Gå til innhold

støyer 8800gtx skjermkortet mye?

Isbjørnen

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bestille ny PC fra netshop nå og har noen spørsmål i henhold til dette kjøpet. Jeg liker en pc med så lite støynivå som mulig, men ønkser ikke vannkjøling.

Noen som vet om dette 8800GTX kortet bråker mye?

Noen som vet om Lian Li's PC7BSCANDV3 vil gjøre at en hører eventuell støy fra GTX kortet bedre siden det er en vifte som blåser luft inn rett over PCI/e kortene på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hører ikke kortet selvom jeg tar øret intill engang. Men det er i mitt kabinett da! Kanskje anderledes i ditt...

7787981[/snapback]

takk for svar.

har ikke kjøpt pc'en enda. Lurte bare på om 8800 gtx bråkte sånn at det var et poeng å handle et kabinett som tok hensyn til eventuell støy fra skjermkort.

Lenke til kommentar

Min vifte blåser luften UT av kabinettet... hvis noen har en som suger INN i kabinettet så si ifra!

Har klagd til microplex om det, og de mener at min vifte er som den skal være.

Men ja, det er en fordel med en viften, den suger ut den varme luften som har en tendens til å lagge seg mellom ekspansjonskortene. Ulempen er at viften konkurerer om luften som GPU-kjøler skal bruke, og i tillegg blir det dårligere luftflyt i toppen av kabinettet, serlig hvis du benytter deg av perforeringene i toppen og snur PSU opp ned.

Luften som kommer forfra ved HDD går nesten rett ut gjennom viften i siden. Litt merkelig kanskje?

Lenke til kommentar
Min vifte blåser luften UT av kabinettet... hvis noen har en som suger INN i kabinettet så si ifra!

Har klagd til microplex om det, og de mener at min vifte er som den skal være.

Men ja, det er en fordel med en viften, den suger ut den varme luften som har en tendens til å lagge seg mellom ekspansjonskortene. Ulempen er at viften konkurerer om luften som GPU-kjøler skal bruke, og i tillegg blir det dårligere luftflyt i toppen av kabinettet, serlig hvis du benytter deg av perforeringene i toppen og snur PSU opp ned.

Luften som kommer forfra ved HDD går nesten rett ut gjennom viften i siden. Litt merkelig kanskje?

7792219[/snapback]

kan du ikke bare "snu" vifta da?

Lenke til kommentar

Tror du ikke jeg har prøvd :p

Vifta skrues fast i en ramme med tommelskruer. Og for at tommelskruene skal feste seg i viften er det satt inn en mutter i hvert av hullene på den ene siden. Så hvis jeg snur vifta får jeg ikke festa den...

Men hvis den skal være den veien jeg har den er det ikke noe problem, da er det sikkert en grunn for det som jeg ikk ehar funnet enda.

Lenke til kommentar

For å begynne på begynnelsen, slik ser en vifte ut:

fan1201.jpg

Den har fire hull på begge sider, i hvert hjørne.

Viften blåser på den siden hvor klistremerket er, og suger hvor det ikke er klistremerke.

Så det er ikke værre enn å snu viften og skru den inn igjen i hullene som er på motsatt side av der de var.

Hvis du har en helt annen type vifte f.eks en radialvifte som står i ett PCI spor, hadde det vært fint om du hadde skrevet, før jeg skrev dette :)

slik fungerer en radialvifter (G80 kortene har radialvifte):

fan_radial.jpg

Er det en slik du har?

NC1737_380.jpg

Endret av Intern
Lenke til kommentar

@Intern: Jeg har vanlig vifte, bruker de som fulgte med kabinettet.

I hvert de fire hullene på den ene siden er det smelta inn eller på en eller annen måte lagt inn en mutter. På disse mutrene er det jenger som passer med tommelskruene. På den andre siden er det IKKE mutre, så det har du ingenting å skru tommelskruene fast i, for den delen med jenger på er så tynn at den ikke tar tak i plastikkantene i hullet...

Men kan dere som har PC7BSCANDV3 sjekke hvilken vei deres vifter blåser, ut eller inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...