Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Du drar frem enkeltscenarioer og sier det er røykerne som er roten til problemet, vel...det er generalisering det gutten min.

 

Hadde du tatt dette opp direkte med de som er til plage hadde det vært noe annet, men du tar det opp generelt med alle røykere, og lirer av deg edder og galle.

 

Du er faktisk en del av det som er problemet med Norge i dag; en besservisser som ikke takler at andre mennesker tar forskjellige valg, på godt og vondt.

Det er på grunn av sånne som deg vi har så latterlig høye alkoholavgifter her til lands, eller at vi har skyhøye bøter for bagatellmessige lovbrudd, som å urinere ute.

Vi har noen begreper på sånne som deg: firkantet, overfølsom og selvsentrerte.

 

Syns du jeg tok hardt i? Vel, jeg bare tar igjen med samme mynt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Just because I can give multiple orgasms to the furniture

just by sitting on it, doesn't mean that I'm not sick of this

damn forum: the blood, the noise, the endless poetry.

:yes:

Lenke til kommentar
Du er faktisk en del av det som er problemet med Norge i dag; en besservisser som ikke takler at andre mennesker tar forskjellige valg, på godt og vondt.

Det er på grunn av sånne som deg vi har så latterlig høye alkoholavgifter her til lands, eller at vi har skyhøye bøter for bagatellmessige lovbrudd, som å urinere ute.

Vi har noen begreper på sånne som deg: firkantet, overfølsom og selvsentrerte.

 

Syns du jeg tok hardt i? Vel, jeg bare tar igjen med samme mynt.

7816625[/snapback]

 

Nei. Det er på grunn av sånne som deg at vi har høye alkoholavgifter. Alkoholikere som må bli fulle hver helg koster samfunnet massevis av helsekroner, for ikke å snakke om at de forpester luften for alle oss andre som klarer å ha det moro uten alkohyler.

 

Du nevner at bøtesatsene for urinering på offentlig sted er høye. Jeg kan ikke gjøre annet enn å vise til alle alkoholtilbedende tullinger som likevel bryter loven. Jeg kan ikke akkurat si at jeg får vondt inni meg av at politivesenet vårt finansieres av idioter.

 

Det er åpenbart en sammenheng mellom frekvent inntak av alkohol og IQ - akkurat på samme måte som med røyking.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hm, ser ikke ut til at avholdenhet øker intelligensen noe merkbart heller ... :whistle:

7816781[/snapback]

Hva kan du begrunne dette med ?

7816803[/snapback]

 

Skal begrunne meg på samme måte som arex1337: Det er åpenbart!

Lenke til kommentar
Du er faktisk en del av det som er problemet med Norge i dag; en besservisser som ikke takler at andre mennesker tar forskjellige valg, på godt og vondt.

Det er på grunn av sånne som deg vi har så latterlig høye alkoholavgifter her til lands, eller at vi har skyhøye bøter for bagatellmessige lovbrudd, som å urinere ute.

Vi har noen begreper på sånne som deg: firkantet, overfølsom og selvsentrerte.

 

Syns du jeg tok hardt i? Vel, jeg bare tar igjen med samme mynt.

7816625[/snapback]

 

Nei. Det er på grunn av sånne som deg at vi har høye alkoholavgifter. Alkoholikere som må bli fulle hver helg koster samfunnet massevis av helsekroner, for ikke å snakke om at de forpester luften for alle oss andre som klarer å ha det moro uten alkohyler.

 

Du nevner at bøtesatsene for urinering på offentlig sted er høye. Jeg kan ikke gjøre annet enn å vise til alle alkoholtilbedende tullinger som likevel bryter loven. Jeg kan ikke akkurat si at jeg får vondt inni meg av at politivesenet vårt finansieres av idioter.

 

Det er åpenbart en sammenheng mellom frekvent inntak av alkohol og IQ - akkurat på samme måte som med røyking.

7816756[/snapback]

 

Så du kaller meg alkoholiker? Eller mener du det er en klar sammenheng mellom alkoholikere og røykere bortsett fra avhengighet?

Til opplysning så er jeg en av de som fint klarer å ha det moro uten skyhøy promille.

 

Urinering: Har du noengang vært på byen? Har du rørt øl noen gang? Det er varierende, men man kjenner gjerne trangen til å urinere melde seg etter en halvliter. Ofte er køene på utestedene grasalt lange, og i likhet med taxikøer skaper de mye tilløp til bråk. Så går man ut istedet, finner seg en rolig bakgate, og gjør det man må. Så vanker det 3000 kr i bot fra onkel blå. Rettferdig?

 

Jeg har heller aldri påstått at alle er snille og edru på byen. Såklart det finnes en overflod av idioter der ute, men politiet/polititkere klarer ikke/vil ikke bruke skjønn.

 

Jeg kan ikke annet enn å le, med hes stemme, ødelagt av røyking, av den latterlige påstanden du dveler ved; røyk gir lavere IQ. Hvor tar du det fra, mister?

Syns vel ikke akkurat at du oser av IQ sjøl heller når du kommer med slike utsagn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
drit i å dra inn alkohol i diskusjonen her da

7817210[/snapback]

 

Neida, det får meg til å dampe enda mere på sigaren og forkorter lidelsene til nærmiljøet :p

Lenke til kommentar

Vi kan ihvertfall bli enig om en ting; at vi aldri kan bli enige.

 

Så avsluttningsvis må det bare poengteres at verden alltid vil være full av ubehageligheter. Og det vil alltid finnes motstridende meninger om alt mulig. Så er spørsmålet om man skal gå litt i seg selv og se om man kan gjøre det beste utav det. Fakta er at røyking er ubehagelig, men i friluft må det være lov å unne seg den kosen uten å bli mobbet av folk som overdriver konsekvensene, så lenge man respekterer at folk spør om du kan gå litt unna fordi det plager dem, eller ikke skånselsløst fyrer opp siggen midt blandt folk.

 

Og jeg må si at det bildet jeg har fått av mange av dere anti-røykere her inne ikke er så veldig pent. Det er sterke utsagn dere kommer med, spesielt når det inneholder ordet "hat", eller er generaliserende. Det blir bare feil at andre blir kalt egoister når dere opptrer slik selv.

Det må være mulig å respektere folk littegrann, vi vil ikke ha noe nytt nazi-regime heller.

 

Men det har vært en underholdende diskusjon, som tydeligvis traff en nerve hos begge parter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...