Gå til innhold

Røyk og røykekultur


jenlun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Per har en venn. Han har vært med vennen siden barnehagen. Vennen heter Kjell. Kjell begynte å røyke på ungdomsskolen. Per begynte også å røyke."

 

Betyr dette at Per har lavere IQ enn deg som ikke-røyker? Poenget mitt er at en ofte begynner å røyke på grunn av folka en er med, og ikke fordi en er dum eller uintelligent.

Lenke til kommentar
Om du begynner å røyke fordi vennene dine gjør det tenker du ikke akkurat over hva du begir det ut på. Man oppfører seg som et flokkdyr uten å ta egne valg. Så kan du selv vurdere hvem som er smartest: Personen som følger alle andre eller personen som tenker over sine valg.

7792093[/snapback]

 

Tenk deg. Du er 15 år, og står bak en lokalbutikk. Du har en 5-6 venner med deg. Alle røyker, men ikke du.

 

Gruppepress? Neida.

Lenke til kommentar
Tenk deg. Du er 15 år, og står bak en lokalbutikk. Du har en 5-6 venner med deg. Alle røyker, men ikke du.

 

Gruppepress? Neida.

7792124[/snapback]

Jeg røyka ikke i den situasjonen. På tross av å bli tilbudt.

 

Det var derimot nysgjerrigheta mi som tok overhånd, så jeg tok en røyk av mamma og prøvde på egen hånd (;

Lenke til kommentar
Om du begynner å røyke fordi vennene dine gjør det tenker du ikke akkurat over hva du begir det ut på. Man oppfører seg som et flokkdyr uten å ta egne valg. Så kan du selv vurdere hvem som er smartest: Personen som følger alle andre eller personen som tenker over sine valg.

7792093[/snapback]

 

Tenk deg. Du er 15 år, og står bak en lokalbutikk. Du har en 5-6 venner med deg. Alle røyker, men ikke du.

 

Gruppepress? Neida.

7792124[/snapback]

 

Gruppepress er ikke mer enn du gjør det til.

Lenke til kommentar
Tenk deg. Du er 15 år, og står bak en lokalbutikk. Du har en 5-6 venner med deg. Alle røyker, men ikke du.

 

Gruppepress? Neida.

7792124[/snapback]

Jeg røyka ikke i den situasjonen. På tross av å bli tilbudt.

 

Det var derimot nysgjerrigheta mi som tok overhånd, så jeg tok en røyk av mamma og prøvde på egen hånd (;

7792150[/snapback]

 

..og det smakte dritt. Hvem i huleste ga deg "motivasjon" til å fortsette?

Endret av Leptox
Lenke til kommentar
..og det smakte dritt. Hvem i huleste ga deg "motivasjon" til å fortsette?

7792167[/snapback]

Jeg syns ikke det smakte dritt ;)

Men skal sies at jeg har ikke røyka siden da (Thank god, jeg var såvidt fylt tretten).

Jeg røyka litt. Mamma fant ut :p

Begynte igjen så smått i 10. klasse, droppa det i sommerferien.

Innså på høsten at jeg savna røyken, og begynte igjen.

Lenke til kommentar
..og det smakte dritt. Hvem i huleste ga deg "motivasjon" til å fortsette?

7792167[/snapback]

en kompis hadde fått tak i en 20 pakning han hadde bøffa av morra si.

Bor litt oppi lia, og vi gadd ikke stikke til byen, så vi fant oss et garasjetak elns, og satte oss der og prøvde å blåse røykringer, og ut av nesa og sånn.

tok noen røyk før jeg trakk ordentlig ned.

Dette fortsatte vi med en stund. veit ikke helt hvorfor, men ble vel en vane å stikke oppå det taket og ta en sigg eller to mens vi moret oss med artige måter å blåse på.

Etterhvert så begynte vi vel å trekke ned mere og mere av røyken, og begynte da vel å få en veldig mild avhengighet.

 

Vi gjorde dette nesten hver dag ganske lenge, mens vi også gjorde masse annet.

Så det hele startet vel med at det ble en vane, også kom suget og vi ble hekta :p

 

Så kanskje hvis det hadde gått flere busser opp hit, og det hadde vert flere tilbud i byen jeg hadde hatt godt av, så hadde jeg sikkert ikke begynt å røyke nå.

 

Vi satt på det garasje taket fordi vi kjedet oss, hadde det vert et tilbud for unge her da, så ja...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...