Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppussing kjøkken og bad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Som du sier selv, så er det ikke noe fasit svar på dette spørsmålet da pris på bad og kjøkken varierer.

Pusset opp 2 bad her for ikke så veldig lenge siden og det kom på 280 000 ink moms.

Noen vil si det er dyrt, andre vil si det er billig, alt ettersom hvilke fliser du bruker til hvordan løsninger du bruker.

Lenke til kommentar

Hei!

Lurer faktisk på det samme. Har nettopp kjøpt en lielighet og vil pusse opp kjøkken. Har null erfaring. Er det best å få proffer til å gjøre det da? Tenker også på forsikring og sånt.

Hvor mye kan det koste inkl møbler i dette tilfelle? Hvor mye koster selve gjøbben? Har ganske stramt budsjett... Har ikke noe imot IKEA og heller ikke noe mot "ikke de dyreste flisene" :-) ...

Og hvor lang tid kan det ta?

Her er selve objektet:

post-62137-1170612680_thumb.jpg

Tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Dødsrått er jo alt opp til hver enkelt å vurdere. Eg synes det var lyst og pent, luftig og moderne(ut i fra bildet) men ikke slik eg vil ha kjøkkenet.

Og dersom man har stramt budsjett og det ser slik ut så får man heller finne seg i at ikke ALT er som man vil ha det ;)

Lenke til kommentar

IKEA er egentlig veldig ålreit og enkelt å montere. Få med deg en kompis eller noe så skal det ikke være problem å få smekka det opp på dagen. Du trenger sansynligvis også rørlegger til å tette før arbeid og koble til etter utført arbeid.

Satte selv opp et lite Ikea-kjøkken med integrert mikrobølgeovn og oppvaskmaskin i sommer, og ble veldig fornøyd. Bestilte også kjøleskap gjennom Ikea. De har en deal med Whirpool på hvitevare-siden. Rimelig ble det også. 18.000 kr. inkludert hvitevarer.

Med lite så mener jeg lite da. Kun en vegg på 2 meter pluss frittstående kjøleskjap.

Belegg på vegg mellom Benkeskap og overskap har jeg ikke ordnet enda. Vet ikke helt hva jeg skal ha. Mulig det blir metallplater av noe slag.

Ikea anbefales.

Lenke til kommentar

Har nettopp funnet IKEA Home Planner som er til STOR hjelp. Jeg visste engang ikke hvor jeg skulle begynne før jeg fant denne. Da er det faktisk nettopp vegg mellom benkplate og overskaper som er problemet. Vurderer også stålplate. Lettere å montere (?) enn fliser og det går sikkert kjappere. Har noen anbefalinger angående denne delen?

Lenke til kommentar
IKEA er egentlig veldig ålreit og enkelt å montere. Få med deg en kompis eller noe så skal det ikke være problem å få smekka det opp på dagen. Du trenger sansynligvis også rørlegger til å tette før arbeid og koble til etter utført arbeid.

Satte selv opp et lite Ikea-kjøkken med integrert mikrobølgeovn og oppvaskmaskin i sommer, og ble veldig fornøyd. Bestilte også kjøleskap gjennom Ikea. De har en deal med Whirpool på hvitevare-siden. Rimelig ble det også. 18.000 kr. inkludert hvitevarer.

Med lite så mener jeg lite da. Kun en vegg på 2 meter pluss frittstående kjøleskjap.

Belegg på vegg mellom Benkeskap og overskap har jeg ikke ordnet enda. Vet ikke helt hva jeg skal ha. Mulig det blir metallplater av noe slag.

Ikea anbefales.

7873087[/snapback]

Kan spare mange kroner på å handle "kjøkken" hos Ikea, ja.....

Men én ting bør man ikke kjøpr på Ikea.....oppvaskkum. De er så tynne, at mister du et eller annet nedi, så blir det fort bulker, og det er stygt.

Brukte selv den der Ikea Kitchen planner, og designa meg et kjøkken til ca 15000. Uten hvitevarer og oppvaskkum. Ikke så ille det.

Pantera

Lenke til kommentar
Hei!

Lurer faktisk på det samme. Har nettopp kjøpt en lielighet og vil pusse opp kjøkken. Har null erfaring. Er det best å få proffer til å gjøre det da? Tenker også på forsikring og sånt.

Hvor mye kan det koste inkl møbler i dette tilfelle? Hvor mye koster selve gjøbben? Har ganske stramt budsjett... Har ikke noe imot IKEA og heller ikke noe mot "ikke de dyreste flisene" :-) ...

Og hvor lang tid kan det ta?

Her er selve objektet:

post-62137-1170612680_thumb.jpg

Tusen takk for hjelpen

7870834[/snapback]

Vel du har helt sikkert letter med å ta det ned enn jeg hadde. Mitt kjøkken var 50 år gammel og var bygd så solid som mulig med tre innfelt alle veier. Det var slik at hvis bomba skulle smelle skulle man ha kjøkken i det minste. Du kan jo tenke på å bytte fronter på det kjøkkenet der. Det vil spare deg for ganske mye penger. Det kan jo være andre ting som mangler som vi ikke ser på bildet da.

[

Kan spare mange kroner på å handle "kjøkken" hos Ikea, ja.....

Men én ting bør man ikke kjøpr på Ikea.....oppvaskkum. De er så tynne, at mister du et eller annet nedi, så blir det fort bulker, og det er stygt.

Brukte selv den der Ikea Kitchen planner, og designa meg et kjøkken til ca 15000. Uten hvitevarer og oppvaskkum. Ikke så ille det.

Pantera

7910804[/snapback]

Jeg er helt enig i det med det med oppvaskkum fra ikea, den jeg har nå ville jeg ikke valgt den igjen hvis jeg skulle fikse kjøkken om igjen.

En kan også måtte ha elektriker, jeg måtte det pga at jeg skulle ha oppvaskmaskin der det ikke hadde vært før og på den ene halvdelen av kjøkkent var det ikke strømuttak som kunne brukes. Det kostet ca 10 000kroner men er ikke så lett å gå utenom.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Liten stund siden det var noe aktivitet her, men men.

Gikk det bra?

Har nettopp ordnet mitt med ny benkeplate - ikea eik heltre. 1200.-

Fliser megaflis , marmor fliser pris tilsamen for nesten 3kvadrat m 1200.- (m fuge/lim etc)

Nye håndtak ikea : 24stk x22 ca 500.-

Maling av eksisterende skapdører (dessverre masse spesi løsninger..) 400.-

Nye fotlister , 'glatt plank 400.-

Tilsammen under 4000.- og det blei sykt mye bedre.

Arbeidstid: maling av skapdører/skuffer : over en uke! Når dama i butikken spør om du skal ha grunning så svar ja. Eg sa nei :whistle:, og måtte male ca 8-9strøk for at det skulle se bra ut der eg sparklet gamle håndtak hull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...