Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Afseth: jeg gav opp det seriøse for lengst i denne tråden. At enkelte skal få klikke helt ut og la det gå ut over andre svake grupper og ta knekken totalt på denne tråden uten at så mye som en mod knapt gidder å si noe sier sitt.

 

Men seriøst så er enig i stort sett det meste av det du sier om det negative om røyking. Selv om jeg vil påstå at passiv røyking er på nivå 0 om man smmenliner med for 10-15 år siden.

 

Selv så tar jeg altid hensyn, men je en sjelden gang så kommer nok jeg nok jeg også til å blåse røyken slik at noen vil få en snert av den. Men står aldri og stimer rett oppe i tryne på folk, det er dte ikke mange som gjør. Men ingen regel uten unntak.

 

Og om man verdsetter asmatikerer så vet man at et støvlagt oslo er et _mye_ større problem en røyk i oslos gater.

 

 

Nei dennne tråden ble torpodert for lenge siden av "ikke røykere" så noe mer seriøses svar blir det ikke så mange av.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det sosialt akseptert å mobbe røykere?

 

Som de sier i "Supersize me!":

 

Hvis du sitter rundt et bord hvor en røyker, og påpeker at det er farlig for denne personen. At man kan dø, og at han er dum som røyker, skjer det ikke annet enn at han unnskylder seg litt og sier at han prøver å slutte..

 

Hva hadde skjedd dersom du gjorde det samme med den feite dama som satt rett ovenfor deg..?

 

Poenget mitt er at jeg tror vi som røyker vet hvor farlig det er, men la det være vårt valg. Det at det irriterer dere er da vitterlig ikke vårt problem. Flytt dere for helvete vekk, da! Det pleier jeg å gjøre hvis det er noe som irriterer meg.

 

Kom på en annen setning ang. det med å klage på røyk:

 

"Those of you who walk up to smokers and cough. Would you walk up to a cripple and dance, too?"

Lenke til kommentar

nja. det som irriterer meg litt, er f.eks om jeg står på en bussholderplass ( venter på bussen som virker ganske logisk den sammenhengen ) også kommer det en person. står RETT ved sidenav meg og røyker.

Og om jeg hoster når noen røyker rett ved sidenav meg, er fordi jeg ikke pleier å dytte røyk nedi lungene mine, og derfor hoster.

 

Det skal ikke være sånn at jeg alltid må flytte meg fordi en annen uviten jøk skal komme å stå rett ved sidenav meg.

Lenke til kommentar
nja. det som irriterer meg litt, er f.eks om jeg står på en bussholderplass ( venter på bussen som virker ganske logisk den sammenhengen ) også kommer det en person. står RETT ved sidenav meg og røyker.

Og om jeg hoster når noen røyker rett ved sidenav meg, er fordi jeg ikke pleier å dytte røyk nedi lungene mine, og derfor hoster.

 

Det skal ikke være sånn at jeg alltid må flytte meg fordi en annen uviten jøk skal komme å stå rett ved sidenav meg.

7809132[/snapback]

Men så har du vel aldri bedt røykeren flytte seg heller.

At du hoster, sier jo han ikkeno da du kunne ha vert forkjøla, elns..

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at jeg tror vi som røyker vet hvor farlig det er, men la det være vårt valg. Det at det irriterer dere er da vitterlig ikke vårt problem. Flytt dere for helvete vekk, da! Det pleier jeg å gjøre hvis det er noe som irriterer meg.

7809110[/snapback]

 

Så da når folk står rett utfor vinduet her og røyker skal jeg da forlate mitt bosted fordi røykelukta kommer inn hit ?

(og ja det står to store oppslag ,som røykerene må forbi for å komme ut, både på engelsk og norsk om røyking ikke skal foregå rett utfor blokka )

 

Kanskje røykerene ikke er smarte nok til å lese. ( De som er her bruker vel text-to-speech )

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar
Hvorfor er det sosialt akseptert å mobbe røykere?
Fordi dere har valgt det selv OG plager andre med det.

 

En overvektig person plager ikke andre med det.

 

En handikappet person (enten fysisk eller psykisk) har stort sett ikke valgt å være handikappet (selv om det kan være den personens dumme handlinger som førte til det. Enkelte røykere har f.eks blitt fysisk handikappet pga. røyking på samme måte som enkelte trafikksvin har blitt handikappet etter en alvorlig ulykke de selv var skyld i).

Jeg husker jo hvordan røyk både lukta og føltes fra før jeg begynte å røyke, og jeg opplevde det aldri så totalt ødeleggende som det du gjorde.
Folk er forskjellige... det er da noe alle vet? Eller?
Lenke til kommentar
Og hvorfor skal du absolutt laste andre med din egen feighet?
Hvorfor skal du absolutt laste andre med din uvane? Med din manglende viljestyrke til å slutte? Med din manglende omtanke for anre?

 

Det at det irriterer dere er da vitterlig ikke vårt problem. Flytt dere for helvete vekk, da!
Akkurat det sier mer om deg og mange andre røykere enn ikke-røykere. For å bruke ditt eget språk; Det er da for faen ikke min feil at du røyker. Det er dere som forårsaker ondet som må ta ansvar for det og flytte dere til helvete vekk selv (liker ikke ordbruken, men tar igjen med samme mynt).

 

Som jeg har spurt, gang på gang på gang, men som INGEN røykere klarer å svare på; Hvorfor i all verden skal vi som ikke røyker plages av en uvane DERE SELV valgte å begynne med en gang i tiden.

 

"Those of you who walk up to smokers and cough. Would you walk up to a cripple and dance, too?"
:roll: Se mitt svar på Kimbara sitt innlegg i mitt innlegg før dette. Det er nettopp dette som gjør mange av dere røykere så patetiske. Dere setter dere selv i samme bås som handikappede... handikappede har ikke valgt å bli handikappede, og plager ikke andre med det.

 

Ang. masing om manglende moderatorer; Jeg er delaktig i diskusjonen, og kan derfor ikke moderere i den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...