daherik Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg trenger 3 stk. 120mm vifter med (blått)led som skal monteres på en radiator. Jeg har fra før en viftekontroller slik at jeg kan justere fart på viftene (3-pins). Jeg trenger tips til slike vifter som gir god luftstrøm og er lydlyse på lav volt, og som kan kjøres opp på vanlig volt og gi mer krutt når det trengs. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 De aller fleste vifter vil være tilnærmet lydløs på lav rpm. Selv er jeg glad i merkene Papst og SilentX. Her har du noen som skal være av de beste du får tak i. Dessverre er prisen ganske horribel =/ Ellers har du denne Mistvifta, som jeg tror vil passe bedre til et litt strammere budsjett. Tror begge vil yte godt, og kunne stilles ned til ganske lav prm Lykke til! Lenke til kommentar
daherik Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Takk for tips, men hvis den første vifta du anbefaler gir kun 14dB lyd på maks volt høres det ut som man ikke har så mye å gå på når man trenger virkelig airflow. Jeg tenker mer i de baner av en vifte som kanskje gir rundt 26 dB lyd og dytter MYE luft på 12v og som jeg kan undervolte når jeg vil ha det lydløst. Fikk tips fra noen andre om Yate Loons vifter, men finner ingen norske nettsteder som selger dette. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Riktig, ingen norske webshops har Yate Loon-vifter. www.petrastechshop.com er veldig gode, fantastisk service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå