Francesca_ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Dette bildet tok jeg da jeg var i Alanya i høst. Synes det ble litt "postkort" følelse over det. Er tatt med et KM Dynax 5D med kitobjektiv og ikke fikset noe på i Photoshop enda. Har nemlig akkurat fått det tilbake etter at HDen krasjet. Hva synes dere? Kunne nok fikset litt opp i farger osv. Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Du kunne ha rettet opp horisonten og fremhevet det rosa i skyene.. Endret 24. januar 2007 av Mottiman Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Du kunne ha rettet opp horisonten og fremhevet det rosa i skyene.. 7790431[/snapback] second that! Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Skarpt og pent bilde. Horisonten er nevnt. Når du skal begynne å redigere så kan du gjøre utrolig mye ut av himmelen, for den er meget pen. Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Er ikke noe geni i PS akkurat, hvordan retter man opp horisonten? Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Bruk Crop Tool. Den markeringen du lager må du vri slik at strekene blir parallelle med horisonten. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønte det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Bruk Crop Tool. Den markeringen du lager må du vri slik at strekene blir parallelle med horisonten. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønte det. 7794823[/snapback] Kan også ta CTRL + A, så CTRL + T ("Free trensform" iallefall) Så korrigerer du horrisonten Dette er med PS CS2.... Free transform finner du vell via "File - Automate" Om jeg ikke husker feil. Lykke til! Lenke til kommentar
licnep Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Flott bilde/motiv det. Bra farger. særlig på de båtene. Himmelen ble kanskje ikke helt hundre prosent. Og for å rette opp skjev horisont, så bruk målestaven (i eyedropkassen) og dra den langs den skjeve horisonten. Gå inni canvas rotering og arbitrary og klikk ok. Endret 25. januar 2007 av licnep Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Tror jeg fikk rettet opp horisonten, sånn halvveis i hvert fall, tusen takk Er egentlig ganske ny med PS, har CS2. Er det noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre med himmelen for å få den litt mer "livaktig" eller bedre? Lenke til kommentar
licnep Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Du kan f.eks. bruke maske og horisontal gradientfyll mot et lag med leveljustert himmel (brukt psp). Endret 27. januar 2007 av licnep Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Det ble fin himmel! Føler meg helt dum nå, men får det bare ikke til i PS. Enten blir det for mørkt, eller så blir linjene rundt skyene og fjellene skikkelig markerte. Kan ikke gi litt mer detaljerte beskrivelser av hvordan (for en nybegynner i PS som meg)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå