Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Stanken av dårlige argumenter er verre enn lukten av røyk, og det virker da vitterlig som at røykere ihvertfall er bedre til å argumentere for sin sak enn de fanatiske haterne av røyk.

:)

7793803[/snapback]

Argumentasjon blir i dette tilfellet for tåpelig. Skal man forsvare røyken? De aller, aller fleste røykere vet at det de driver med ikke er en god idé, og det er sjeldent at en person over 15 faktisk anbefaler produktet til et annet menneske. Hvor stor prosent av røykere prøver å slutte, eller skulle ønske de klarte det?

 

Røyk skaper et nikotinbehov kroppen ikke i utgangspunktet har, det er en økonomisk, helsemessig og praktisk dårlig idé. Klærene lukter, fingrene blir gule, tennene matcher, lommeboken føler det, man må hele tiden snike seg unna for å røyke eller bli irritert over nikotinsuget, og da har vi ikke engang begynt å snakke om de alvorlige helsefarene som kreft, KOLS og lungeskadene. Det går ikke an å forsvare røyk, det eneste man kunne sagt var at det kun er seg selv man skader, og det er bevist ikke tilfellet. Mødre som røyker mens barna er gravide føder oftere barn med skader eller som dør tidligere, småbarn som er utsatt for passiv røyk er mer utsatt for SIDS, røyken man puster ut inneholder en del ting jeg ikke vil ha i lungene mine som jeg blir utsatt for når røykere ikke tar hensyn og som om det ikke var nok, så går skattebetalernes penger til å hjelpe en del av de som sliter med sykdommer som er direkte resultater av år med røyking.

 

Så ja, vi ikke-røykere hetser, presser og latterliggjør, fordi hvis man får gjort det til fakta at å røyke er idiotisk, så hindrer vi kanskje de yngre på forumet i å starte eller kanskje får røykere til å slutte. Hvis stigmatisering av en dokumentert onde fører til nedgang, så ser jeg ingenting galt i å kalle dere idioter som utsetter dere selv og andre for slike farer.

 

 

 

 

Og ikke nok med det, men AIDS smitter gjennom røyken dere puster ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vi ikke bare få lov til å forgifte oss selv uten å konstant måtte høre om hvor forferdelig farlig det er? Vi VET dette! Jeg røyker IKKE rundt ikke-røykere. Jeg røyker ikke rundt barn. Jeg tvinger ingen til å gå opp til meg mens jeg står ute og suger på kreftpinnen min. Jeg skader BARE meg selv! Hvorfor skal jeg ikke få lov til å drepe meg selv på denne måten? Er så lei av å høre de samme argumentene om og om igjen! JA jeg vet jeg kan få kreft! JA jeg vet jeg kommer til å dø tidligere om jeg røyker!

Men vet du hva? JEG GIR FAEN!

Jeg plager ingen med min røyking så hvorfor skal ikke-røykere absolut plage meg med formaninger om hvor ond denne djevelen er?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Kan vi ikke bare få lov til å forgifte oss selv uten å konstant måtte høre om hvor forferdelig farlig det er? Vi VET dette! Jeg røyker IKKE rundt ikke-røykere. Jeg røyker ikke rundt barn. Jeg tvinger ingen til å gå opp til meg mens jeg står ute og suger på kreftpinnen min. Jeg skader BARE meg selv! Hvorfor skal jeg ikke få lov til å drepe meg selv på denne måten? Er så lei av å høre de samme argumentene om og om igjen! JA jeg vet jeg kan få kreft! JA jeg vet jeg kommer til å dø tidligere om jeg røyker!

Men vet du hva? JEG GIR FAEN!

Jeg plager ingen med min røyking så hvorfor skal ikke-røykere absolut plage meg med formaninger om hvor ond denne djevelen er?

7793898[/snapback]

 

Du plager statskassa når du blir syk som resultat av røykingen.

Lenke til kommentar
Du plager statskassa når du blir syk som resultat av røykingen.

7793921[/snapback]

Når jeg en dag får kreft av Lucky'en min, så lover jeg deg at jeg ikke skal koste statskassa mye... Jeg skal vente til jeg får morfinen min utdelt så skal jeg svelge unna nok til drepe en narkoman elefant.

Lenke til kommentar
Du plager statskassa når du blir syk som resultat av røykingen.

7793921[/snapback]

Når jeg en dag får kreft av Lucky'en min, så lover jeg deg at jeg ikke skal koste statskassa mye... Jeg skal vente til jeg får morfinen min utdelt så skal jeg svelge unna nok til drepe en narkoman elefant.

7793935[/snapback]

Kult, samler du sammen de som koster oss penger nå, sammen med de som vil koste oss penger i fremtiden, og få alle til å skrive under på samme dokument? Vi minner dere på hvor farlig røyk er fordi det funker, folk slutter hver dag. Kanskje du er vrangere/staere, men det er ingen grunn til å gi opp.

