Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Foxpro er etter min mening et fantastisk verktøy - har benyttet Fox helt siden det bare var en sprekere variant av DBASE (for MS-DOS)

Benytter nå VFP6.0, med Servicepack, husker ikke nummeret

Men nå har jeg et problem - antakelig et ganske lite og enkelt, men noe jeg ikke har benyttet tidligere (CREATEOBJECT) - dvs. jeg benytte det for flere år siden i speseille sammnehenger og det funket godt - men nå er det en litt annen problemstilling.

Hører gjerne fra noen andre brukere av VFP. Eller har jeg ofte benyttet Universal Thread - men det er flere år siden og synes egentlig mitt problem er litt for banalt til å gå dit. Antakelig er også site'n radikalt endret så jeg må vel plundre litt for å finne frem - den inneholder så mye.

Dette forum er jo ren plankekjøring...

mvh,. Rolf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv benyttet VFP 9.0 gjennom jobben siste året, og er nok ikke like glad i Foxpro som du er... :) .Net (C# i mitt tilfelle) er etter min mening mer behagelig å jobbe med.

Createobject er ganske kurant. Jeg har hovedsaklig brukt det til å håndtere xml ved hjelp av XMLDom, eller MSXML om du vil.

Omtrent som dette:

loXML = CREATEOBJECT("Microsoft.XMLDOM")

Men du spesifiserer ikke hva som egentlig er problemet med CreateObject?

Lenke til kommentar
Har selv benyttet VFP 9.0 gjennom jobben siste året, og er nok ikke like glad i Foxpro som du er... :) .Net (C# i mitt tilfelle) er etter min mening mer behagelig å jobbe med.

Createobject er ganske kurant. Jeg har hovedsaklig brukt det til å håndtere xml ved hjelp av XMLDom, eller MSXML om du vil.

Omtrent som dette:

loXML = CREATEOBJECT("Microsoft.XMLDOM")

Men du spesifiserer ikke hva som egentlig er problemet med CreateObject?

7794419[/snapback]

Hyggelig å høre fra noen som antakelig kan rede ut mitt lille problem, jeg tror det er enkelt nok, men jeg blir ikke klok av å studere Developers Guide, men her er hva jeg ønsker å gjøre:

Jeg vil v.hj. av programkode plassere 204 * 2 textbokser på en FORM, evt. en Page i en Frame - men har jeg først fått objektene på plass kan jeg jo sjonglere så mye jeg vil etterpå.

Jeg fan noe seom heter AddObject, og under 'Creating Arrays of Objects' fant jeg feks.

DIMENSION MyArray[5]

For x = 1 TO 5

MyArray[x] = CREATEOBJECT("COMMANDBUTTON")

ENDFOR

og jeg kunne da erstatte commandtbtn med textbox, ellr jeg kunne generere enkeltvis de objekter jeg ønsket.

Så da gjenstår vel egentlig bare det neste: Ved å legge denne koden på en button i en FORM og kjøre den under debuggeren kunne jeg konstatere at objektene nå eksisterte, - men jeg klør meg nå i hodet: Hvorledes får jeg dem ut av fantsiverdenen og inn i FORM'en min slik at de forblir der?

mvh, Rolf

Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt mye kode for å bygge opp mine forms, så dette er jeg ikke så kjent med. Men jeg skulle tro at følgende skulle være nok:

DIMENSION MyArray[5]

For x = 1 TO 5

MyArray[x] = CREATEOBJECT("textbox")

thisform.AddObject('MyArray[x]', 'textbox')

// Noe smart kode for å plassere og vise hver enkelt textbox.

ENDFOR

Jeg har ikke testet dette selv. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...