Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge røykere tar hensyn til ikke-røykere, så bryr jeg meg veldig lite om at de ødelegger kroppen sin. Det er deres eget valg. Dessverre er det alt for mange røykere som ikke tar hensyn i det hele tatt.

 

Samtidig... om du røyker; Tenk på at det er noen der ute som er glad i deg, og som vil ha deg med seg på jorden så lenge som mulig. Røyk er en stor av mange faktorer i verden som nedsetter din levealder.

7805738[/snapback]

 

Hensyn? er vel veldig vannsklig og ikke ta hensyn når det kun er lov å røyke ute. Dette kan jeg ikke forstå nå i 2007!

 

Og nettopp fordi jeg ikke ønsker at barna mine skal oppleve meg syk som F... og tidlig død (ikke atomatisk at dette skjer da, men statestikken sier vel det.)

 

Ellers så er jeg skuffet over at moddene ikke har kjent sin besøkelse tid i denne tråden. Min mening ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hensyn? er vel veldig vannsklig og ikke ta hensyn når det kun er lov å røyke ute. Dette kan jeg ikke forstå nå i 2007!

7806514[/snapback]

Ikke-røykere (les: jeg) synes det er plagsomt med røykere innen 3 meter fra meg, mer om det er lite vind eller vinden blåser fra røykeren mot meg. Røyk lukter så vanvittig vondt at det er helt fælt.

Lenke til kommentar

Hensyn? er vel veldig vannsklig og ikke ta hensyn når det kun er lov å røyke ute. Dette kan jeg ikke forstå nå i 2007!

7806514[/snapback]

Ikke-røykere (les: jeg) synes det er plagsomt med røykere innen 3 meter fra meg, mer om det er lite vind eller vinden blåser fra røykeren mot meg. Røyk lukter så vanvittig vondt at det er helt fælt.

7807000[/snapback]

 

Dette blir vel å flisespikke? Og hvor ofte er man i slike situasjoner? Og røkeloven begrenser jo også røyking utendørs forskjellige steder.

 

Og det går an å bevege seg 3 meter til... Og en annen ting; det er ofte mange andre ting som stinker og forurenser mer i gatene en røyk fra sigger.. Les:biler, spesilet nå vinters tid.

 

Nei det argumente kjøper jeg ikke mye av.. ;)

Lenke til kommentar
Dette blir vel å flisespikke?  Og hvor ofte er man i slike situasjoner? Og røkeloven begrenser jo også røyking utendørs forskjellige steder.

 

Og det går an å bevege seg 3 meter til... Og en annen ting; det er ofte mange andre ting som stinker og forurenser mer i gatene en røyk fra sigger.. Les:biler, spesilet nå vinters tid.

 

Nei det argumente kjøper jeg ikke mye av..  ;)

7807040[/snapback]

Biler forurenser mer, men røyk lukter verre. Og ja, det er ofte bare å bevege seg litt til, men typisk ved busskur samt ut av kinoer og slikt er det mye røyklukt som er vanskelig å unngå.

Lenke til kommentar
Og en annen ting; det er ofte mange andre ting som stinker og forurenser mer i gatene en røyk fra sigger.. Les:biler, spesilet nå vinters tid.
Det er blitt en real klisje det der, med røyk vs. biler. Det er noe ALLE røykere alltid argumenterer med i et håpløst forsøk på å forsvare sin egen uvane og plaging av andre. At noen velger å forurense lufta med en bil, forsvarer ikke røyking. Jeg liker ingen av delene, men røyk får meg faktisk til å miste pusten mye mer enn en bil eller ti. Å gå bak en røyker på gata er direkte plagsomt, og hvorfor skal vi ikke-røykere måtte lide for en uvane som røykerne har valgt å forsøple verden med? Det er DET jeg mener med å ta hensyn... ta ansvaret for at de selv har valgt denne uvanen, og ikke la andre plages med det.
Lenke til kommentar
Og du burde lese litt større deler av tråden :)

7804751[/snapback]

 

Siktet til meg ?

7807185[/snapback]

Ja, det var det.

 

Om du hadde lest litt lenger hadde du forstått at sim postet det mest agressive han kunne for å fyre opp under røykerne. Det ble ganske klart at han ikke uttrykte sine egne meninger rimelig fort.

Haha. Er ikke greit å diskutere med folk som har utrolig teite og snevre meninger. Synes dessuten det er litt forstyrrende at så mange tar dette skikkelig alvorlig (kanskje de røyker). :)

7789872[/snapback]

Lenke til kommentar
Og en annen ting; det er ofte mange andre ting som stinker og forurenser mer i gatene en røyk fra sigger.. Les:biler, spesilet nå vinters tid.
Det er blitt en real klisje det der, med røyk vs. biler. Det er noe ALLE røykere alltid argumenterer med i et håpløst forsøk på å forsvare sin egen uvane og plaging av andre. At noen velger å forurense lufta med en bil, forsvarer ikke røyking. Jeg liker ingen av delene, men røyk får meg faktisk til å miste pusten mye mer enn en bil eller ti. Å gå bak en røyker på gata er direkte plagsomt, og hvorfor skal vi ikke-røykere måtte lide for en uvane som røykerne har valgt å forsøple verden med? Det er DET jeg mener med å ta hensyn... ta ansvaret for at de selv har valgt denne uvanen, og ikke la andre plages med det.

