Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og så om man har valgt å røyke?

 

Er man automatisk dum da?

Hvis man mangler en del kunnskap om hva røyk kan føre til så er man ikke direkte dum. Men hvis man vet hva røyking kan gjøre, og man faktisk velger å begynne å røyke på fast basis... u get the point :)

7809804[/snapback]

Godt poeng, det er forskjell på ignoranse og idioti. Elle melle.

Lenke til kommentar
jeg ser ikke poenget deres...

så man er dum hvis man veit at tobakk skader, men fremdeles røyker?

7809908[/snapback]

Man er dum hvis man starter når man vet at det er farlig. Jeg ser ikke hvordan du ikke kan se poenget.

7809915[/snapback]

det er mitt valg å starte å røyke. er jeg dum fordi jeg driter i om jeg dør noen år tidligere enn dere?

Lenke til kommentar
jeg ser ikke poenget deres...

så man er dum hvis man veit at tobakk skader, men fremdeles røyker?

7809908[/snapback]

Man er dum hvis man starter når man vet at det er farlig. Jeg ser ikke hvordan du ikke kan se poenget.

7809915[/snapback]

det er mitt valg å starte å røyke. er jeg dum fordi jeg driter i om jeg dør noen år tidligere enn dere?

7809932[/snapback]

Jeg har aldri helt forstått hvorfor røykere tror at røyk fører til at de faller om 4-5 år tidligere, og at det ikke er snakk om en lang, smertefull kamp mot KOLS eller kreft, eller begge. Ingen har nektet for at det er ditt valg, det betyr ikke at du ikke kan velge feil.

Lenke til kommentar

Noe av det verste en forelder kan gjøre mot barna sine, er å røyke. Ikke nødvendigvis bare på grunn av den passive røykingen (de fleste foreldre regner jeg med er såpass fornuftige at de går ut for å røyke), men fordi man risikerer å frarøve barnet sitt en (eller begge) foreldrene alt for tidlig.

 

Jeg går konstant rundt og er redd for at min mor skal få kreft eller en annen dødelig sykdom på grunn av røyk. Hun har røyket veldig mye siden hun begynte i tenårene, og er så absolutt i faresonen. Jeg ser imidlertid ikke på min mor og jevnaldrende røykere som dumme... informasjonen og kunnskap rundt farene ved røyking var så godt som ikke-eksisterende på den tiden. Nå er jeg voksen, men man er jo glad i sine foreldre uansett hvor gammel man blir.

Lenke til kommentar

For å sette ting i litt perspektiv:

 

Folk som liker adrenalin kick, som å hoppe i fallskjerm. Er ikke det farlig? Hvis skjermen ikke åpner seg, dør man ikke når man treffer bakken i masse-kilometer-i-timen? Eller de som kjører racer-bil? De utsetter seg også for en fare, og det er en stor fare for publikeum(( av og til) at de også kan dø. Vil tror at de har større sjangse for å dø enn de som røyker.

 

 

 

Hvorfor må dere hakke på oss som røyker? Det er vårt valg og vi velger det. Er dere nødt til å virke som en jeg-kan-alt-og-dere-kan-ikke person?

 

Hva er dummest? Røyke, eller å stå på siden av de som røyker å plage dem og si hvor dumme de er?

 

 

Edit: på grunn av all forurensingen i Tokyo, kan du plutselig begynne å blø neseblod og falle om.

USA er det eneste landet som ikke har gåttmed på Kyoto avtalen. Jeg ser ingen som angriper dem og sier at de er dumme som går med på det.

 

 

Hvor mange av dere kjører buss, bil, eller noe annet som forurenser? Det går ut over oss alle og dere velger det selv. Dere kan fint sykkle, gå, jogge osv.

Og hva med oljeplattformer? Ingen tråd om sier:

"Stopp oljeutvinning, tenk på Ozon laget!"

 

Jeg tror dere angriper oss fordi vi ikke er så mange og dere er flere og sterkere enn oss. Angrip heller de problemene som angår oss alle her på jorden!

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Hvorfor må dere hakke på oss som røyker? Det er vårt valg og vi velger det.
Nettopp... det er dere som har valgt å røyke, og da skal dere, og ikke vi ikke-røykere, ta ansvaret for det. Det har jeg prøvd å få frem gang på gang i denne tråden, men det virker ikke som det synker inn.
Hva er dummest? Røyke, eller å stå på siden av de som røyker å plage dem og si hvor dumme de er?
Dere har bestemt dere for å begynne å røyke.. deal with it... ta ansvar. Ikke vi andre. Vi skal ikke flytte oss, fordi dere har tatt avgjørelsen å begynne å røyke? Hvorfor skal vi ikke-røykere ta ansvar og flytte oss da? Hvem er dummest? Den som driter i andre, eller den som har rett til å stå hvor han vil uten å bli plaget?
Hvor mange av dere kjører buss, bil, eller noe annet som forurenser? Det går ut over oss alle og dere velger det selv. Dere kan fint sykkle, gå, jogge osv.
Jeg sykler eller går til jobb. Skal jeg et sted lenger unna, tar jeg kollektivtransport. Eier ikke bil selv en gang. Uansett, her prøver du nok en gang, som alle andre røykere, å bagatellisere en uvane som plager andre med ting som er SÅ mye verre.
Jeg tror dere angriper oss fordi vi ikke er så mange og dere er flere og sterkere enn oss. Angrip heller de problemene som angår oss alle her på jorden!

Jeg plager dere fordi DERE har tatt en avgjørelse som plager ikke-røykere rundt dere. Og jeg prøver igjen, spørsmålet som INGEN røykere til nå har klart å svare meg på.

 

Hvorfor skal vi ikke-røykere lide for en uvane dere røykere bestemte dere for å begynne med en gang i tiden?

 

Tydelig at ingen har et godt svar på det, nei.

Lenke til kommentar
Jeg plager dere fordi DERE har tatt en avgjørelse som plager ikke-røykere rundt dere. Og jeg prøver igjen, spørsmålet som INGEN røykere til nå har klart å svare meg på.

 

Hvorfor skal vi ikke-røykere lide for en uvane dere røykere bestemte dere for å begynne med en gang i tiden?

 

Tydelig at ingen har et godt svar på det, nei.

7810441[/snapback]

kan du fortelle meg sisst jeg plaget en ikkerøyker med røykinga mi?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...