Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg røyker, når jeg gikk på skole (nå er jeg lærling for å ta fagbrev så fortsetter jeg til en høyere utdanning etterpå) var jeg best i klassen (IKT), jeg hadde 5 og 6 i alle fag, utenom matte der jeg hadde 4.

Fikk også 6 på eksamen min, når jeg gikk allmenn var jeg ikke best i klassen men hadde heller ikke så alt for dårlige karakterer, så si meg nå om jeg har lav IQ siden jeg røyker?

 

Forresten er IQ bare 1 av 6 "ting" som blir brukt til måling av intelligens, vi har også EQ, og logisk tankegang (husker ikke de andre)

 

edit: dette er forresten ikke for å skryte...

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Enhver handling som er med på å utrydde deg selv og alle andre i din umiddelbare omkrets hylles av Glintern. Røykere gjør verden en stor tjeneste. :)

7789278[/snapback]

Ja. De fleste som røyker gjør jo dette i fellesskap. Ergo så dem i seg mer giftstoffer enn det dem ville gjort helt alene og vil derfor dø raskere.

Lenke til kommentar
Jeg røyker, når jeg gikk på skole (nå er jeg lærling for å ta fagbrev så fortsetter jeg til en høyere utdanning etterpå) var jeg best i klassen (IKT), jeg hadde 5 og 6 i alle fag, utenom matte der jeg hadde 4.

7789283[/snapback]

 

Sier litt om nivået på IKT.

Lenke til kommentar
Jeg røyker, når jeg gikk på skole (nå er jeg lærling for å ta fagbrev så fortsetter jeg til en høyere utdanning etterpå) var jeg best i klassen (IKT), jeg hadde 5 og 6 i alle fag, utenom matte der jeg hadde 4.

7789283[/snapback]

 

Sier litt om nivået på IKT.

7789297[/snapback]

Sier litt om nivået og IQen din :)

Lenke til kommentar
Ja. De fleste som røyker gjør jo dette i fellesskap. Ergo så dem i seg mer giftstoffer enn det dem ville gjort helt alene og vil derfor dø raskere.

7789295[/snapback]

 

Men det geniale er jo at de også forgifter eventuelle ikke-røykere som skulle være så "uheldige" å befinne seg i nærheten. Mer død og fordervelse for penga, og mer glede til Glintern!

Lenke til kommentar
Haha, trådstarter spør om forumfolkets meninger, og blir sur når de svarer. :wee:

 

Uansett, har ikke så mye til overs for røyking. Når det er sagt, kjenner jeg veldig mange smarte og/eller dyktige personer som røyker. Røykeloven var ytterst velkommen. Snus kunne ha vært greit, om jeg ikke hadde kjent personer som har for vane å skyte brukte ferdigsnus opp i taket osv. Sånn er det med veldig mange andre snusere også, greier faen ikke å hive den i søpla. Alltid masse snus på gulvet etter fester osv.

7788665[/snapback]

 

haha;) har diskusjon som tema på skula, i norsken, skulle se hvor enkelt det er å starte en diskusjon, bare ved å være sur i kommentarene og uenig:P

 

lyktes kan man si....

all honør til Mr. Berg

Lenke til kommentar

Men om dere ikke røykere har så jævlig mye imot at vi røyker rundt dere så synst jeg det er rart at jeg aldri har fått spørsmål om å stumpe røyken min eller å flytte meg.

 

Dessuten så røyker mange av oss røykere på tilviste steder og dere som hater røyklukt og røyk kan holde dere langt unna derfra

Lenke til kommentar
Men om dere ikke røykere har så jævlig mye imot at vi røyker rundt dere så synst jeg det er rart at jeg aldri har fått spørsmål om å stumpe røyken min eller å flytte meg.

 

Dessuten så røyker mange av oss røykere på tilviste steder og dere som hater røyklukt og røyk kan holde dere langt unna derfra

7789342[/snapback]

 

enig med eg:P

Lenke til kommentar
Men om dere ikke røykere har så jævlig mye imot at vi røyker rundt dere så synst jeg det er rart at jeg aldri har fått spørsmål om å stumpe røyken min eller å flytte meg.

 

Dessuten så røyker mange av oss røykere på tilviste steder og dere som hater røyklukt og røyk kan holde dere langt unna derfra

7789342[/snapback]

 

enig med eg:P

7789356[/snapback]

Det er ikke jeg.

Lenke til kommentar
Det er ikke jeg.

7789364[/snapback]

Hvorfor det?

Hva i alle dager skal du på en røykeplass når du ikke røyker?

7789368[/snapback]

Jeg sa strengt tatt ikke noe om det. Jeg sa bare jeg var uenig. At røykere kan stumpe røyken har også allerede blitt tatt opp og det ble avgjort at røykere hadde lav iq hvis dem ikke klare å finne utav om dem skulle stumpe røyken i nærheten av andre selv.

Lenke til kommentar

At en person gjør en dum handling som feks. fører til at man blir avhengig mentalt/fysisk impliserer ikke nødvendigvis at man har lav IQ eller er "dum".

Dersom man ikke innser farene ved røyking, da kan man sikkert kalles "dum", men jeg vil tro at de aller fleste røykere innser farene ved å røyke, men de føler at "det angår ikke dem" før de faktisk skjer noe alvorlig. Slik er det også med mange andre ting utenom røyking. Man gir rett og slett blanke inntil noe alvorlig skjer. Det har lite med IQ å gjøre, men heller hvordan man velger å leve sitt eget liv på en behagelig måte. Det at man ei heller viser hensyn og oppfører seg som en drittsekk impliserer heller ikke lav IQ. Man kan utmerket godt være en komplett psykopat med høy IQ.

Når det er sagt er det helt riktig at det er en sammenheng mellom sosialt nivå og mengden utdanning mellom røykere kontra ikke-røykere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...