pga "meningene" hans. Gratulerer Sim, diplom i posten :) Du føler deg tøff nå, eller hva?

 

 

OT-baren kan heretter bli kalt Søppel igjen, for innlegga dine stinker Sim :)

7790970[/snapback]

 

Tusen takk for positive kommentarer. Jeg er kjempeglad for at meningene mine skapte reaksjoner hos folk og jeg gleder meg til å få diplom. Jeg føler meg ganske tøff. Altså, har man ikke rett til å føle seg ganske tøff når man poster så mange bra poster? Jeg føler meg iallfall like tøff som fyren på bildet du postet.

 

Hyggelig at du tar deg turen innom og kommenterer. Setter virkelig pris på det :)

Lenke til kommentar
Å begynne å røyke er da en tvers gjennom dum handling uansett hvordan du ser på det? Så vidt jeg selv vet er det ingen som liker effekten (eller rusen) av cigaretter fra første trekk, man må "venne seg til det". Ja, jeg snakker av erfaring.

 

Her tar du faktisk feil. Grunnen til at jeg begynte å røyke var da en venn av meg fyrte opp en slemming og spurte "skal du ha?" Jeg svarte "Neh, røyker ikke". Etter litt prat om røyk/røyking, sa jeg "jeg skal ta et trekk bare for å bevise at jeg virkelig ikke liker det". Guess what? Jeg likte det, og har røkt siden. Og jeg angrer ikke et sekund på det.

7791235[/snapback]

Noen av oss er født til å røyke :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...