 

Den største bjørnetjenesten du kan gjøre en røyker er å gi faen.

Lenke til kommentar
Kult, samler du sammen de som koster oss penger nå, sammen med de som vil koste oss penger i fremtiden, og få alle til å skrive under på samme dokument? Vi minner dere på hvor farlig røyk er fordi det funker, folk slutter hver dag. Kanskje du er vrangere/staere, men det er ingen grunn til å gi opp.

 

Den største bjørnetjenesten du kan gjøre en røyker er å gi faen.

7793957[/snapback]

Så det du sier er egentlig at du maser fordi du bryr deg så sinnsykt mye om oss?

Lenke til kommentar
Kult, samler du sammen de som koster oss penger nå, sammen med de som vil koste oss penger i fremtiden, og få alle til å skrive under på samme dokument? Vi minner dere på hvor farlig røyk er fordi det funker, folk slutter hver dag. Kanskje du er vrangere/staere, men det er ingen grunn til å gi opp.

 

Den største bjørnetjenesten du kan gjøre en røyker er å gi faen.

7793957[/snapback]

Så det du sier er egentlig at du maser fordi du bryr deg så sinnsykt mye om oss?

7793999[/snapback]

Det er vel naturlig å vise omsorg for dem som er dårligere stilt fra naturen sin side.

Noen har katt, andre har røykere.

Lenke til kommentar
Kult, samler du sammen de som koster oss penger nå, sammen med de som vil koste oss penger i fremtiden, og få alle til å skrive under på samme dokument? Vi minner dere på hvor farlig røyk er fordi det funker, folk slutter hver dag. Kanskje du er vrangere/staere, men det er ingen grunn til å gi opp.

 

Den største bjørnetjenesten du kan gjøre en røyker er å gi faen.

7793957[/snapback]

Så det du sier er egentlig at du maser fordi du bryr deg så sinnsykt mye om oss?

7793999[/snapback]

Vel, ikke deg, men jeg har en del venner som røyker. Færre nå, en del av dem har sluttet, men det finnes i tillegg en bråte med unge brukere her på forumet som tjener på å lese det jeg skriver. Du har unge og hele pakken, så du er sannsynligvis for gammel til å påvirke, det får heller være. Du kan heller brukes om noen år som et eksempel på hva som kan skje når man røyker.

Lenke til kommentar

oioi, nesten så jeg startet en skikkelig verdenskrig... synd det utartet seg til en diskusjon med bare to sider, røykere og ikke-røykere. Hadde vel egentlig håpet på at når noen sier de trives med røyk, og når de forteller hva de foretrekker med røyk, så kunne de fått sluppet å få en haug med dårlige argumenter mot seg... Den personen som er mest moden, er den som lar andre ha sine egne meninger og vaner.... :thumbup:

Lenke til kommentar
oioi, nesten så jeg startet en skikkelig verdenskrig... synd det utartet seg til en diskusjon med bare to sider, røykere og ikke-røykere. Hadde vel egentlig håpet på at når noen sier de trives med røyk, og når de forteller hva de foretrekker med røyk, så kunne de fått sluppet å få en haug med dårlige argumenter mot seg... Den personen som er mest moden, er den som lar andre ha sine egne meninger og vaner.... :thumbup:

7794476[/snapback]

 

missforståd meg rett, synes det er svært mang tåplig utsagn og unødvendig hets fra ikke røkere her.

 

Har selv sluttet.

 

Staten kunne vel bare sluttet å selge røyk, så kanskje hadde vi vært ferdg med det. Dem som var innrøkte og ikke ønkset å slutte kunne fått resept med strenge vilkår (og billigere).

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
ikkerøykere er teite.

7794752[/snapback]

 

hehe... ;)

7794768[/snapback]

bra du ler.

 

Jeg greier ikke å ta denne diskusjonen seriøst.

se hva folk skriver...

Det er jo så latterlig at jeg bare må le :p

 

akkurat som om alle ikkerøykerne tror at vi ikke veit hva som er så farlig med røyken, vi veit det. vi er fult klar over at vi kan få KOLS og slikt... men vi gir faen.

Vi gir faen om dere får leve noen år mere enn oss, dere dør gamle og skrøpelige, vi slipper det.

 

Er jeg også på fest, og vi røyker inne, er det aldri, jeg gjentar ALDRi noen av ikkerøykerne som klager på at vi røyker, heller ikke hvis vi er hos noen der det røykes inne.

Dere ber oss heller ALDRI om å blåse en annen vei, eller flytte oss hvis vi røyker.

 

Dere klager og klager hele tiden, men dere gidder faen meg ikke å gjøre noe med det selv, utenom å klage, klage klage.

men da dere blir ståendes ved siden av en røyker, så gidder dere ikke å be han blåse en annen vei, eller fløtte seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...