7807113[/snapback]

 

er ingen klisje, og sikter ikke bare til biler. Og at røyk lukter verre en gammel diesel og bensin røyk blandete med støv og dritt en vinterdag skjønner jeg ikke...

 

Nei, ikke-røykere er dumme som bananskal og har vel ikke noe på gata å gjør om de ikke klarer å rygge unna et par røykere...

 

 

 

 

 

 

 

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
er ingen klisje, og sikter ikke bare til biler. Og at røyk lukter verre en gammel diesel og bensin røyk blandete med støv og dritt en vinterdag skjønner jeg ikke...

 

Nei, ikke-røykere er dumme som bananskal og har vel ikke noe på gata å gjør om de ikke klarer å rygge unna et par røykere...

Bilene bruker man til transport, at de støy og lukter litt må man tåle.

Men at en person går foran deg og pumper ut røyk til ingen nytte er noe annet.

Derfor argumenetet ditt er 0 verdt.

 

 

Og det andre du sier der viser vel bare hvem/hvordan du selv er...

 

 

Mvh Røyker.

Lenke til kommentar
Les heller hele tråden om igjen!

Har fulgt hele tråden fra starten, så det er vel heller du som burde lese hele om igjen hvis du ikke så meg noen steder ;)

 

Men er helt enig med deg, bortsett fra den delen om stengingen.

Savner de dagene hvor man kunne ha litt useriøst/morsomme tråder uten at de ble stengt tvert!

Lenke til kommentar
Les heller hele tråden om igjen!

Har fulgt hele tråden fra starten, så det er vel heller du som burde lese hele om igjen hvis du ikke så meg noen steder ;)

 

Men er helt enig med deg, bortsett fra den delen om stengingen.

Savner de dagene hvor man kunne ha litt useriøst/morsomme tråder uten at de ble stengt tvert!

7807666[/snapback]

 

ok, beklager da om du har fulgt den fra starten. Poenge er at en del av det jeg skriver bare er svada & dritt.. Noe som tråden som kjent har inneholdt fra starten av..

 

Og ja den har vært underholdene, men ikke direkte lærerik da... (uannsett så har jeg vel for lav iq til å kunne lære noe.. :hmm: )

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Nei, ikke-røykere er dumme som bananskal og har vel ikke noe på gata å gjør om de ikke klarer å rygge unna et par røykere...

Skulle jeg rygga unna alle røykere på vei til jobb, så hadde jeg ikke kommet spesielt langt. Da måtte jeg rygga hele veien hjem så fort jeg var kommet et kvartal eller to. Størsteparten av røykere viser nemlig ikke hensyn til andre personer... de er så selvgode at de driter i at andre plages av uvanen DE SELV har valgt å begynne med.

 

Så det kan du prøve å svare meg på Blacki (i stedet for å skrive svada og dritt, som du selv sier); Hvorfor skal JEG plages for at andre har valgt å begynne med røyking? INGEN røykere har enda klart å forklare meg dette.

 

Heldigvis finnes det unntak. Det er hovedsaklig personer med høy både IQ og EQ som skjønner at det finnes andre personer i verden enn akkurat dem. De som driter i at andre synes det er plagsomt, må ha rimelig lav forekomst av begge disse egenskapene.

Lenke til kommentar
Nei, ikke-røykere er dumme som bananskal og har vel ikke noe på gata å gjør om de ikke klarer å rygge unna et par røykere...

Skulle jeg rygga unna alle røykere på vei til jobb, så hadde jeg ikke kommet spesielt langt. Da måtte jeg rygga hele veien hjem så fort jeg var kommet et kvartal eller to. Størsteparten av røykere viser nemlig ikke hensyn til andre personer... de er så selvgode at de driter i at andre plages av uvanen DE SELV har valgt å begynne med.

 

Så det kan du prøve å svare meg på Blacki (i stedet for å skrive svada og dritt, som du selv sier); Hvorfor skal JEG plages for at andre har valgt å begynne med røyking? INGEN røykere har enda klart å forklare meg dette.

 

Heldigvis finnes det unntak. Det er hovedsaklig personer med høy både IQ og EQ som skjønner at det finnes andre personer i verden enn akkurat dem. De som driter i at andre synes det er plagsomt, må ha rimelig lav forekomst av begge disse egenskapene.

7808168[/snapback]

 

Eller kanskje vi bare er dritt lei av pysete astmatikere som ikke er i stand til å enten gå litt unna eller spørre røykeren pent om han kan ta litt hensyn.

Dere er veldig flinke til å syte og klage på røykere på nettet, men er for feige til bare å spørre den som røyker face to face.

