Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg har fått tak i en forsterker som er hjemelaget, men alle ledningene mangler, og jeg trenger et koblinsskjema. Under kretskortene (4 stk) står det "br 381", det erogså et kondensator brett med 8 kondensatorer på 64V. Jeg vet ikke merket, men vet at det er laget for en god stund siden (nermære 7 år eller noe sånt).Tusen takk for alle raske svar. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Skjema på en hjemmelaget forsterker? Med mindre personen som har laget denne forsterkeren har lagt ut skjema på nettet, eller du er så heldig at han/hun henger her tror jeg det vil være relativt vanskelig. Kan være den baserer seg på ett eller annet standard-design eller kit, men dette er heller ikke bare bare og finne uttav. Google-søk gav ikke meg noe ihvertfall. Hvordan topologi har utgangstrinnet? Og hvorfor spør du ikke den du har fått/kjøpt forsterkeren av? Dersom det kun er snakk om å kople til ledninger mellom kortene er jeg ganske sikker på at dette er en relativt grei jobb dersom man har litt kunnskaper innen forsterkerteknikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 er nok basert på et eller annet slags kit, det ble leget 1 eller andre året på elektro fag på vidregående skole... Prøve og finne noe om det, men fant ingen ting... Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Den der så ganske prototyp ut. Du må nok bare sette deg ned og nøste opp kretsen. Lenke til kommentar
Data-Fjotten Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hallo Jeg kan opplyse om at dette er ett byggesett fra Brink.dk. De selger mange typer byggesett. BR 381. Har en ca pris på NKR : 230.- Dette til informasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Prøvde og finne siden brink.dk uten hell. Har du skrevet rett? Tusen takk for infoen, kanskje den kommer til hjelp. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) se svaret du har fått i dette forumet: http://www.win-xp.no/index.php?name=Forums...wtopic&p=179383 Fjotten: Hei. Dette ser ut til å fremstå som ett byggesett fra Brink. Danmark Jeg legger ved noen linker om dette til brink Under er hovedsiden til Brink Brink Danmark Her ligger prisen på byggesettet Pris på byggesett Her ligger en oversikt over byggesettene til Brink Oversikt på ditt byggesett Br 381 Håper dette er et greit svar til å starte oppnøstingen din. ...og siden var brinck.dk *edit* Kanskje du finner noe lurt her ? http://www.brinck.dk/serv.asp Endret 11. februar 2007 av romhelten_spiff Lenke til kommentar
inferror Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ser ut som du mangler et par viktige komponenter her. Så ingen trafoer.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ser ut som du mangler et par viktige komponenter her.Så ingen trafoer.... Den er laga for 230 trur jeg, for stikk kabelen var det eneste som var lodda fast faktisk Hehe. Har lett lit på siden, fant ingen teknisktegning, men sendt mail og bedt om den. Satse på at det går bra, kryss fingrene folkens Takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Rekorden Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ser ut som du mangler et par viktige komponenter her.Så ingen trafoer.... Den er laga for 230 trur jeg, for stikk kabelen var det eneste som var lodda fast faktisk Hehe.Har lett lit på siden, fant ingen teknisktegning, men sendt mail og bedt om den.Satse på at det går bra, kryss fingrene folkens Takk for all hjelpen Er ikke laget for 230volt rett inn på kretskortet iallefall!Den skal ha +-40volt. Står det her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Er ikke laget for 230volt rett inn på kretskortet iallefall!Den skal ha +-40volt. Står det her. jo da, men jordinga plaseres på kondensator brettet og live og nutryal skal på vært sitt brett utgang 40v Lenke til kommentar
dominus Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 forsterkertrinnet er IKKE laget for 230v driftspenning.. trafoen produsenten anbefaler gir 2x30v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå