DementedAlbino Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 På brukerkontoen ser det jo ut som at den har hvert logget inn? Prøv å kryss av for deaktiver pasv mode, er faktisk eneste måten jeg har fått min server til å virke på, uten at jeg vet hvorfor. Kanskje noe som kan forklare meg det? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Bare se bort i fra den forige posten min, har funnet en løsning på det nå som kanskje kan hjelpe deg også. Legger med et bilde av hvordan mine innstillinger er nå, og da virker det som det skal. IP som står oppført er den jeg mottar fra routeren, altså min lokale ip. Virker forøvrig med * der også. Problemet er så snart jeg legger inn flere porter enn en, da vil den ikke koble til, selv om disse er åpnet i routeren. Så her må jeg føre opp fra 21 og til 21, uten at jeg vet hvorfor. Endret 28. januar 2007 av svortevik Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Det kan nok stemme at den har logget inn, gikk som nevnt ved å bruke explorer på vert maskinen. Men over internett linja har det ikke vært mulig enda. Skal prøve sistnevnte... *krysser fingrene* Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Marzo, CWD / Marzo, change directory '/' -> 'Empty://' --> Access allowed. Marzo, 250 CWD command successful. "/" is current directory. Marzo, TYPE A Marzo, 200 Type set to A. Marzo, PASV Marzo, 501 Please try again later. Prøvde fra vert her nå og kom ikke inn. Fant dette i loggen.. ? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Bruker du eget ftp program for å logge inn, eller via explorer? Om sistnevnte, prøv med en egen ftp klient, se om det virker da. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hei, når jeg la opp server så måtte jeg tilatte alle ip adresser. se bilde. Evt: ta en titt Her Endret 28. januar 2007 av Howard_ Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg bruker internet explorer til dette. Ønsker også å gjøre dette siden jeg mest sansynlig vil bruke dette når jeg er ute og vil ha tilgang til serveren. Fant ingenting som kunne minne om det du nevner Howard_. Med mindre jeg legger til "*" på ip adgang? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Da vil jeg anbefale å disable pasv. Det var den eneste måten jeg fikk til å bruke internet explorer. Men får du tilgang med en dedikert ftp klient da? Er ruteren konfigurert til å forwarde port 21 til 192.168.2.178 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå