Gå til innhold

Havnen i Alanya

Anbefalte innlegg

Dette bildet tok jeg da jeg var i Alanya i høst. Synes det ble litt "postkort" følelse over det. Er tatt med et KM Dynax 5D med kitobjektiv og ikke fikset noe på i Photoshop enda. Har nemlig akkurat fått det tilbake etter at HDen krasjet. Hva synes dere? Kunne nok fikset litt opp i farger osv.

post-87059-1169635974_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk Crop Tool. Den markeringen du lager må du vri slik at strekene blir parallelle med horisonten. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønte det.

7794823[/snapback]

Kan også ta CTRL + A, så CTRL + T ("Free trensform" iallefall)

Så korrigerer du horrisonten

Dette er med PS CS2.... Free transform finner du vell via "File - Automate" Om jeg ikke husker feil.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Flott bilde/motiv det. Bra farger. særlig på de båtene. Himmelen ble kanskje ikke helt hundre prosent. Og for å rette opp skjev horisont, så bruk målestaven (i eyedropkassen) og dra den langs den skjeve horisonten. Gå inni canvas rotering og arbitrary og klikk ok. :cool:

Endret av licnep
Lenke til kommentar

Det ble fin himmel! Føler meg helt dum nå, men får det bare ikke til i PS. Enten blir det for mørkt, eller så blir linjene rundt skyene og fjellene skikkelig markerte. Kan ikke gi litt mer detaljerte beskrivelser av hvordan (for en nybegynner i PS som meg)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...