Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir du fysisk skadet av folk som er stygge i nærheten av deg? Blir du fysisk skadet av folk som er feite? Pleier de kanskje å sette seg oppå deg hver gang du er i nærheten?

Fortell oss gjerne mer om din logikk angående slutningen du har trukket.

7811056[/snapback]

blir du i det hele tatt plaga av at jeg røyker?

nei. ikke i det hele tatt.

 

jeg kan ikke huske sisst jeg har gått bort til noen ikkerøykere å røyka.

 

fikk også beskjed her i sta, på forrige side at lukta plaga folk. da har vel jeg like stor rett til å mobbe de.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Okay, heng deg selv da :innocent:

7811165[/snapback]

 

Trodde jeg ytret ganske klart, iallfall delvis, at jeg ikke ønsket å dø.

7811182[/snapback]

 

Det var nok bare ditt ønske :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
blir du i det hele tatt plaga av at jeg røyker?

7811189[/snapback]

 

Postene dine lukter røyker.

7811213[/snapback]

 

Du sitter kanskje med nesa litt for nærme skjermen :whistle:

Lenke til kommentar
No capice! Kan du forklare litt? :)

7811441[/snapback]

ok, når en person plages med at han/hun er avhengig av å spise junkfood (dette er faktisk en sykdom) skader den personen seg selv, og bare seg selv. denne personens hjerte slites ut, pga av at blodårene i kroppen deres blir tettet av fett og div...

 

når du røyker, skader du andre med passiv røyking, ved at ikke bare du, men også en passiv røyker kan få utslitt hjerte (hjertelidelsen er et eksempel) ved at deres blodårer kan bli tettet med mye drit fra sigarettrøyken, samme lidelser som en røyker får, kan også en passiv røyker utvikle, selv uten å ha tatt en røyk i hele sitt liv... (dette forekommer vel yderst sjelden) :p

 

capice nå?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
No capice! Kan du forklare litt? :)

7811441[/snapback]

ok, når en person plages med at han/hun er avhengig av å spise junkfood (dette er faktisk en sykdom) skader den personen seg selv, og bare seg selv. denne personens hjerte slites ut, pga av at blodårene i kroppen deres blir tettet av fett og div...

 

når du røyker, skader du andre med passiv røyking, ved at ikke bare du, men også en passiv røyker kan få utslitt hjerte (hjertelidelsen er et eksempel) ved at deres blodårer kan bli tettet med mye drit fra sigarettrøyken, samme lidelser som en røyker får, kan også en passiv røyker utvikle, selv uten å ha tatt en røyk i hele sitt liv... (dette forekommer vel yderst sjelden) :p

 

capice nå?

7811475[/snapback]

 

Ja vet du hva, problemstillingen er så sjelden at den er totalt fraværende ... :D

Så hva er diskusjonsgrunnlaget? Fete folk som utsondrer ødeleggende metangass eller røykere som blåser ut nikotin som du kan beskytte deg mot ved å lukke vinduet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
*lukke vinduet på bussholdeplassen*

7813379[/snapback]

 

Lurer på om den sjeldne gangen du blir plaget av en røyker som ikke tar hensyn til dine søte små lunger på holdeplassen blir blåbær i forhold til den andre dritten du får i deg som er usynlig. ;)

Lenke til kommentar
*lukke vinduet på bussholdeplassen*

7813379[/snapback]

 

Lurer på om den sjeldne gangen du blir plaget av en røyker som ikke tar hensyn til dine søte små lunger på holdeplassen blir blåbær i forhold til den andre dritten du får i deg som er usynlig. ;)

7814623[/snapback]

 

Hva vet vel du om hva jeg får i meg ?

Lenke til kommentar
*lukke vinduet på bussholdeplassen*

7813379[/snapback]

 

Lurer på om den sjeldne gangen du blir plaget av en røyker som ikke tar hensyn til dine søte små lunger på holdeplassen blir blåbær i forhold til den andre dritten du får i deg som er usynlig. ;)

7814623[/snapback]

Kan vel si at ting faller litt utenfor dersom man verkan kan se føle eller lukte det. Hadde ikke røyk vært plagsomt for andre hadde man selvfølgelig hatt lite å klage på. Når det i tillegg er skadelig står man dog ganske sterkt i sin klagesak.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
*lukke vinduet på bussholdeplassen*

7813379[/snapback]

 

Lurer på om den sjeldne gangen du blir plaget av en røyker som ikke tar hensyn til dine søte små lunger på holdeplassen blir blåbær i forhold til den andre dritten du får i deg som er usynlig. ;)

7814623[/snapback]

 

Hva vet vel du om hva jeg får i meg ?

7814942[/snapback]

 

Det jeg "lurer" på noe betyr ikke at jeg vet.

 

Men fremdeles lurer jeg på om røykerne er de største "svina". De er synlige ja, men kanskje ikke så skadelige ...?

 

Miljøgifter blir frakta med luftstraumar

 

Miljøgifter blir frakta frå andre land i Europa med luftstraumar. Spesielt Sør-Noreg er utsett for slike tilførsler. Til dømes er det forhøgde nivå av kvikksølv i fisk. Målingar i mose og modellberekningar viser at tilførslene av einskilde tungmetall, spesielt bly, er reduserte dei siste ti åra.

 

 

Sur nedbør framleis eit miljøproblem

Ei rekkje tiltak er gjennomførte for å redusere utsleppa av svovel, både i Noreg og i Europa. Dette har ført til at utsleppa har avtatt ein god del dei siste ti åra. Likevel er framleis store område i Sør-Noreg skadde av sur nedbør. Ein konsekvens av sur nedbør er at det blir mindre fisk i innsjøar og elvar. Andre land i Europa er opphavet til 90 prosent av den sure nedbøren som fell over Noreg.

 

 

 

Mange er plaga av luftforureining

 

Rein luft er viktig for helse og trivsel. Lokal luftforureining er framleis eit problem i fleire av dei største byane i Noreg, sjølv om utviklinga dei siste ti åra viser ei betydeleg betring. Lokal luftforureining aukar risikoen for luftvegsinfeksjonar, hjarte- og lungelidingar og kreft. Vegtrafikk og vedfyring er dei viktigaste årsakene til lokal luftforureining.

 

 

Ozon langs bakken er skadeleg

 

Ozon ved bakken er farleg både for menneske og natur når konsentrasjonane blir for høge. Bakkenært ozon er eit miljøproblem i Noreg. Høgt ozonnivå langs bakken kan føre til helseproblem, redusert jord- og skogbruksproduksjon og materialskader.

 

Link

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...