Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I grunn helt utrolig at Sim skal få lov til å trolle en topic slik som dette.

 

Hvorfor i helvete kan ikke dem som røker få ha en post som de kan diskutere i uten slikt kveru preik?

 

Som nevnt så blir slik troll posting slått kraftig ned på i tråder som f.eks Snus tråden.

 

Hallo mod'er; hvor er logikken i slik forskjellsbehandling?

 

Og jeg gidder forøvrig heller ikke å ta sim seriøst. Tviler på at han er slik i real life når han møtter røkere..

 

 

Så da bare venter jeg i spenning på svar fra mod, hvorfor det ikke kan være en tråd for røkere/om røyking uten spam på dette forumet?

 

 

 

Edit: :cool:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Velkommen til forumet qebaba, ta en Fishystick!

 

7796441[/snapback]

 

Den der har jeg sett du har gitt før! Hva søren mener du med det? Fishystick? :p

 

On Topic: Alle pattedyr er ikke hester nei!!

 

Men hellige røkere; Hvorfor begynne og røyke?? :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Tusen takk Lakus, men jeg avstår.

 

Om tråden kan man vel egentlig bare si at et lite antall individer var ute etter å provosere andre for morro skyld, og at en del andre har tatt seg nær av det, av grunner jeg har litt vondt for å forstå. sim virker for øvrig som et oppegående individ av vår art, så tror ikke det er nødvendig å slenge så mye dritt den veien lenger (det at folk gjør det er vel den eneste grunnen til at han fortsetter å poste uansett).

 

Men som sagt; The internet is serious business! Så ta alt alvorlig her. Vær så snill!

Endret av qebaba
Lenke til kommentar
Jeg vil snarere si det er direkte motsatt. Masse røykere som har hisset seg opp over noe som helt åpenlyst er trolling. Tyder ikke dette på dårlig innsikt ?

7796484[/snapback]

 

No offense, men jeg vil si at det har vært et "litt" dårlig utvalg av røykere som har postet her. Tror de smartere av oss har skygget unna. Burde egentlig gjort det samme men kjedet meg veldig...

Lenke til kommentar

Men hellige røkere; Hvorfor begynne og røyke?? :)

 

 

og hvorfor drikke cola eller spise snop? Hvorfor i svarte granskau skal folk i det hele tat t måtte svare for at dem gjør det dem gjør?

 

Ja røyking er ikke bra.. (bla. derfor har jeg selv sluttet).

 

faktisk så blir røyker mer "tråkket" på en dem som kjører villman og dreper, eller driver med dop og lager et helvete for mange når de skal raide etter penger til dosen.

 

Ja røyking er farligt, men nå er det nå slik at ikke alle lever livet på den måten at alt skal vær sterilt og ufarligt. Og det er ikke lenger hold i at røykere plager ikke-røyker lenger. Ihvertfall er dette blitt helt minimalt.

 

Er enig i at vi skal påvirke dem som vokser opp til og ikke røyke. Men dette blir jo barnsligt. Aldri har jeg møtt noen ikke-røykere som er så tøffe i sine utsagng i real life. Og ser man man på røyke rom i f.eks Nordsjøen så kan du banne på ta det altid sitter en haug med ikke-røykere der... Rart i grunn!

Lenke til kommentar
Denne tråden er helt utrolig. Samtlige røykere med litt vett i skallen har forstått at sim kødder.

Jeg har sluttet å bli overasket over hvor dumme folk her på forumet kan være. :p

 

TLZ: Folk skal få gjøre som de vil, jeg er ikke så fascistisk at jeg har forsøkt å hindre noen i å ta egne valg gjennom vold eller forsøkt å presse gjennom lovgivning som gjør det ulovlig. Ytringsfriheten min (jeg har gjerne nevnt den før, så du vet nok hva jeg snakker om) gir meg retten til å slenge ut faktasnutter om helsefaren i akkurat den mengden, tempoet og volumet jeg ønsker. Så joda, du skal få ta valget, men at én person sier "jeg forstår at jeg kommer til å dø og gir faen", ett av de få virkelig gode motargumentene for røyking som har dukket opp i denne tråden (røyker gjør deg tydeligvis mye, mye dummere), er ikke grunn nok til at man ikke skal kjempe imot fenomenet.

Du har selvfølgelig rett til å slenge ut fakta. Naturligvis.

 

Hvis du mener "kjempe i mot fenomenet" som i snakke dritt til røykere og oppføre seg generelt nedlatende mot dem så tror jeg du bruker fulstendig feil, virkemiddel. Det, inkl, en god del av reklamene som går for tiden gjør bare røykere provoserte. Noen slutter nok, men mange blir bare irriterte og røyker gjerne mer på pur.

 

Røykeloven har jeg mer sansen for 'tho. Og de reklamene der de viser hvor uetiske røykeindustrien faktisk er "biter" muligens litt på den positive måten.

 

For å si det på denne måten, TLZ: hadde du latt lillebroren din på 11 prøve røyk, og evt fortsette med det?

For det første: han er 14. Men nei... hadde nok ikke det. Det skal være sagt at det er ikke bare bare å få noen til å lsutte med noe hvis de har holdt på med noe sånt en stund, så hvis han har holdt på lenge så er det ikke bare å presse dem til å slutte. (Men heldigvis ser det ut til at dette er noe jeg slipper å bekymre meg for.)

 

Jepps. Vi røykere kommer nok aldri til å få noe álà snustråden, gitt.

7796262[/snapback]

Nå har (så vidt jeg vet) snusere fått litt "dritt" de og. Er først etter de har hatt strenge regler der og de har blitt oppfulgt at modiser de har fått fred. (Rett meg hvis jeg tar feil her.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Vel, bare for å forsvare oss røykerere. Det er nok mest sannsynlig ( les, ofte) vårt valg å begynne. Men hvorfor skal alle rakke ned på oss av en eller annen grunn?

 

Jeg går ikke inn i snus-tråden og sier : snus er dritt og alle som snuser har lav-iq.

Eller, jeg går inn på en bar og sier: alle som drikker er teite og har lav iq. Dere gjør det fordi dere har lav selvfølelse og må ty til falska for å kunne snakke med noen.

 

 

Dette er det vi kaller fordommer. I.o.m at jeg hører på ganske "hard" metal, og røyker, har jeg alltid fått dem. Og det irriterer meg så grenseløst! Hvorfor uttale meg om noe jeg ikke vet noe om? Jeg spiller ikke WoW, men jeg klager heller ikke på de som spiller. Jeg liker ikke snus, men bryr meg ikke, og kverrulerer ikke med dem som snuser.

 

Deres liv, deres valg

 

 

Tenk over hva dere selv skriver. Hadde dere tenkt hvis jeg lagte en tråd som het : "WoW-spillere, nerder?" Dere tar tegninga? Å mene noe, bare fordi noen gjør noe annet, eller ser annerledes ut er bare barnslig. Som om vi har gått tilbake til 1500 tallet. Tenk litt over deres meninger (les, fordommer) før dere spruter dem ut. Ikke alle i hele verden er interresert i å høre dem.

 

Jeg ville kalt dette en provoseringstråd, eller nei, en kverruleringstråd. Og for dere som ikke vet hva det betyr, så er det en tråd du starter bare for å kunne krangle med noen, om noe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...