Dessuten overdriver du noe så sinnsykt. Lukten av sigarettrøyk er som alle andre lukter her i verden, noen liker den og noen liker den ikke. Jeg syter ikke over de kroppslige avgassene jeg merker så mye bedre når jeg er ute på byen nå etter røykeforbudet, men dere antirøykere får aldri nok, hva? Hvorfor skal jeg plages av andres dårlige hygiene?

 

Kanskje det er du som er den selvgode og arrogante som ikke gidder å respektere andre her?

Lenke til kommentar
Eller kanskje vi bare er dritt lei av pysete astmatikere som ikke er i stand til å enten gå litt unna eller spørre røykeren pent om han kan ta litt hensyn.
Jeg plages av røyklukt, men jeg er ikke astmatiker, men at du går ut mot de som har astma sier mer om deg enn astmatikere. De kan ikke noe for sin egen situasjon... du kan noe for at du røyker. Uansett, mitt problem med røyk er sviende øyne og pusteproblemer, selv om det ikke er astmarelatert. I tillegg lukter det såpass vondt at deg plager meg på den måten også. Og hvorfor i all verden skal JEG gå unna, når det er røykeren SELV som har valgt uvanen? Bør da ikke røykeren ta ansvar og gå litt unna?
Dere er veldig flinke til å syte og klage på røykere på nettet, men er for feige til bare å spørre den som røyker face to face.
Jeg har prøvd et par ganger og spørre om en person kan stumpe røyken. En gang var det en som fyrte opp en røyk i en buss. Han satt rett ved siden av meg. Jeg spurte pent om han kunne vente til han kom av bussen, og fikk drittkjeft og hele regla med diskriminering av røykere via røykeloven. Slike situasjoner gir meg ikke lyst til å prøve igjen. Er alt for mange slike hjerneskadde folk der ute.
Dessuten overdriver du noe så sinnsykt. Lukten av sigarettrøyk er som alle andre lukter her i verden, noen liker den og noen liker den ikke. Jeg syter ikke over de kroppslige avgassene jeg merker så mye bedre når jeg er ute på byen nå etter røykeforbudet, men dere antirøykere får aldri nok, hva? Hvorfor skal jeg plages av andres dårlige hygiene?
Jeg er enig i at alle ekle lukter er irriterende, men at person A har dårlig kroppslukt/hygiene, forsvarer ikke at person B røyker. Og omvendt. Det blir for dumt å forsvare sin egen uvane med andres uvaner/dårlige hygiene etc... Det er det dere røykere driver med HELE tiden. Samtidig kjenner dere ikke selv hvor vondt og sterkt røyk faktisk lukter, og hvor langt den faktisk brer seg, fordi dere for det første er utsatt for røyken hele tiden selv, og for det andre så får dere mye dårligere luktesans av røyken. Så ikke kom her og påstå at du vet hvordan jeg synes røyk lukter.
Kanskje det er du som er den selvgode og arrogante som ikke gidder å respektere andre her?
Nei, jeg respekterer ikke at røykere, som SELV HAR VALGT Å BEGYNNE Å RØYKE (er det som er saken her), skal stå og blåse røyk i trynet mitt. De som velger denne uvanen, for da for søren også ta ansvaret for det... ikke jeg. Jeg skal ikke lastes for at den og den personen røyker når de selv har valgt det. Og med tanke på ditt utspill mot astmatikere for eksempel, så beviste du ganske så effektivt at det nok er du som passer best til den beskrivelsen. Typisk røyker, med andre ord.
Lenke til kommentar

Tenk litt da mann. Hva kan grunnen til at jeg velger å generalisere deg som astmatiker være? Jeg husker jo hvordan røyk både lukta og føltes fra før jeg begynte å røyke, og jeg opplevde det aldri så totalt ødeleggende som det du gjorde. Derfor er det nærliggende å tro at du har astma. Det er dessuten rimelig mange av dem som skriver inn til aviser og liknende og snakker akkurat som deg.

 

Og hvorfor skal du absolutt laste andre med din egen feighet? Du sier rett ut at du ikke gidder å snakke med den som røyker face to face på grunn av en kjip episode, som egentlig ikke passer inn her i og med at han røyka på et ulovlig sted. Ikke spør om de kan stumpe røyken, det vil de ikke (du hadde ikke kasta burgeren din om jeg hadde spurt om det), spør om de bare kan trekke seg litt unna. Det er ikke mye forlangt, er det det da?

 

Det er mest rimelig at du selv tar ansvar for å holde ting du ikke liker på avstand. Røykere er ikke tankelesere, og vet aldri hvem som blir veldig plaget av røyk og ikke.

Og nei, hverken jeg eller de fleste som nyter tobakk pleier å stå og blåse røyken rett opp i trynet deres. Det er bare nok et eksempel på overdrivelser og noe som likner et forfølgelsesvanvidd fra din side. Du opptrer som om røykerne er ute etter å skade deg og ta livet av deg. Slapp av, og lev litt på kanten, mann.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...