oleberget Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 har kjuøpt ny pc med AMD Athlon x2 4200 socket AM2 så lurte jeg på hvordan jeg skur av den ene cpuen fordi jeg spiller cs og css åda må bare den ene cpuen gå for ellers blir jeg tatt for speedhack :S har ikke så mye peil på hvordan man skur av den så lurte bare på om noen av dere der ute viste det ?? blir glad for svar enten på mail: [email protected] med emne CPU eller her i forumet.. takk på forhånd Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Hørtes veldig rart ut. Fant noe som kanskje tyder på at du har rett: se her Du kan vist via taskmanageren sette innstillinger på steam.exe/hl.exe prosessen om at den bare skal bruke 1 kjerne. Jeg har ikke dualcore prosessor selv, så jeg får ikke testet om dette er riktig. Tipper derimot at man kan gjøre noe slikt: 1: Start opp spillet (cs / css) 2: Trykk "Alt + crtl + del" og t 3: Finn spillprosessen (hl.exe / hl2.exe?) 4: Høyreklikk på prossessen og se om du finner noen egenskaper for å angi hvilken kjerne prosessen skal kjøre på "Hvor mange ganger må jeg si at dere DEAKTIVERER ikke kjernen Dere setter bare CS til å kjøre på den ENE, den er fremdeles AKTIVERT!" Ikke sikker på om dette er rett, men sikkert verdt et forsøk EDIT: For å slippe å gjøre det som står ovenfor, hver gang du skal spille så kan du se her. Det finnes vistnok en fix på amd sine sider for det. Igjen kan jeg ikke bekrefte om det funker eller ikke, da jeg hverken har amd eller dual core. Endret 24. januar 2007 av Hareide Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 tusen takk det funket..... bra noen er snille å hjelper til Lenke til kommentar
sterilan Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hm... Jeg har 3 unger som spiller CS på dual-core Opteron, men har aldri hørt om dette problemet. Er det meningen det skal ramme alle, eller er det litt tilfeldig hvem som får problemet? Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 altså det er ikke noe i mot av å spill epå dual core. eller x2 men hvis en admin sjekker statusen din så kan den se at du har raskere hjerne enn pcn er for å da kan han/hun banne vedkommende for speedhack.. samme hvis du klokker en cpu Lenke til kommentar
qlubber Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Følg lenke under, så finner du et program som gjør CPU-valget litt mer permanent: http://www.geocities.com/edgemeal_software...inity/index.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå