Marzo Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Driver å setter opp en hjemmeserver med Bulletproof FTP som jeg er blitt anbefalt. Har fått tilegnet brukere og mapper, MEN brukere kan kun logge på den første (home) mappen. Hva må jeg gjøre for å delt samtlige mapper, fordelt på flere partisjoner? Slik at når jeg logger på vil jeg få frem alle delte mapper og ikke innholdet i den første Marzo Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Nå husker jeg ikke helt hvordan dette gjøres i bulletproof, men vil gjerne anbefale deg å heller bruke Gene6 sin ftp server. Er fra samme utviklerne mener jeg, bare at det er mye bedre. Du finner enkelt ut hvordan det du lurer på gjøres, samt der finnes mange guider på hjemmesiden. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Sitter å blar i maualer og guider på hjemmesidene nå. Finner ikke helt det jeg lurer på, tester ut trailversjonen deres nå. Er det slik at jeg kan lage et virtuelt "home" som jeg kan legge snarveier til de forskjellige mappene. Ønsker også å ha forskjellige rettigheter til de forskjellige mappene Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 I gene6 lager du en hovedmappe som de kommer inn i. Så under brukerkontoene legger du til de andre mappene de skal få tilgang til, og disse vises da når de logger seg inn i hovedmappen. Er kjempe enkelt. Lenke til kommentar
Skymaster Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Er det slik at jeg kan lage et virtuelt "home" som jeg kan legge snarveier til de forskjellige mappene. Ønsker også å ha forskjellige rettigheter til de forskjellige mappene 7788645[/snapback] Ja, i Gene6 kan du sette en virtuell mappe ved å skrive "empty://" og kalle den "/" for at det skal være root. Deretter legger du inn "D:\Downloads\" eller lignende i en ny virtuell mappe og kaller den "/Downloads". Du kan også blande filene fra to mapper i en og samme virtuelle mappe ved å skrive "merge://D:\Downloads,E:\Upload". Alt dette skal under "Access rights". Du kan sette rettigheter på hver og en av disse virtuelle mappene helt som du vil. Anbefaler Gene6. Du kan også sette opp en gruppe, så slipper du å sette Access rights for hver eneste bruker, hvis flere skal ha samme tilgang. Endret 24. januar 2007 av Skymaster Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Driver å prøver meg frem å tilbake her men har enda ikke fått den online? Prøver med en mappe først men kommer ikke inn ved å skrive ftp://ipadresse.. Dette gjøres over internett (ikke lan).. Noen som kan fortelle meg hva jeg overser? Har ikke opprettet noen grupper, blir bare noen få brukere her. Og vil ikke ha guest acount aktivert. Ellers ser programmet veldig kjekt ut med trafikk overvåking osv... Gleder meg til å få det up&running Lenke til kommentar
Skymaster Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Har du åpnet riktig port i ruteren din? Hvis ikke må du gjøre det. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Driver å prøver meg frem å tilbake her men har enda ikke fått den online? Prøver med en mappe først men kommer ikke inn ved å skrive ftp://ipadresse.. Dette gjøres over internett (ikke lan).. Noen som kan fortelle meg hva jeg overser? Har ikke opprettet noen grupper, blir bare noen få brukere her. Og vil ikke ha guest acount aktivert. Ellers ser programmet veldig kjekt ut med trafikk overvåking osv... Gleder meg til å få det up&running 7793542[/snapback] Hvilken ISP har du? Husker da jeg hadde Linksys sammen med Nextgentel, måtte jeg åpne for muligheten å koble fra internnettet til den eksterne IP'en. Eller regner jeg med at du har NAT'et både port 20 og 21? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Alt er åpent... Edit: ISP er Lyse og maskin går rett i hjemmesentralen! Endret 24. januar 2007 av Marzo Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Tok en test fra hjemmesiden til Gene6: * About to connect() to #IP# port 21 * Trying #IP#... connected * Connected to #IP# (#IP#) port 21 * FTP response reading failed * Closing connection #0 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Ser ut til at jeg har fått til dette med virtuelle mapper *jippi* men klarer ikke logge meg på utenifra nå. Fungerer på samme maskin men ikke via internett.. Ingen porter skal være sperret. Hva er det jeg har oversett? Kan også legge til at i bulletproof gikk alt smertefritt, men kun for en mappe da. Det bruker vel også port 21 som standard? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Er kontoen aktivert? Kommer du inn fra en annen pc hjemme? Du har skrevet inn riktig ip? Porter er forwarded riktig? Brannmur på pcen tillater trafikken? Et tips er gjerne å skaffe jeg en konto hos http://www.no-ip.com/. Da trenger du ikke huske på hva din ip her eller gi denne ut på nytt når den endres, men du får en adresse en kan bruke. Er gratis:) Endret 25. januar 2007 av svortevik Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Er den ikke aktivert når jeg kommer inn på samme maskin? *sjekker* Jeg har kun den maskinen der (fjernstyrer) og kommer ikke innpå maskinen utenifra (via internett) Har hatt samme ip i noen år nå og den sitter i fingrene, men har tittet på det du nevner tidligere.. Vil prøve uten Edit: Joda er aktivert! Endret 25. januar 2007 av Marzo Lenke til kommentar
Skymaster Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Høyreklikk på domenet ditt, klikk Properties -> IP binding -> Høyreklikk i det hvite feltet -> New -> IP mask: * Port: 21 Protocol: Regular FTP session only. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg hadde skrevet inn min ipadresse her, men hjelper ikke å endre til *. BUlletproof har ikke muligheten til å opprette slike virtuelle home :/ mapper? Lenke til kommentar
Skymaster Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Virker som port 21 ikke er FTP. Prøv en annen port over 1024 eller prøv å bruk implicit ssl. Leste noen andre hadde lignende problem. Du kan bruke Gene6 sin FTP-tester til å finne ut om det virker. Edit: ellers har du jo IRC hjelpekanalen for Gene6. http://privateirc.ath.cx/gene6ftp/ (java-klient) eller privateirc.ath.cx, kanal #gene6ftp hvis du har egen klient. Endret 25. januar 2007 av Skymaster Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 * About to connect() to 84.XXX.XXX.111 port 1400 * Trying 84.XXX.XXX.111... Timed out * couldn't connect to host * Closing connection #0 Jeg la ut et tidligere forsøk lengre opp i posten her, her er et nytt forsøk med port 1400.. Uten at det fungerer. Hva kan være grunnen til at det funker med annen programvare men ikke med denne? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du har ikke mulighet for å ta screenshot av noen av innstillingene slik at vi kan se hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Skymaster Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 på IP-binding: -- [ ](ikke avkryssa) Disable PASV mode Redirect PASV IP: <ekstern ip> (eventuelt no-ip domenet) Passive port range: 50000-50100 -- Port mode: [ ](ikke avkryssa) Allow connections on port < 1024 og åpne samme portrange i rutern hvis du bruker det, altså 50000-50100. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Her kommer det litt screenshots: Dette fungerte like dårlig før jeg testet slik som Skymaster tipset om tidligere. Har fjernet annonymus brukeren! Vet ikke om disse er til noe hjelp hvis ikke får dere si hva som trengs screenshot av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå