killerboy85 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi? Lenke til kommentar
arnold30 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi? 7787829[/snapback] Hei! Jeg studerer ved HIO i Bachelor i Informasjonsteknologi. det som er forskjell mellom de to, det er at i data har de mye matte, fysikk og kjemi. Vi har bare Diskret matematikk i informasjonsteknologi, eller programmerer ,java,html,Css,javascript,php, mysql og apache , første år. + webprosjekt (dumt fag) og datamaskin struktur. Lærerer er dårlige untatt Datamaskinstruktur og php. Resten ! er bort kast tiden. folka sover eller spille på data i forelesninger... Jeg vil bare bli ferdig med det så kan jeg flytte til Spania. lykke til videre Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Føler med deg, dårlige lærere medvirker til at motivasjonen blir helt bånn. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi? 7787829[/snapback] Vurderer du Oslo kan du jo og ta en titt på nith.no, privat høyskole men fremdeles mye spennende der. Kom inn på ditt nevnte studium men valgte NIHT av den grunn at jeg fant studiene mer interresant, noe de har vist seg å være og. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Vurderer du Oslo kan du jo og ta en titt på nith.no, privat høyskole men fremdeles mye spennende der. Kom inn på ditt nevnte studium men valgte NIHT av den grunn at jeg fant studiene mer interresant, noe de har vist seg å være og. 7933075[/snapback] Eller du kan vurdere Universitetet i Oslo sine 3 eller 5 åringe informatikk-programmer... http://www.uio.no/studier/tilbud/kategori/it.html Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Hei, jeg har tenkt å gå på høgskole i oslo, men lurer på hva som er forskjell på fagene: data og informasjonsteknologi? 7787829[/snapback] Vurderer du Oslo kan du jo og ta en titt på nith.no, privat høyskole men fremdeles mye spennende der. Kom inn på ditt nevnte studium men valgte NIHT av den grunn at jeg fant studiene mer interresant, noe de har vist seg å være og. 7933075[/snapback] litt gammel, men jeg var på hjemmesia deres nå, men finn ikke informasjonsteknologi der, er det noe annet som ligner på informasjonsteknologi hos NITH? fant disse som passer best: Webprogrammering Spillprogrammering Spilldesign Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Bachelorgraden du tar ved NITH er informasjonsteknologi, men du fordyper deg i blant annet de overnevnte fagene i andre og tredjeåret. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Bachelorgraden du tar ved NITH er informasjonsteknologi, men du fordyper deg i blant annet de overnevnte fagene i andre og tredjeåret. 8806824[/snapback] åja, da kan jeg begynne ditt en gang, takk for svar Ueland Lenke til kommentar
NoFFY Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Men hvorfor mener dere at man skal velge Universett fremfor høgskolen? er det ikke bedre å ha en lærer med litt mindre elever enn forelesere har på universitetet? Har også hørt posetive tilbakemeldinger fra hio som sier om man er intressert i å jobbe og lære så er det bra osv. Endret 20. juni 2007 av NoFFY Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Men hvorfor mener dere at man skal velge Universett fremfor høgskolen? er det ikke bedre å ha en lærer med litt mindre elever enn forelesere har på universitetet? 8909605[/snapback] Jeg har kun erfaring fra universitet, men jeg har også inntrykket av at høyskoler ligner mer videregående i undervisning og oppfølging, mens universitet er langt friere og mer selvstendig læring. På universitet varierer det med hvilke fag man tar for hvilket tilbud utover forelesninger man får, f.eks øvinger, kollokvier i regi av instituttet, osv. Men ofte må man organisere egen kollokvier sammen med de andre elevene om man vil ha noe mer enn bare forelesninger i store auditoriumer. Høyskoler har vel klasseromsundervisning og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå